Akademisk master i modekommunikation og kunstretning
Accademia Costume & Moda
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Rome, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Master i modekommunikation og kunstretning er rettet mod kandidater og/eller fagfolk, der ønsker at tage et kursus, der giver mulighed for at udforske kulturel indsigt og praktisk erfaring inden for denne sektor.
Dette kursus er bygget på en kulturel og kuratorisk tilgang, antropologi og sociologi og modehistorie for kulturelt at uddybe kendskabet til globale kulturer, der er en integreret del af det sociale og økonomiske system. Teknologiske som AI, Internet of Things, Big Data, Blockchain kræver alle forståelse fra både kreative og tekniske sider til forretningsudvikling, indkøbsmodeller og vigtigst af alt kommunikationsstrategier. Ligeledes styling, modefilm, digital grafisk kommunikation samt den skrevne fortælling, skrivekunsten og historiefortællingen, der er effektiv i en verden, der bliver mere og mere virtuel og mere og mere analogbaseret. Kursusstruktur.
Varighed
Kursets varighed er et studieår, og fremmøde er obligatorisk. For at blive accepteret ved de afsluttende vurderinger skal eleverne dog have mindst 80% dokumenteret fremmøde.
Indlæggelser
Læreplan
Kurset består af forskellige elementer: Antropologi, Modehistorie, Sociologi, (til at indramme den kulturelle kontekst), Computergrafik, Fotografi, Elementer af redaktionel kommunikation (at konkretisere teori og praksis og give feltets operationelle værktøjer), Professionalisme, (hvor forholdet mellem nye teknologier, markedsføring og kommunikation vil blive analyseret).
Projektaktiviteterne, i metodologi for visuel kommunikation, involverer de mest relevante virksomheder og institutioner i sektoren med det formål at forene tekniske færdigheder, konceptuel forskning, eksperimentering og udvikling af det endelige produkt (uanset om det er en film, kurator af en udstilling, et redaktionelt projekt, en digital strategi osv.). For hvert projekt opstilles teoretiske og teoretisk-praktiske aktiviteter, herunder specifikke briefs, der har til formål at give de studerende en mere detaljeret forklaring på de projekter, der skal gennemføres.
Galleri
Ideelle studerende
Master i Fashion Communication & Art Direction henvender sig til dem, der allerede har en grundlæggende forberedelse, som har opnået et 1st Level Academic Diploma (DAPL), kandidater eller bachelorer fra Academy of Fine Arts, Architecture, DAMS – Discipline Arti Musica Spettacolo ( DAMS – Art Music Entertainment Disciplines), Communication Sciences eller tilsvarende kvalifikationer, til dem, der ønsker at færdiggøre og/eller uddybe deres kulturelle og professionelle uddannelse inden for modekommunikation.
Karrieremuligheder
I slutningen af Master i Fashion Communication & Art Direction vil studerende være i stand til at forfølge en professionel karriere i mode- og kreative industrier som Digital Manager, Communication Manager, Event Manager, Stylist, Journalists, Art Directors. De vil også kunne fungere som imagekonsulenter og opbygge nye forretninger i omnichannel-kommunikationssektoren.