Dobbeltuddannet master i international markedsføring af innovation
Toulouse School of Management TSM
Nøgleinformation
Campus placering
Toulouse, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.500 / per year *
Ansøgningsfrist
23 Mar 2025
Tidligste startdato
Sep 2025
* for alle studerende uanset deres nationalitet: Asiatisk spor: 5000 € for de to år, tysk spor: 2500 € for de to år
Chat med vores studenterambassadør
En måde at finde ud af mere om vores skole
Introduktion
Leder du efter en international karriere med dobbelt grad?
Er du interesseret i at designe og lede en international marketingvirksomhed?
Ser du behovet for acing digitale færdigheder toppet med strategier for sociale medier?
Har du til formål at arbejde i et internationalt miljø, der i stigende grad påvirkes af Asiens og Kinas økonomiske magt?
Så er Double Degree in International Marketing of Innovation-programmet på TSM lige noget for dig.
Hvad kan man forvente?
Master i international markedsføring af innovation er en fuldtids dobbeltgrad over to år, der undervises helt på engelsk og designet til internationale og franske universitetsuddannede.
Dette er en unik mulighed for studerende at erhverve en internationalt anerkendt dobbelt kandidatgrad (120 ECTS) og studere inden for fuldt multikulturelle Euro-asiatiske batcher på et kinesisk, thailandsk eller tysk topuniversitet.
Opnå to grader på fire semestre!
Disse dobbelte grader er det rigtige valg for studerende, der sigter mod at arbejde i et internationalt miljø, der i stigende grad påvirkes af Asien og Kinas økonomiske magt.
Studerende, der tilmelder sig dette internationale marketingprogram, gennemfører det første semester i Frankrig ved TSM. Ifølge deres valgte spor tilbringer de andet og tredje semester på et berømt asiatisk eller tysk universitet.
- Til det asiatiske spor kan de vælge mellem Open University of Hong Kong, Tongji University i Shanghai eller Assumption University i Bangkok.
- Til det tyske spor studerer de på Ingolstadt School of Management.
Efter afslutningen af den dobbelte grad vil du være i stand til at:
- Design og styr innovation
- Inkluder forbrugere i processen med åben innovation og co-creation
- Udvikle internationale digitale marketing- og eCRM-strategier
- Administrer digitale og sociale mediekommunikationsstrategier
- Anvend dataminingsteknikker til Big Data
- Brug nøgleindikatorer (KPI'er) til at optimere beslutningstagning og fortjeneste
Student citater
”TSM tilbyder teoretiske og mere praktiske kurser, såsom gruppeprojekter med internationale studerende for at hjælpe rigtige virksomheder med at løse specifikke problematik. Disse udvekslinger med internationale studerende og professionelle er en del af mine bedste minder. Jeg kunne især godt lide kombinationen af forskellige undervisningsmetoder i Frankrig og Tyskland med konstant støtte fra både lærere og elever. »
Camille Delpech - Double Degree - German Track med WFI Ingolstadt School of Management
Global Junior Manager hos Henkel for Schwarzkopf Professional (Tyskland). 2023
video
Indlæggelser
Læreplan
Semester 1
Toulouse School of Management
- UE 01 - International Strategic Marketing, Market Analyses & Planning
- UE 02 - Digital markedsføring og forbrugeradfærd i den digitale verden
- UE 03 - Innovation Management
- - Customer Engagement Management og Co-Creation
- - Teknologi Accept Management
- UE 04 - Customer Relationship Management & Sustainable Marketing
- UE 05 - Business Research Methodology
- UE 06 - Company Missions-International Study Tour
- UE 07 - Sprog (engelsk for det asiatiske spor eller tysk for det tyske spor) Sammenligning asiatisk/europæisk kultur
- UE 08 - Faglig udviklingsworkshops
Semester 2 og 3
asiatisk spor
- Hong Kong - The Open University of Hong Kong - Master of Business Administration (MBAF) maj - december
- UE 01 - Strategisk ledelse ELLER Strategi
- UE 02 - Applied Business Project
- UE 03 - Globalt fordybelsesprogram
- UE 04 - International Management Strategy
- UE 05 - International marketingstrategi
- UE 06 - Strategiske spørgsmål for ledelse i Asien og Stillehavsregionen
- Shanghai - Tongji University Shanghai - Master of Science (MSc) Teknologi Økonomi og Ledelse marts - januar
- UE 01 - Kinesisk som fremmedsprog
- UE 02 - Forretningsforhandlinger i Kina
- UE 03 - Undersøgelse af Kina - Kinesisk kultur
- UE 04 - Strategisk Ledelse & Entrepreneurship
- UE 05 - Avanceret styring
- UE 06 - Big Data Analytics
- UE 07 - Ledelsesøkonomi i Kina
- UE 08 - Akademiske normer for specialet
- UE 09 - Akademiske forelæsninger til kandidatafhandlingen
- Thailand - Assumption University Bangkok - Master of Business Administration (MBA) maj - december
- UE 01 - Introduktion til kvantitative analyser
- UE 02 - Introduktion til ledelsesinformationssystemer
- UE 03 - Organisatorisk adfærd
- UE 04 - International Business Management
- UE 05 - International Marketing Management
- UE 06 - Ledelsesregnskab
- UE 07 - Ledelsesøkonomi
- UE 08 - Økonomistyring
- UE 09 - Operations Management
- UE 10 - Strategisk ledelse
tysk spor
- Ingolstadt - Ingolstadt School of Management - MSc Betriebswirtschaft april - august
- UE 01 - Innovation & Kreativitet
- UE 02 - Return on Service Management
- UE 03 - Avanceret forretningsetik (obligatorisk etikklasse)
- UE 04 - Valgfag 1 til at vælge på KU
- UE 05 - Valgfag 2 til at vælge på KU
- UE 06 - Service Management
- UE 07 - Pris- og produktstyring
- UE 08 - Valgfag 3 til at vælge på KU
- UE 09 - Valgfag 4 til at vælge på KU
- UE 10 - Valgfag 5 til at vælge på KU
- UE 11 - Valgfag 6 til at vælge på KU
Semester 4
februar - september
- UE 9 - Virksomhedspraktik (6 måneder) i Asien, Tyskland, Frankrig eller andre steder*
- UE 10 - Kandidatafhandling
Galleri
Karrieremuligheder
Karriere
Denne grad giver de studerende færdighederne til at udføre følgende roller:
- Produktchef
- eCRM Manager
- Digital Marketing Manager
- Fællesskabschef
- Forretningsudvikler
Kandidater fra dette program kan også tage en ph.d. i markedsføring .