Kandidatgrad i træningsprocesser
Universidade Santiago de Compostela
Nøgleinformation
Campus placering
Santiago de Compostela, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish, Galicisk
Studieformat
Blandet
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 854
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Blandet forsknings- og faglig kandidatuddannelse med indhold, der på den ene side fremmer træning i færdigheder relateret til forskning og på den anden side uddanner specialister i design, implementering og evaluering af Træning, både i skole- og arbejdssammenhænge og professionelle.
Kandidatuddannelsen har en blandet karakter: forsker og professionel. For det første fremmer det træning i færdigheder knyttet til forskning for at fortsætte med en doktorgrad inden for de forskellige forskningslinjer, der åbnes i afdelingerne for Didaktik og Skoleorganisation og Forskningsmetoder og diagnostik i uddannelse.
For det andet er kandidatuddannelsen rettet mod at uddanne specialister i Træning både i skolesammenhænge og i alle arbejds- og faglige sammenhænge, hvor uddannelsesprofessionelle i dag varetager deres funktioner (virksomheder, rådhuse, konsulenthuse, offentlige forvaltninger, forskningscentre, teknologicentre, fagforeninger , civile organisationer og foreninger osv.). Kurrikulærstrukturen etablerer 2 semestre og vedtager et modulært program med ideen om at tilbyde uddannelse så integreret som muligt og en tværfaglig vision af uddannelsesverdenen (behov, strategier, ressourcer, modeller...).
Læreplan
Studieplanen er organiseret omkring syv moduler, inden for hvilke de forskellige fag, der indgår i den, er samlet, og som i alt udgør 60 point.
Kreditter, som en studerende skal gennemføre for at opnå kandidatgraden:
- Obligatoriske fag: 24 ECTS
- Valgfrie fag: 18 ECTS
- Obligatoriske praktikophold 6 ECTS
- Kandidatafgangsprojekt: 12 ECTS
- Samlet antal point: 60 ECTS
Kandidatuddannelsen varer et år, og i hvert semester etableres en modulopbygget struktur for gruppering af fagene:
- Ved afslutningen af 1. semester skal den studerende kunne genkende de grundlæggende modeller for uddannelsesforskning og de forskellige forsknings- og faglige linjer, der udføres i de to afdelinger i DOE og MIDE.
- I slutningen af andet semester skal den studerende beherske de grundlæggende begreber og handlingsteknikker inden for de fagområder, de vælger inden for mulighederne for de to valgfrie moduler (rejseplaner) og de resterende fag.
Titlen overvejer to forskellige rejseplaner:
- Innovation og kvalitet
- Vejledning og råd
Studerende kan vælge mellem at tage en rejseplan, bestå alle fagene i det tilsvarende modul eller frit vælge uddannelsens valgfrie fag. De resterende valgfrie point skal gennemføres med fag fra modulet Generelt Valgfrit, indtil de i alt er 60 point (12 valgfrie point).
Kandidatuddannelsen kombinerer et ansigt-til-ansigt undervisningssystem med et virtuelt system. 60 % af undervisningen er personligt fra mandag til onsdag fra 17:00 til 21:00. De resterende 40% undervises gennem USC Virtual Campus.
Programresultat
- Kende i dybden de forskellige områder for projektion af pædagogisk forskning og jobformidling af postgraduates i Uddannelse.
- Kend til de forskellige specialiserede faglige aktiviteter (stillinger og funktioner), der udføres af postgraduates i uddannelse.
- Udvikle specialiserede færdigheder til arbejde i attraktive nicher af professionel intervention på områder, der kræver specialisering (kvalitet, f
- læring, design af digitalt didaktisk indhold, individuel eller institutionel rådgivning, validering af færdigheder, efteruddannelse, uddannelsesforskning og innovation mv.)
- Udforme træningsforslag, der adresserer sammenhænge med mangfoldighed og tager højde for ligestilling, ligestilling og respekt for menneskerettigheder.
- Forbedre/fuldføre uddannelsesprofessionelles tværgående færdigheder til forskning, udvikling og innovation (F+D+I) som grundlæggende grundlag for faglig forbedring og kvaliteten af de funktioner og ydelser, som uddannelsesspecialister tilbyder i deres arbejdssammenhænge.
- Analysere bidragene fra pædagogisk forskning og processerne til at generere videnskabelig viden inden for forskellige specialiserede områder.
Galleri
Karrieremuligheder
- Uddannelsesprocesdesigner
- Træner af undervisere
- Ansvarlig for uddannelse i virksomheder
- E-læringsproces designer
- Digitale medier og materialer designer
- Leder af innovation og kvalitet i uddannelse
- Evaluator af uddannelsesprogrammer, systemer, institutioner og politikker
- Uddannelses- og institutionsudviklingsrådgiver
- Specialist i pædagogisk opmærksomhed på mangfoldighed
- Ledelse af uddannelsescentre og institutioner
- Inspektør og tilsynsførende for pædagogisk administration
- Personlig og professionel rådgiver