MA Fashion Styling
Conde Nast College
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
GBP 29.950 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
30 Sep 2024
* £24.950 (UK) | £29.950 (ikke-UK) inklusive moms
Deltag i vores online informationsarrangementer
Se tilgængelige datoer
Introduktion
Vores MA Fashion Styling-program tilbyder en unik, branchecentreret oplevelse, der fordyber studerende i kunsten at mode styling, produktion og image-making. Med rod i Condé Nasts dybe ekspertise er dette program en dynamisk blanding af struktureret akademisk læring, praktiske workshops, selvdrevet forskning og fængslende masterclasses ledet af ansete industriledere. Sammen optrævler disse elementer den mangefacetterede verden af styling på tværs af print, digitale og oplevelsesrige modemedier.
Beliggende i kollegiets postgraduate Fashion Media-portefølje, som også inkluderer masteruddannelser i Fashion Media Strategy, Fashion Journalism og Creative Direction for Fashion Media, vil du ved at forfølge vores MA Fashion Styling dele nogle underviste sessioner og projekter med dine modparter i andre modemedier kandidatuddannelser. Denne samarbejdstilgang sikrer, at du opnår en holistisk og dynamisk forståelse af modemedieindustrien.
I sin kerne handler dette program om at give dig mulighed for at blive dygtige praktikere inden for modestyling og imageskabelse inden for mode- og mediesektoren. Det åbner muligheder for, at du kan forstå forviklingerne i konceptudvikling og forskning til kreativ praksis, mestre kreative, konceptuelle, kommercielle og kritiske dimensioner af modestyling, erhverve tekniske produktionsfærdigheder, dyrke samarbejdsevner og udnytte digitale designfærdigheder skræddersyet til modestyling . Derudover vil du få indsigt i publikums dynamik gennem en bred vifte af læringsmuligheder. Hovedfokus for MA Fashion Styling er på skabelse af visuelt indhold, billedfremstilling og styling til både stillbilleder og levende billeder.
Det bemærkes, at Condé Nast College kan prale af uovertruffen adgang til industriens armaturer, herunder redaktions- og forretningsteamene bag ikoniske publikationer som VOGUE, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors og WIRED. Denne unikke fordel giver os mulighed for at kombinere akademisk stringens med fremragende brancheforbindelser, hvilket skaber et uddannelsesmiljø som ingen anden.
Condé Nast College of Fashion & Design står som et fyrtårn for industriforberedelse. Programmets ultimative mål er at lette en problemfri overgang fra den akademiske verden til professionel beskæftigelse ved omhyggeligt at væve teori og akademisk undersøgelse ind i industriens praksis. Som studerende på dette kursus vil du blive grundigt bekendt med scenarier i den virkelige verden, hvilket ruster dig til løbende at hæve din viden og forståelse og til at dyrke nye færdigheder til et eksemplarisk niveau efter eksamen. Du vil også blive tilbudt en gylden mulighed for at deltage i en fire-ugers fordybende arbejdserfaring som en vital del af din professionelle udviklingsrejse under programmet.
Programresultat
Programmets hovedmål er at give studerende mulighed for at blive effektive udøvere inden for modestyling og billedfremstilling inden for mode- og medieindustrien. Programmet giver de studerende mulighed for at forstå konceptudvikling og forskning til kreativ praksis; kreative, konceptuelle, kommercielle og kritiske dimensioner af modestyling; tekniske produktionsfærdigheder samarbejdsarbejde, digitale designfærdigheder til modestyling og forståelse af publikum gennem en række læringsmuligheder.
Karrieremuligheder
Vi er dedikerede til at give vores studerende mulighed for at udmærke sig i modeverdenen. Vi erkender, at en blomstrende karriere inden for dette dynamiske felt kræver mere end blot akademisk viden; det kræver praktiske færdigheder, vejledning og muligheder. Under hele din uddannelsesrejse hos os vil vi tilbyde en række karrierestøttemuligheder, der er skræddersyet til dine behov.
Dette program indeholder moduler, oplevelser og muligheder omhyggeligt designet til at udstyre dig med de væsentlige færdigheder, viden og praksis, der er afgørende for en succesfuld modekarriere, fra personlig udvikling til professionel praksis.
Modemediefolk skifter nu problemfrit mellem roller i magasiner og positioner hos store modemærker og detailhandlere, hvilket gør fokus på MA Fashion Styling relevant for en stadig bredere vifte af jobmuligheder. Inden for modemedier generelt og styling specifikt er kurset velegnet til dem, der er ivrige efter at forfølge en karriere som:
- Redaktionelle roller
- Uafhængig mode-, brand- eller imagekonsulent
- Styling til enten mode- eller mediemærker
- Styling- og imageskabende roller i relaterede industrier som underholdning, musik, kultur og livsstil.
I løbet af kurset vil de studerende undersøge rollerne skitseret i magasinmastheads og de stigende roller i digitale medier. Den udviklende rolle som stylist og de nye jobmuligheder, der er tilgængelige på tværs af mode, medier, kultur, underholdning og livsstil, vil blive udforsket som en del af kurset.
Inden for kursusindholdet vil der være mange karriere- og faglige udviklingselementer og aktiviteter tilgængelige for dig, herunder:
- Alumni Karrierepanel under introduktionsugen
- Flere karrierefokuserede workshops indtil din sidste semester
- Karrieredag i slutningen af forløbet
Du vil også have adgang til vores karrieretjenester, herunder, men ikke begrænset til:
- Styrketestning
- Redigering af CV og følgebrev
- Mock Interviews
- Valgfri 1-2-1 tutorial med vores karrierekonsulent
Tidligere studerende fra vores videregående uddannelser har arbejdet på: Condé Nast, Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L'Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (AKA H-Lans ), GQ, Harper's Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton, The Times og mange flere.
Galleri
Læreplan
Kursusstruktur
Uddannelsen er opbygget som fire 10-ugers semester. De første tre undervises, og det sidste semester er dedikeret til selvstændig undersøgelse for at færdiggøre de afsluttende projekter og et speciale. Uddannelsesstrukturen består af moduler, der deles på tværs af alle medieprogrammer, der fokuserer på forskningskompetencer og opbygning af kritisk bevidsthed om aktuelle problemstillinger samt udviklingen i mode- og medieindustrien, sammen med programspecifikke moduler, der gør dig i stand til at tilegne dig tekniske og praktiske færdigheder i overensstemmelse med dine karrieremål.
Termin 1 | Fashion Media Futures | Kritisk forskning: forståelse af publikum |
Termin 2 | Styling Toolkit | Kritisk forskning: forståelse af publikum |
Termin 3 | Modefortællinger | Masters afsluttende projekt |
Termin 4 | Masters afsluttende projekt | Masters afsluttende projekt |
Hovedfokus for MA Fashion Styling er på skabelse af visuelt indhold, billedfremstilling og styling til både stillbilleder og levende billeder. Dette program er velegnet til personer med både kreative og kommercielle øjne for mode og lyst til at samarbejde med andre kreative. Modulerne på programmet er:
Kritisk forskning: Forståelse af publikum
Formålet med dette modul er at give dig et overblik over rækken af forskningsmetoder, tilgange og værktøjer, der er afgørende for at udvikle indsigt i målgrupper. Modulet vil dække forskningsfilosofien, etik, primære og sekundære forskningsmetoder, hvordan man analyserer, vurderer og formidler forskningsresultater. Modulet vil overveje forskning i en række sammenhænge, der er relevante for medieindustrien og gøre dig i stand til at forstå forholdet mellem teori og praksis.
Fashion Media Futures
For at modemedier kan forblive agile, er det vigtigt, at virksomheder, brands, publikationer og faktisk enkeltpersoner er opmærksomme på de problemstillinger og muligheder, der er relevante for branchen nu og i nær såvel som fjern fremtid. Som en del af dette vil du blive introduceret til færdigheder til at evaluere, hvordan samfundsmæssige, teknologiske, politiske og økonomiske forandringer, og hvordan disse påvirker modemedier. I teams bestående af studerende fra forskellige medieprogrammer vil eleverne i fællesskab reagere på nye tendenser og skabe nye løsninger, der udnytter dem.
Styling Toolkit
I løbet af dette modul lærer du om de faglige færdigheder inden for styling, produktion og billedskabelse. Som en del af dette vil du undersøge den udviklende rolle for stylister, der arbejder på tværs af flere professionelle, kommercielle og kreative sammenhænge i at skabe og kommunikere identiteter. Du vil blive opmuntret til at eksperimentere med modestyling og image-fremstillingspraksis for at finde din professionelle stemme og stil, uanset om du arbejder på et projekt for en industrikunde, modemærke eller for din egen portefølje. Du vil også blive introduceret til identitets- og brandteorier, der er relevante for modestyling.
Modefortællinger
Formålet med dette modul er at gøre det muligt for dig at fortsætte med at udvikle praktiske færdigheder inden for modestyling og billedskabelse og anvende læring til at udvikle kreative koncepter til professionelle standarder. Her er modestyling placeret i det moderne økosystem af modemedier, hvilket opmuntrer dig til at overveje balancen mellem kreative og kommercielle bekymringer ved at skabe indhold. Samarbejde er en vigtig del af dette modul, og du vil blive opfordret til at arbejde med fotografer, filmskabere og kreative instruktører som en del af dette projekt om at skabe blandt andet moderedaktioner og levende billeder.
Afsluttende masterprojekt
I løbet af dette modul vil du skabe et praktisk resultat i overensstemmelse med dit programspecialisme og identificerede karrierefokus. Du kan nærme dig dette som en mulighed for at oprette en portefølje af arbejde, starte et levende eller simuleret industriprojekt eller tage en iværksættertilgang ved at skabe et projekt, som du måske fortsætter med at forfølge efter endt grad.
Et skriftligt speciale vil understøtte det praktiske element, så du kan identificere en klar sammenhæng mellem akademisk teori såvel som videnskabelig forskning og ægte industripraksis. Målet er at konsolidere og styrke tidligere læring på programmet og giver mulighed for at udvikle et individuelt forskningsforslag inden for ethvert interesseområde, der er relevant for programmets indhold.
Dette projekt har til formål at give dig en mulighed for at udføre levende forskning i et emne af interesse for dig, udvikle færdigheder i projektledelse og engagere sig i professionel udviklingsplanlægning. Du vil blive opfordret til at sikre dig 4 ugers relevant erhvervserfaring som en del af din faglige udvikling.
I løbet af kurset vil de studerende undersøge rollerne skitseret i magasinmastheads og de stigende roller i digitale medier. Den udviklende rolle som stylist og de nye jobmuligheder, der er tilgængelige på tværs af mode, medier, kultur, underholdning og livsstil, vil blive udforsket som en del af kurset.
"Vi ser frem til at byde de dygtigste og dygtigste af kollegiets studerende velkommen på vores meget eftertragtede erhvervserfaringsprogrammer." Hazel McIntyre, HR-direktør, Condé Nast Publications
Program tidsplan
Online induktionsuge | 7. december 2020 – 11. december 2020 |
Vinterperiode (periode 1) | 11. januar 2021 – 19. marts 2021 |
Læseuge | 22. marts 2021 – 26. marts 2021 |
Påskeferie | 29. marts 2021 – 9. april 2021 |
Forårssemester (2. semester) | 12. april 2021 – 18. juni 2021 |
New York-rejse (valgfrit)/ læseuge | 21. juni 2021 – 25. juni 2021 |
Sommerperiode (3. semester) | 28. juni 2021 – 3. september 2021 |
Valgfri placering | 6. september 2021 – 8. oktober 2021 |
Efterårstermin (4. semester) | 11. oktober 2021 – 17. december 2021 |
Termin slutter | 17. december 2021 |
Denne MA er en internationalt anerkendt kvalifikation valideret af University of Buckingham, værd 180 point på QCF niveau 7.