MA i pædagogik
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Oxford, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £6.850 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Tag din karriere til det næste niveau med en MA i uddannelse. På dette kursus vil du udvikle avancerede praktiserende færdigheder, som du kan anvende på tværs af uddannelsesmiljøer. Og du vil være fri til at udforske dine interesser og gøre dine passioner til et professionelt speciale.
Du vil nyde et fleksibelt læringsmiljø, baseret på skoleterminen, herunder:
- aftenundervisning i semestertiden
- tid i skoleferien til at udføre opgaver
- digitale fjernundervisningsværktøjer
- evnen til at blande fjernundervisning med personlige klasser
Du vil slutte dig til et levende læringsfællesskab af erfarne og passionerede fagfolk. Du vil diskutere og dele casestudier og debattere centrale emner inden for uddannelse. Og I får mulighed for at netværke og lære af hinanden, mens I deler jeres egen ekspertise.
I løbet af dine studier vil du vokse som leder og ekspertudøver. Og du afslutter kurset klar til at påvirke forandringer eller føre bedste praksis på din arbejdsplads.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
MA Education følger et fleksibelt program med mulighed for at lære på afstand eller personligt. Hvis du vælger den åbne studierute, kan du tilrettelægge dit kursus helt efter dine interesser.
Du skal opnå 180 credits, herunder:
Obligatoriske moduler (i alt 80 credits)
- Researching Methods (20 credits) støtter dine studier og forbereder dig på din afhandling
- Afhandling (60 credits).
Valgfrie moduler (i alt 100 credits)
- Du kan vælge fem moduler blandt de valgfrie moduler, der er anført nedenfor.
Eller de seks nedenstående ruter giver et specialiseret fokus til prisen:
- MA Uddannelse: Kunstner Lærer praksis
- MA Uddannelse: Børne- og ungdomsstudier
- MA Uddannelse: Ledelse og forvaltning.
- MA Uddannelse: SEND
- MA Uddannelse: TESOL
Vi arbejder tæt sammen med en række uddannelsessteder og tjenester. Og vi kan hjælpe dig med at få adgang til et praktikophold som en del af dine studier. Du kan f.eks. udføre bestillingsarbejde som en del af din afhandling.
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Forskningsmetoder (20 credits)
Du vil udvikle din viden om forskningstilgange, metoder og teknikker til undersøgelse af børn og barndom, uddannelse og sprog. Du vil udforske den tværfaglige karakter af arbejdet inden for og på tværs af disse områder. Når du har taget dette modul, er du godt forberedt på de metodologiske aspekter af din afhandling.
Valgfrie moduler
- Udvikling af MA-litteratur (20 credits)
Du vil udvikle de færdigheder, du har brug for for at få succes med din kandidatgrad, på to nøgleområder:
de færdigheder, du har brug for for at kunne fungere sikkert i dit akademiske miljø som forsker og praktiker
akademisk skrivning og kritisk læsning på kandidatniveau.
Samarbejde med det akademiske samfund
Modulet vil hjælpe dig:
- at beskæftige sig med de underliggende overbevisninger og tilgange til viden inden for dit studieområde/din praksis
- at blive bekendt med relevante tidsskrifter, forskningsartikler og faglige netværk
At engagere sig i studier på kandidatniveau
Modulet vil hjælpe dig:
- at udvikle kritisk tænkning og refleksion i din akademiske læsning og skrivning
- at forstå strategier og konventioner for skrivning i forskellige akademiske genrer.
Læring og udvikling i barndommen (20 credits)
Du vil studere moderne teorier om social og kognitiv udvikling og deres betydning for børns læring - både formel og uformel. Ved hjælp af forskningsresultater og elevernes egne observationer vil vi diskutere alternative forklaringer på udviklingsprocesser. Du vil tænke over, hvordan børns sociale og kulturelle omgivelser påvirker deres udvikling og læring, og du vil sætte spørgsmålstegn ved de kulturelle antagelser, der kan ligge til grund for udviklingsmodeller. I gruppen skal I dele jeres tanker og resultater og reflektere over, hvad de antyder om de oplevelser og muligheder, som børnene får.
Mangfoldighed og præstationer (20 credits)
Hvordan påvirkes børns og unges resultater af faktorer som klasse, køn, handicap og etnisk oprindelse? På dette modul analyserer du de faktorer, der forudsiger, om børn og unge har succes eller ikke har succes med uddannelse. Derefter vil du undersøge konsekvenserne for skolepolitik og praksis.
Du vil se på data fra casestudiemateriale, som kan tage udgangspunkt i din egen arbejdskontekst eller dine kollegers. Ved hjælp af disse data vil du overveje spørgsmål vedrørende det enkelte barn, familien, skolen og nabolaget. Du skal sammenligne analysen på individniveau på et bestemt sted med uddannelsesresultater fra nationale og internationale datakilder.
Sind og hjerne (20 credits)
Du vil udforske fascinerende udviklinger inden for neurovidenskab på uddannelsesområdet, begyndende med de udviklingsmæssige ændringer, der sker i løbet af vores levetid. Vi vil diskutere udviklingen før og efter fødslen og derefter de ændringer, der sker i barndommen, ungdomsårene og derefter.
Du vil udforske aktuelle indsigter fra kognitiv neurovidenskab, som har betydning for uddannelse på områder som kreativitet, spil og IKT i forbindelse med læring. Du vil også tænke over forholdet mellem sind, hjerne, selv og krop ud fra filosofiske perspektiver. Og du vil undersøge casestudier, der åbner op for diskussion og debat om dette komplekse og kontroversielle område.
Den inkluderende læseplan (20 credits)
Du vil udforske de vigtigste aspekter af udformning og levering af læseplaner i relation til adgang, lige læringsmuligheder og inklusion. Du vil se på, hvordan kulturelle værdier påvirker pensumindhold og -tilrettelæggelse, og du vil undersøge teorier om afkolonisering af pensum. Modulets indhold er relevant, uanset om du arbejder på primær- eller sekundærtrinnet, på FE- eller HE-niveau.
Ledelse og ledelse af mennesker i undervisningen (20 credits)
Du vil undersøge en række temaer og problemstillinger inden for ledelse og forvaltning af personale i undervisningen. Du vil dække teoretiske perspektiver og praktiske spørgsmål om personaleledelse, -styring og -udvikling. Vi vil se på emner som f.eks:
- ledelse og forvaltning inden for uddannelse
- at lede hold
- at inspirere til motivation og forbedre moralen
- personaleudvikling og præstationsstyring
- social retfærdighed og forvaltning af mangfoldighed
- håndtering af konflikter.
Ledelse af forandringer inden for uddannelse (20 credits)
Du vil bidrage med dine egne erfaringer til dette modul, som undersøger ledelse af forandringer i uddannelsessystemet. Du vil beskæftige dig med teoretiske perspektiver og praktiske spørgsmål om organisatorisk forandring inden for uddannelse. Du vil møde emner som:
- at lede og styre forandringer
- effektivitet, forbedring og ansvarlighed
- organisationskultur og -strukturer inden for uddannelse
- indflydelsen af den politiske udvikling i forbindelse med omlægning af uddannelse
- håndtering af modstand: ledelse af mennesker i en tid med forandringer
- strategisk planlægning og forvaltning af forandringer.
Børnelitteratur gennem tiderne (20 credits)
Børnelitteraturens historie er interessant. En rig og omtumlet begyndelse og et voksende mangfoldigt billede, som vi er ved at opbygge i dag. Genren efterlader os med et spørgsmål: Hvem er børnelitteraturen til?
Hvad fortæller disse historier, som er skrevet af voksne, om vores samfund og kultur, og hvilke politiske idéer er de bærere af? Er børnene opmærksomme på disse idéer og deres mulige fortolkninger?
Du vil undersøge dens historie og udforske idéerne i to sammenlignende tekster fra forskellige perioder. Udforskning af spørgsmål vedrørende race, køn, politik og kultur.
Dette modul er designet som et supplement til modulet Læsning for fornøjelsen.
Læsning for fornøjelsens skyld (20 credits)
Læsning for fornøjelsen har fået et solidt fodfæste i den seneste nationale læseplan. Det er værd at udforske, hvad læsning for fornøjelsens skyld er, og hvad det kan betyde i og uden for klasseværelset. Det er dog ikke nok at anerkende betydningen af læselysten. Hvordan tager vi hensyn til de unge læsere, og hvordan sikrer vi, at de verdener, vi deler, er lige så forskellige som den verden, vi lever i? Vi udforsker en række forskellige teksttyper. Fokus på billedbøger og det komplekse forhold mellem ord og billeder.
Som en del af modulet vil du måske gennemføre aktiviteter som f.eks:
- samarbejde om præsentationer med jævnaldrende
- at kritisere og udforske idéer i børnelitteraturen sammen
- at undersøge og drøfte bedste praksis i grupper
- at vurdere og udforske digitale medier.
Flersprogede elever (20 credits)
Med udgangspunkt i aktuel praksis, forskning og casestudier vil du fokusere på børn, der går i skole på et sprog, som ikke er deres modersmål. Din læring vil omfatte:
- analyse af børns udvikling i andetsprogssammenhænge
- teorier om tosprogethed, transsprogethed og dynamisk flersprogethed
- sammenhængen mellem første- og andetsprog, identitet og selvværd
- at evaluere reaktioner på det flersprogede barn fra lærere, lærerassistenter, forældre og hele skolen
- at evaluere, tilpasse og skabe ressourcer og materialer med henblik på at sikre, at de passer til EAL-barnets behov.
Selvstændig undersøgelse: Undersøgelse af praksis (20 credits)
Dette er en mulighed for at gennemføre en selvstændig undersøgelse/praksisundersøgelse. Du vælger dit eget emne med godkendelse fra din modulleder/emnekoordinator. Emnet skal være relevant for din egen praksis, men undersøgelsesområderne kan f.eks. omfatte følgende:
- udvikling af pædagogiske metoder eller undervisningsmaterialer
- at evaluere elevernes præstationsniveau
- gennemgang af evidensgrundlaget for ændringer i den pædagogiske praksis
- vurdering af læringsmiljøer og læringsmuligheder.
Det er også muligt at foretage en retrospektiv evaluering af et projekt, hvis projektet er gennemført inden for de sidste fem år. Dette kan være på:
- virkningen af et fagligt udviklingsprogram eller -initiativ
- erfaring med at udforme og gennemføre et nyt arbejdsprogram
- processen med at gennemføre en uddannelsesmæssig ændring eller et uddannelsesprojekt.
Afsluttende projekt
Afhandling (60 credits)
I din afhandling eller dit projekt skal du udføre et vedvarende stykke pædagogisk forskning. Du analyserer og rapporterer dine resultater på et højt kritisk niveau og begrunder og understøtter dem med detaljerede henvisninger til relevante teorier og koncepter. Dette arbejde udgør en tredjedel af din eksamensopgave.
Hvis du skriver en afhandling, skal du fokusere på et forskningsproblem af særlig interesse. Hvis du er indskrevet på en bestemt rute i MA Education, vil dit emne være relevant for din rute (f.eks. barndom og ungdom, L&M, SEND, TESOL, videregående uddannelse).
Hvis du arbejder på et projekt, skal du foretage en kortere selvstændig undersøgelse eller litteraturbaseret forskning. Du skal også producere et kreativt værk eller en kunstgenstand.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Gennemførelse af kurset viser engagement i faglig udvikling og bør føre til bedre muligheder for karriereudvikling.