MA i tværfaglig designpraksis
Limerick Institute of Technology
Nøgleinformation
Campus placering
Limerick, Irland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 11.250 / per year
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Denne spændende MA i tværfaglig designpraksis er åben for alle med en designgrad eller tilknyttet disciplin. Det er designet til at imødekomme industriens behov for kandidater til at få den krævede kombination af viden, færdigheder og kompetencer til at arbejde inden for tværfaglige teams inden for design, teknologi, tjenester og kulturelle sektorer.
Dette er et undervist MA-program på et kalenderår i varighed, der inkluderer et større designprojekt.
At finde løsninger på de sociale, økonomiske og kulturelle udfordringer globalt kræver en strategisk, samarbejdende og tværfaglig tilgang til problemløsning og design. Løsning af globale komplekse problemer kræver, at designere og andre disciplinpersoner er strategiske, empatiske, kritiske tænkere og arbejder i samarbejde for at lave nye løsninger for at skabe fremtidig forandring.
coyot / Pixabay
Hvad er adgangskravene?
- Et mindst 2,2 æresgrad i design, kunst, kreative medier, arkitektur, humaniora eller andre cognate grader, mens de også viser bevis for en stærk interesse / oplevelse i design.
Eller - Tilsvarende kvalifikationer inklusive NCEA National Diploma før NFQ. Ansøgninger med tilsvarende kvalifikationer på europæiske og internationale rammer vil også blive overvejet. Internationale studerende skal udvise færdigheder i det engelske sprog.
Hvilke moduler studerer jeg?
- Problemer med moderne design
Dette modul fastlægger det teoretiske grundlag ved at introducere den studerende til centrale spørgsmål i moderne design. - Samarbejdspraksis
Dette modul lærer kommunikations- og bedste praksisfærdigheder for godt samarbejde og giver studerende mulighed for at arbejde inden for tværfaglige grupper om problemløsningsaktiviteter. - Marketing til design
Dette modul introducerer studerende til nøgle marketingværktøjer og giver dem mulighed for at udvikle, identificere og anvende disse færdigheder i praksis. - Enterprise for Design
Dette modul giver de studerende mulighed for at udvikle deres forretningsevner, især i forhold til designprodukter og oplevelser. - Stort designprojekt
Indholdet af dit større projekt vil blive udviklet med personalet til at adressere din individuelle specialisering. Det kan spænde fra at undersøge et aspekt af den kulturelle og kreative industri, at udvikle og foreslå en idé til en begivenhed eller udstilling til udvikling af ny kreativ forretning.
Hvad skal jeg lære?Kandidatuddannelsen vil udvide deltagerne design viden og udvikle færdigheder inden for tværfaglig praksis, virksomhed og marketing for design. Deltagerne vil være parate til at arbejde fortroligt og kompetent inden for en række design og anvendte forretningsmæssige kontekster, som uafhængige designere eller i et tværfagligt team. Studerende lærer, hvordan man samarbejder effektivt og fungerer strategisk, mens de reagerer på den seneste udvikling inden for moderne designspørgsmål, fra lokal til global. Gennem hele kandidatuddannelsen har studerende adgang til en omfattende liste over branchefolk, kreative virksomhedsrådgivere, akademiske fakulteter og kreative praktikere.
Lokalt og globalt forbundet
I øjeblikket deltager Limerick School of Art and Design og LIT Institute aktivt med regionalt baserede globale virksomheder på tværs af alle sektorer og har kreative erhvervsplaceringer i Irland, Europa og over hele verden.
Fremtidige karriere
Kandidater vil være parat til at arbejde uafhængigt eller som en teampartner på et strategisk niveau på tværs af en bred vifte af sektorer. Kandidater vil bruge deres tværfaglige designfærdigheder til at arbejde i en række Pathways herunder individuel iværksættervirksomhed, designstudier, professionelle tjenester, offentlige og private organisationer, kulturinstitutioner, teknologi og servicesektorer.