MSc Marketing
University of Stirling
Nøgleinformation
Campus placering
Stirling, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* For ajourførte gebyroplysninger, se venligst hjemmesiden
Introduktion
Vores Masters in Marketing giver dig mulighed for at få en teoretisk og praktisk forståelse af marketing og dens rolle i organisationer. Du lærer om praksis og teori om moderne markedsføring, såvel som aktuelle forretningstrends inden for områderne skabelse af brandidentitet, multi-channel marketing og digital markedsføring.
MSc Marketing-kurset var et af de første i landet, der blev akkrediteret af Chartered Institute of Marketing (CIM). CIM-akkreditering betyder, at når du har gennemført kurset, er det nemmere at få et professionelt diplom i marketing. To af Diplom-modulerne vil blive frafaldet, og for at opnå CIM Professional Diploma behøver du kun at gennemføre to CIM-moduler i stedet for de sædvanlige fire, hvilket giver dig en konkurrencefordel i din karriere.
Vores forskningsledede undervisning kombineret med fokus på praktiske anvendelser er en central styrke ved dette kursus. Udover konsekvent at engagere sig i akademisk litteratur gennem ugentlige læsninger og modulvurderinger, giver kurset dig en række muligheder for at anvende begreber, teorier og rammer til praktiske aspekter. Du vil under dine studier samarbejde med en bred vifte af organisationer, herunder non-profit, tredje sektor og små og mellemstore virksomheder (SMV'er).
Top grunde til at studere hos os
#1 Vi er nummer 2 i Skotland og top 20 i Storbritannien for markedsføring (The Complete University Guide 2023)
#2 Du får mulighed for at arbejde på et projekt i konsulentstil i en virksomhed, der giver dig praktisk erhvervserfaring
#3 Vores Flying Start Leadership Program og oprettelsen af din egen Insights Development Personal Profile hjælper dig med at udvikle selvbevidsthed om dine styrker og tilegne dig nye færdigheder i et støttende miljø
Læreplan
Kursmål
MSc Marketing giver dig en forståelse af de koncepter og systemer, der ligger til grund for markedsføringspraksis, og giver dig mulighed for at udvikle dine færdigheder til diagnose og implementering i marketingledelse og forskningsprocesser. I slutningen af kurset vil du være i stand til at:
- Ople og konsolider en kundefokuseret ledelsesmetode i en række forskellige markedsindstillinger, organisationstyper og politiske situationer.
- Design, planlægning, implementering og evaluering af forskningsbaserede marketingstrategier.
- Få eksponering for etiske spørgsmål, der opstår som følge af markedsføringsaktiviteter, og for at forstå indflydelsen, marketing har på samfundet generelt.
- Foretag forskning i nutidig markedsføringspraksis.
Industriforbindelser
University of Stirling Management School har fremragende forbindelser med lokale og nationale organisationer. Gæstetalere fra hele den private, offentlige og tredje sektor engagerer sig regelmæssigt med vores MSc Marketing-studerende og giver et praktisk perspektiv på moderne marketingemner gennem en række gæsteforelæsninger og workshops.
I de seneste år har studerende arbejdet på konsulentprojekter med organisationer som National Wallace Monument, Waterski Scotland, Strathearn Strategic Consulting, Stirling Albion Football Club, Scottish Biomedical, Snowsports Scotland, EASA Training Ltd og Stirling Art.
Vores studerende har også nydt godt af webstedsbesøg til eksterne organisationer som ASDA og New Lanark Visitor Centre.
Vi har kørt vores kernekonsulentprojektmodul i over tyve år med det formål at give dig en oplevelse, der ligner en brancheplacering, for at hjælpe dig med at forberede dig til en fremtidig karriere inden for marketing. Du får viden og øger din selvtillid ved at arbejde med et "live" marketingemne, der opererer inden for en kundeorganisations ledelsesgrænser og budget.
Udvikling af dit mærke
Du vil blive opmuntret til at reflektere over dine overordnede styrker, identificere svagheder og udforske de retninger, som du ønsker at udvikle dig i. Du vil lære om:
- din tilgang til beslutningstagning
- din nøgle styrker og svagheder i arbejdsforhold
- din værdi for holdet
- din kommunikationsstil
- du vil derefter udvikle dit personlige brand til at blive markedsført til fremtidige arbejdsgivere.
Forberedelse af fremtidens forretningsledere
Postgraduate uddannelse på University of Stirling Management School går ud over lærebøger og foredrag, vi fokuserer også på din personlige og faglige udvikling.
Vores unikke Flying Start Leadership program udstyrer dig med den bevidsthed, viden og teknikker der er afgørende for at opbygge en vellykket karriere. Disse spænder fra praktiske færdigheder, som effektiv offentlig tale, til udvikling af måder at arbejde under pres i vanskelige situationer som konflikthåndtering. Få mere at vide om Flying Start.
Kernemodulet Marketing Management Applications i forårssemesteret har til formål at give dig en erfaring, der svarer til en brancheplacering. Det giver dig muligheden for at få viden og øge din selvtillid ved at arbejde med et 'live' markedsføringsemne, mens du opererer inden for en ekstern kundeorganisations ledelsesgrænser og budget.
Kombinationen af akademiske rammer og teorier inden for rammerne af, hvad der kan gøres af organisationen inden for sine egne ressourcer, vil forberede dig til lignende opgaver, som vil blive påkrævet af dig i din fremtidige karriere.
Professionelle akkrediteringer
Vores masterkursus er akkrediteret af Chartered Institute of Marketing (CIM), verdens førende professionelle marketingorgan, og tæller med i CIM Professional Diploma in Marketing. Kandidater fra kurset får fritagelse fra halvdelen af CIM Professional Diploma-modulerne.
Kursus detaljer
Der er tre kernemoduler på 20 kreditter i semester 1; disse vil give dig de grundlæggende rammer for moderne markedsføringstanke og vise dig, hvordan de anvendes i praksis gennem en bred vifte af relevante og opdaterede eksempler. Du vil også begynde at øve de færdigheder, der kræves af en marketingmedarbejder i et ekstra kernemodul på 10 kreditter: Kommunikation, Samarbejde, Kreativitet og Kritisk tænkning.
I dit kernemodul i Semester 2 vil du øve dig på de vigtigste kvantitative og kvalitative dataanalyseteknikker, der kræves af en ny marketingmedarbejder. At kunne anvende disse færdigheder vil være meget vigtigt for arbejdet med dit konsulentprojekt. Du kan også få en forståelse af de nutidige emner inden for markedsføring, der interesserer dig mest gennem dit valg af fem valgfrie moduler. Puljen af valgfag opdateres løbende.
I løbet af sommeren vil du så fuldføre masterkurset ved at vise din læring gennem et gruppebaseret virksomhedskonsulentprojekt inden for marketing.
Rådgivning stil projekt
Du får mulighed for at få førstehånds praktisk erfaring ved at arbejde på konsulentprojekter med eksterne kunder hen over sommeren. Konsulentmodulet sigter mod at give dig en erfaring, der svarer til en brancheplacering. Du vil øge din selvtillid ved at arbejde med et "live" marketingemne, når du opererer inden for ledelsesgrænserne og budgettet for en ekstern kundeorganisation.
Hver gruppe har en klientorganisation, der sætter en opgave i den virkelige verden og beder gruppen om at udforske dette emne, før de præsenterer løsninger. Vi samarbejder med en række private, offentlige og tredje sektors organisationer, såsom velgørende organisationer og sociale virksomheder. Projekterne dækker et væld af emner, lige fra at identificere potentielle kunder til mulighederne for international ekspansion. Det vil være op til dig, i samarbejde med en akademisk mentor, at opsætte undersøgelsen, at undersøge de problemer, der opstår, og at præsentere dine resultater tilbage for klienten.
Kombinationen af akademiske rammer og teorier inden for rammerne af, hvad der kan lade sig gøre af organisationen inden for dens egne ressourcer, vil forberede dig til lignende opgaver, som vil blive krævet af dig i din fremtidige karriere. I nogle tilfælde er en studerende, der gennemfører et projekt, efterfølgende blevet ansat i den organisation, som de samarbejdede med i løbet af modulet.