MSc i Marketing
Corvinus University of Budapest
Nøgleinformation
Campus placering
Budapest, Ungarn
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 3.400 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
* pr. semester for ikke-EØS-ansøgere
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
- Afdeling, der er ansvarlig for programmet: Institut for Marketing
- Programinstruktør: Dr. Bauer András
- Bacheloruddannelse: Marketing
- Specialisering: Økonomisk videnskab
- Programtid i semestre: 4 semestre
- Programsprog: Engelsk
- Websted / placering: Budapest
- Opdeling: Fuldtid
- Programtype: Normal
Kurset giver dig muligheden for at drage fordel af hele spektret af fælles kernefag, der deles med andre masterprogrammer, herunder ledelseskurser i kvantitative metoder, erhvervsøkonomi, ledelse, ledelsesmæssig regnskab, forretningsøkonomi, forretningsret og marketingstyring. Det giver dig også chancen for at opnå en dobbelt grad med CEMS-programmet. Erobre positioner inden for medier, global forretning og online marketing industrier inklusive FMCG og SMV sektorer - vi vil vise dig hvordan! Ansøg nu!
Studieafgift: 880 000 HUF (≈2700 EUR) pr. Semester for EØS-ansøgere, 3400 EUR pr. Semester for ikke-EØS-ansøgere.
Kvalifikationsniveauet, der kan opnås i kandidatuddannelsen, og certificeringens titel
- Kvalifikationsniveau: master- (magister, forkortelse: MSc).
- Kvalifikation i ungarsk: okleveles közgazdász marketing szakon.
- Kvalifikation på engelsk: Economist in Marketing.
Grad accepteret til optagelse i kandidatuddannelsen
Accepteret med den komplette kreditværdi: fra det økonomiske videnskabsfelt, økonomi og ledelse, handel og marketing, international økonomi og finans og regnskabseksamen, og fra det tekniske felt, teknisk ledelse bacheloruddannelse.
Kan primært overvejes med afslutningen af de definerede kreditter: fra det økonomiske videnskabsfelt, menneskelige ressourcer, turisme og catering, anvendt økonomi og erhvervsuddannelse i public service og erhvervsuddannelser.
Kan også overvejes ved afslutningen af de definerede kreditter: bachelor- og kandidatuddannelser og kurser som defineret i henhold til lov LXXX fra 1993 om videregående uddannelser, der accepteres af den videregående uddannelsesinstituts kreditoverførselsudvalg baseret på en sammenligning af de studier, der fungerer som grundlaget for kreditterne.
For personer med grader defineret minimale krav til adgang til kandidatuddannelsescyklussen
For at komme ind på kandidatuddannelsen kræves der mindst 30 point fra følgende fagområder:
- Metodestudier (matematik, statistik, informatik) 8-12 point;
- Teoretiske økonomistudier (mikro- og makroøkonomi, international økonomi, regional økonomi, økonomisk historie) 8-12 point;
- Forretningsstudier (virksomhedsøkonomi, virksomhedsøkonomi, marketing, regnskab, ledelse, menneskelige ressourcer) 10-14 point.
Antallet af point, der skal gennemføres til kandidatgraden: 120 point
- Gradorientering: afbalanceret (40-60 procent).
- Specialværdi: 15 point.
- Den mindste kreditværdi af valgfri kurser: 6 point.
International standardklassificering af uddannelsesområdet for uddannelseskode: 342
Kandidatuddannelsesmål
Målet med programmet er uddannelse af marketingeksperter, der udfører markedsføringsaktiviteter i forskellige forretnings- og ikke-forretningsorganisationer, institutioner og virksomheder. Med deres opnåede teoretiske og praktiske færdigheder er de i stand til at udvikle en marketingstrategi, styre forskellige marketingaktiviteter og projekter, forskellige organisationer, processer og professionelle programmer, definere indholdet af de nødvendige marketingværktøjer, koordinere udførelsen af opgaver, kommunikation med interne og eksterne funktioner og organisationer. Det er i stand til at kommunikere i skriftlige, mundtlige former og moderne infokommunikationsværktøjer på to fremmedsprog. De er parate til at fortsætte deres uddannelse på ph.d. niveau.
Professionelle egenskaber
De videnskabelige felter og områder, som træningen er baseret på, er:
økonomiske og samfundsvidenskabelige studier (moderne økonomiske teorier, beslutningsteori og metodologistudier, forretning og ledelse af organisationer og virksomheder, strategisk ledelse, økonomisk styring, spørgsmål inden for marketingstyring, planlægning og styring af værdiskabende og logistiske processer) 25-40 point;
Marketingundersøgelser [miljø- og markedsanalyseplanlægning og -udførelse, planlægning af markedsundersøgelser, dens metodologi, markedsføringsinformation og beslutningsstøttesystemer, forbrugsteori og forbrugeradfærdsanalyse, distributionsstyring, salgsprocessestyring, supply chain management, produkt- og brand management, integreret marketing kommunikation, kommunikationsstrategi og dens værktøjer, økonomiske og konkurrenceretlige studier, marketingstrategiplanlægning og -udførelse, marketing-kontrol, interkulturelle og internationale marketingstudier, samfundsvidenskabelige metoder, læring og anvendelse af avancerede professionelle resultater] 30-40 point.
Forholdet mellem kreditter for valgfri specialisering og faglige moduler i programmet: 30-45 point.
Krav til fremmedsprog
For at få en kandidatgrad skal den studerende have mindst en mellemliggende ”B2” -kompleks-type statsanerkendt engelsksprog, eller en mellemliggende ”B2” -kompleks-type sprogeksamen på et andet levende fremmedsprog accepteret af det relevante studieretning, eller der kræves et statsanerkendt øverste niveau (C1) af kompleks type generel fremmedsprogundersøgelse eller et tilsvarende gymnasiumscertifikat eller eksamensbevis).
Praktikkrav
Programmet kan ledsages af en praktikplads. Praktikskravene defineres af programmets læseplan.