MSc i bæredygtig arkitektur: evaluering og design
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £9.900 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores bæredygtige arkitektur: evaluering og design MSc er et unikt, tværfagligt kursus. Det blev etableret i 1994 og fortsætter med at vokse og udvikle sig. Vi holder os ajour med ændringer i bæredygtighed, politikker og fremskridt i byggebranchen.
Kurset fokuserer på teori og praksis om at udvikle lavemissions- og bæredygtige bygninger. Du får en avanceret forståelse af de centrale bæredygtighedsspørgsmål relateret til bygninger, så du strategisk kan påvirke gennemførligheds- og designprocesser inden for det byggede miljø.
Vores stærke forbindelser med industrien giver dig:
- mulighed for at lære af de nyeste udfordringer i branchen
- chancer for at deltage i konkurrencer om at vinde præmier
- mulige fremtidige beskæftigelsesmuligheder.
Nogle af de praksisser og organisationer, der bidrager til kurset, omfatter; Method Consulting LLP, Eco Design Consultants Ltd, Max Fordham, Passivhaus Trust UK.
Vores kandidater har fundet arbejde i en bred vifte af erhverv inden for områder som:
- arkitektoniske og ingeniørmæssige praksisser
- forskning
- bæredygtighedsrådgivning
- akademi, ph.d
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Bygningsfysik (20 point)
Bygningsfysikmodulet giver en grundlæggende forståelse af de anvendte fysikprincipper til det byggede miljø. At forstå bygningsfysik er afgørende for mere effektivt og bæredygtigt bygningsdesign, der giver viden om, hvordan bygninger fungerer. Dette modul studerer især varme-, luft- og fugtoverførsel i bygninger, hvilket giver designere mulighed for at udforske energieffektive løsninger/bygninger, mens de også giver termisk komfort til beboeren.
Dette modul udforsker energibalancen gennem forståelse af gevinster og tab, hvilket tillader bedre stofenergieffektivitet og dermed mere effektive bygninger. De forskellige klimatiske forhold og deres effekt på bygningers samlede energibehov undersøges også. - Byernes bæredygtighed og mikroklimaer (20 point)
Indvirkningen af urbanisering og dens effekt på mikroklima øger unægtelig byrden på ressourcer og energiefterspørgsel, hvilket bidrager til hastigheden af klimaændringer. Dette modul har til formål at udforske de problemstillinger, der opstår fra byudvikling og dens betydning for distriktsenergiproduktion og -distribution, infrastrukturer, bymikroklimaer og den yderligere vægt på bygningernes energibehov.
Modulet introducerer filosofien og teorierne om bæredygtig udvikling i betragtning af energiudbud og -efterspørgsel, vand, naturressourcer, bæredygtig transport og den lokale økonomi. - Building Performance Evaluation (20 point)
Dette unikke modul fokuserer på den komplekse opgave at vurdere bygningers faktiske ydeevne i forhold til energiforbrug, miljøbelastning og beboertilfredshed. Dette modul giver eleverne mulighed for at overvåge og vurdere reelle bygningers ydeevne efter færdiggørelse af bygningen, forstå ydeevnegabet og foreslå mulige forbedringer. - Tjenester og systemer til nulenergibygninger (20 point)
Modulet introducerer principperne for bygningsdesign og konstruktion, der minimerer bygningers kulstofpåvirkning. Dette omfatter avancerede konstruktionsdetaljer, højeffektiv opvarmning, køling, ventilationssystemer og energieffektive apparater foruden produktion af vedvarende energi gennem forskellige tilgængelige teknologier.
Et unikt omfattende værksted til konstruktionsdetaljer tilbydes i dette modul. - Bygningssimulering og design i kontekst (40 point)
Dette modul giver eleverne mulighed for at anvende viden opnået fra andre moduler inden for kurset til ét praktisk modul. Modulet giver en teoretisk introduktion til en systematisk bygningsenergisimulering og -analyse i forhold til forskellige klimatiske forhold. Den underliggende teori og principper for software relateret til prædiktiv modellering af bygninger er beskrevet, og fordelene ved topmoderne softwaremodelleringspakker diskuteres. Studerende er derfor i stand til at undersøge deres ideer i forhold til bestemte typer klima og udforske effektiviteten af anvendte strategier som klimamodifikatorer ved hjælp af prædiktive modelleringsteknikker. Eleverne opfordres også til at se ud over oliealderen og traditionelle byggemetoder og materialer og se på at fremtidssikre deres forslag. Dette kan udføres enten ved en mere designbaseret eller alternativ forskningstilgang. - Forskningsmetoder og design (10 point)
Dette modul har til formål at fremme de studerendes viden og forståelse af de tilgængelige forskningsmetoder. Den præsenterer en række kvalitative og kvantitative metoder, der giver mulighed for at opnå praktiske forskningsfærdigheder.
Afsluttende projekt
- Afhandling
Den synoptiske forskning eller en 'forskningsledet' designafhandling giver mulighed for anvendelse og udvidelse af materialet præsenteret i programmet gennem selvstændige forskningsprojekter. (50 kreditter)
Programundervisning
Karrieremuligheder
Dimittenderne vil have en avanceret forståelse af de vigtigste bæredygtighedsspørgsmål i forbindelse med bygninger, så de kan få strategisk indflydelse på gennemførligheds- og designprocesser i det byggede miljø. De vil være fortrolige med en række modeller, værktøjer og metoder til kvantificering, forudsigelse, evaluering og forvaltning af bygningers ydeevne, og de vil være i stand til at anvende dem og skifte til andre værktøjer baseret på en forståelse af de første principper.
Med udgangspunkt i et praktisk kendskab til, hvordan man kan minimere energi, kulstofemissioner og ressourceforbrug i bygninger gennem de forskellige faser af deres livscyklus, vil de være i stand til at tage hensyn til skiftende, ufuldstændige og usikre oplysninger om miljøet. De skal også have veludviklede færdigheder inden for revision, analyse, rapportering og præsentation samt en grundig forståelse af det tværfaglige emneområde.
Elever fra dette kursus er gået videre til at arbejde inden for en lang række forskellige erhverv:
- arkitekt- og ingeniørpraksis
- forskningskonsulentbistand
- udviklingsarbejde
- konsulentfirmaer inden for bæredygtighed
- ejerskab og drift af elforsyningsvirksomheder
- handel med CO2-emissioner
- den akademiske verden.