MSc i digital markedsføring
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £10.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc i Digital Marketing giver dig mulighed for at specialisere dig i planlægning og anvendelse af digitale marketingstrategier.
Den specialiserede viden om digital markedsføring, vi lærer, hjælper dig med at forstå og skabe digitale marketingløsninger. I løbet af dit studie udvikler du:
- et stærkt fundament i markedsføringsteori og -praksis
- et specialistperspektiv på digital markedsføring og hvordan det integreres i en overordnet markedsføringsramme
- færdighederne til at analysere komplekse marketingsituationer i det digitale miljø og udvikle løsninger og handlinger.
Praktikmuligheden, der er tilgængelig, hvis du starter kurset i september, forbereder dig til din fremtidige karriere. Se vores ofte stillede spørgsmål om praktik her.
Derudover har du mulighed for at tage eksamen på Institut for Direkte og Digital Marketing (IDM) certifikatniveau. IDM-studerendes medlemmer nyder godt af digitalt fokuserede jobmuligheder gennem IDMs digitale hub.
Efter endt uddannelse vil du være klar til en række karrierer, herunder:
- Digital Marketing Analytiker
- Social Media Manager
- Specialist i samfund og sociale medier.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Introduktion til principperne for markedsføring
Du vil blive introduceret til de vigtigste principper for markedsføring ved at studere de teorier, der ligger til grund for emnet. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer, implementerer og overvåger marketingprogrammer i det 21. århundredes internationale miljø. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Forskningsmetoder for events og markedsføring
Du vil udvikle færdigheder til at foretage selvstændig markedsføringsforskning. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Det er vigtigt, at du bliver udsat for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og studiekompetencer. Desuden er dette modul om forskningsmetoder rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for forretning og ledelse. - Professionel og akademisk udvikling
Dette modul vil hjælpe dig med at blive en livslang elev og forbedre din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter vil du udvikle dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt. - Digital Marketing Analytics
Du vil udforske den digitale teknologis makro- og mikroeffekter på marketingledelse, før du ser på spørgsmålene i forbindelse med implementering og gennemførelse af en digital marketingkampagne, herunder etiske spørgsmål. Desuden vil du undersøge, hvordan digitale oplysninger bruges til at træffe strategiske marketingbeslutninger og evaluere og forbedre marketingresultater. Du vil udvikle færdigheder inden for problemløsning, kritisk ræsonnement, udformning af markedsundersøgelser, kvalitativ og kvantitativ dataanalyse, brug af teknologi inden for markedsføringsledelse samt analyse og fortolkning af markedsføring. - Customer Insight and Engagement
Dette modul undersøger, hvordan man får og bevarer en passende andel af gode kunder, og hvordan man prioriterer kunderne. Den er baseret på den forudsætning, at kunderne er organisationens essens, da organisationen ville fejle uden kunderne. Modulet tager udgangspunkt i en kundeorienteret tilgang og anerkender det hyperforbundne miljø, som organisationer opererer i i dag. Teknologier og metodologiske tilgange til at opnå kundeindsigt og til at opbygge detaljerede kundeprofiler drøftes. Modulet behandler desuden, hvordan man kan samarbejde med kunderne på måder, der skaber værdi for begge parter. Modulet anvender virkelige casestudier samt de studerendes egne erfaringer som kunder. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier. - Global marketingstrategi
Du vil bygge videre på modulet Principles of Marketing og udforske det globale marketingmiljø. Der lægges særlig vægt på internationalisering og skabelse og udvikling af globale markeder. Du vil forstå de principper, påvirkninger og institutioner, der påvirker udviklingen af international handel og globale markedsføringsstrategier. Du vil analysere muligheder og begrænsninger i forbindelse med global markedsføringsstrategi og de tilhørende organisatoriske og kontrolmæssige spørgsmål i forbindelse med udviklingen af globale markeder. Dette omfatter en forståelse af betydningen af etiske og sociale spørgsmål.
Afsluttende projekt - vælg et:
- Afhandling
Afhandlingen er en mulighed for at udforske og udvikle din ekspertise inden for digital markedsføring. Du opfordres til at vælge et emne, som vil være værdifuldt i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du driver dit eget forskningsprojekt med vejledning og rådgivning fra en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet i modulet Research Methods in Events and Marketing. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at koble teori til praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig læring og personlig udvikling.
Praktikophold
- Marketing Practice (sandwich mode)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget, betalt fuldtidsarbejdserfaring i Storbritannien eller internationalt i en marketingfunktion. Du skal undersøge en udfordring inden for digital markedsføring i en kommerciel eller nonprofit-organisation. I løbet af dette modul anvender du de praktiske begreber, du har lært på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Læring og undervisning
Det meste af undervisningen på dette kursus foregår i form af interaktive workshops. Du vil styrke dine praktiske analyse- og beslutningsevner med:
- foredrag
- diskussioner
- rollespilsøvelser.
Disse er forbundet med udvalgte casestudier og vurderinger.
Strukturerede gruppeopgaver og en online gruppebaseret markedsføringssimulering vil udvikle dine færdigheder i at arbejde som en del af et team.
Ved at gennemføre forskningsprojekter for en organisation får du praktisk erfaring. Det giver dig mulighed for at omsætte din viden om markedsføringsmetoder og -teorier til praksis. Derudover vil du få gavn af den indsigt, som underviserne på handelshøjskolen har. De er involveret i akademisk forskning eller kommer fra industrien.
Du vil deltage i førende diskussioner og specialiserede arrangementer takket være gæstetalere fra erhvervslivet, konsulentfirmaer og forskningsorganer.
Der indgår et frivilligt modul om en studierejse til International Business in Practice.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Kursisterne på dette kursus får viden og færdigheder til fremtidige roller inden for digital markedsføring, som f.eks:
- analytiker i digital markedsføring
- leder af sociale medier
- fællesskaber og specialister i sociale medier.
Derudover er kandidater fra vores kursusportefølje ansat i marketingfunktioner over hele verden; det omfatter job i medie-, digitale, brand- og kommunikationsbureauer samt interne marketinglederstillinger inden for så forskellige områder som hurtigt omsættende forbrugsvarer, detailhandel, luksushandel og hotelbranchen, rejser, forlagsvirksomhed og produktion. Arbejdsgiverne omfatter:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC
Eksempler på stillinger for vores kandidater inden for digital markedsføring er bl.a.:
- marketingchefer
- community managers for sociale medier
- marketingplanlæggere
- brand managers
- ledere af virksomhedskommunikation.
Desuden går nogle af vores studerende videre til at starte deres egne virksomheder.
Marketing hos Oxford Brookes University har stærke relationer med flere virksomheder i en række forskellige brancher. Disse er med til at informere programmets udformning og levering og giver mulighed for praktik og beskæftigelse. Ud over den professionelle karriereudvikling, der tilbydes inden for programmet, har universitetet en aktiv og entusiastisk karriereservice. Denne tjeneste hjælper dig med at få en "konkurrencefordel", når du søger job, ved at tilbyde hjælp til CV'er og prøvevurderingscentre og jobsamtaler.