MSc i marketing og brand management
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 16.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £10.400 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £16.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vores MSc Marketing and Brand Management kursus indeholder et overblik over brandværdier og en bred vifte af relaterede kommunikationskanaler.
Du vil udvikle et stærkt fundament i markedsføringsteori og praksis. Kombineret med et specialistperspektiv på brand management, herunder brandværdier og en række relaterede kommunikationskanaler.
Med praktiske casestudier og live-scenarier vil du anvende brand management-teori til at analysere og kritisere, hvad der gør et succesfuldt brand. Du vil udvikle din viden om marketing og brand management teori. Og hvordan det anvendes i praksis.
Kurset giver dig fokus på planlægning og anvendelse af brand management strategier. Og forbereder dig til at arbejde for:
- et branding- eller marketingbureau
- en marketing-, branding- eller kommunikationsafdeling i en organisation.
Der er praktikmulighed for dem, der starter på forløbet i september. Dette består af et års betalt superviseret erhvervserfaring i en marketingrolle. Dette vil forberede dig til din fremtidige karriere.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du vil studere otte obligatoriske moduler, herunder et modul, som vil hjælpe dig med at udvikle dine faglige og akademiske færdigheder. Derefter vælger du enten en afhandling eller et kundeprojekt.
Hvis du starter i september, kan du vælge sandwich-formen, som giver dig mulighed for at søge om et års betalt og overvåget arbejdserfaring i en marketingfunktion. Hvis du starter i september og tager i praktik, varer uddannelsen to år.
Hvis du ikke tager i praktik, varer kurset et år.
Undersøgelsesformer
Obligatoriske moduler
- Introduktion til principperne for markedsføring
Dette modul introducerer de vigtigste principper for markedsføring ved at studere de teorier, der ligger til grund for emnet. Du vil udforske købernes rolle, markedsføringsmiljøet og de måder, hvorpå marketingfolk planlægger, styrer, implementerer og overvåger marketingprogrammer i det 21. århundredes internationale miljø. - Forståelse af kundeadfærd
Du skal foretage en kritisk vurdering af kundernes adfærd og deres interaktioner med markedsføring. Med udgangspunkt i adfærdsvidenskaben vil du analysere, hvorfor kunderne opfører sig, som de gør, og hvordan markedsføringsaktiviteter påvirker deres adfærd. Denne analyse giver dig en kritisk forståelse og implementering af både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskabende dimension af dette kursus er undersøgelsen af de forandringsfaktorer, der vil få stor indflydelse på kundernes adfærd i fremtiden, f.eks. neurovidenskab, klimaændringer og teknologisk innovation. Dette er et analytisk modul, der anvender forskningsresultater til at informere om evaluering, adfærds- og kommunikationsforskning. - Research Methods for Events and Marketing
Dette modul giver dig de færdigheder, der gør dig i stand til at foretage selvstændig markedsføringsforskning. Studerende på kandidatuddannelserne forventes at foretage effektiv forskning ved at trække på en række sekundære og primære datakilder i forbindelse med forberedelsen af kursusarbejdet. Det er vigtigt, at du bliver udsat for en række metodologiske spørgsmål, dataindsamlingsteknikker og studiekompetencer. Desuden er dette modul rettet mod forberedelse til og succesfuld gennemførelse af stringent og systematisk forskning af høj kvalitet inden for erhvervsliv og ledelse. - Professionel og akademisk udvikling
Dette modul til udvikling af professionelle og akademiske færdigheder hjælper dig med at blive en livslang lærende og forbedrer din beskæftigelsesegnethed. Du starter med at fokusere på, hvordan du opnår dit bedste akademiske niveau, og derefter vil du udvikle dine færdigheder med hensyn til beskæftigelse og karriereplanlægning. Du vil arbejde med en plan for selvudvikling og tage lederskab i din egen læring og udvikling. Du vil blive coachet i at identificere, deltage i og reflektere over, hvordan du kan drage fordel af udviklingsaktiviteter inden for universitetet og eksternt. - Strategisk brand management
Du vil undersøge, hvordan brands skabes og forvaltes med succes. Du vil udforske den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og fokusere på innovative tilgange til udvikling af nye produkter. De vigtigste etiske, miljømæssige og sociokulturelle implikationer for moderne brand management analyseres i regionale, nationale og globale sammenhænge. Den nyeste forskning og praksis inden for strategisk brand management og brugen af sociale medier og digital kommunikationsteknologi undersøges. Når du har afsluttet dette modul, vil du have opnået avanceret viden om de nyeste værktøjer, teknikker og bredere samfundsmæssige implikationer af moderne strategisk brand management. - Brand and Marketing Communications
Du vil udforske den rolle og anvendelse af moderne brand- og marketingkommunikation og den grundlæggende indsigt i, at en organisations brandstrategi skal være i centrum for alle dens marketingkommunikationsaktiviteter. Et professionelt og etisk ansvarligt fokus vil hjælpe dig med at tage hensyn til flere interessenters behov - f.eks. forbrugere, virksomheder, medierne, pressionsgrupper - i en global sammenhæng. En bred vifte af markedsføringskommunikationskanaler og -værktøjer vil blive vurderet kritisk. Dette omfatter reklame, PR, sponsorater og digital markedsføringskommunikation. Kreativ og strategisk indsigt fra den aktuelle praksis vil hjælpe dig med at forstå og anvende dine færdigheder inden for marketingkommunikation. - Marketingstrategi for digitale og sociale medier
Digitale teknologier har forandret markedsføringen, de tilbyder nye kilder til kundeindsigt, de har dramatisk ændret kundeadfærd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket den måde, hvorpå organisationer interagerer med deres kunder og vigtigste interessenter. Formålet med dette modul er at anlægge et strategisk perspektiv på det digitale og sociale mediemiljø. Den fokuserer på samspillet mellem forbrugere, virksomheder og andre organisationer, og hvordan digital tænkning kan bidrage til en effektiv markedsføring. Webbaserede medier, mobile platforme, sociale medier og digitale værktøjer gennemgås, praktiseres og evalueres kritisk for at identificere vellykkede resultater og skabe moderne digitale markedsføringsstrategier. - Global marketingstrategi
Du vil bygge videre på modulet Principles of Marketing og udforske det globale marketingmiljø. Der lægges særlig vægt på internationalisering og skabelse og udvikling af globale markeder. Du vil forstå de principper, påvirkninger og institutioner, der påvirker udviklingen af international handel og globale markedsføringsstrategier. Du vil analysere muligheder og begrænsninger i forbindelse med global markedsføringsstrategi og de tilhørende organisatoriske og kontrolmæssige spørgsmål i forbindelse med udviklingen af globale markeder. Dette omfatter en forståelse af betydningen af etiske og sociale spørgsmål.
Afsluttende projekt - vælg et af følgende
- Afhandling
Afhandlingen giver dig mulighed for at udforske og udvikle din ekspertise inden for brand management. Du opfordres til at vælge et emne, som vil være værdifuldt i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrende aktivitet, hvor du driver dit eget forskningsprojekt med vejledning og rådgivning fra en vejleder, baseret på det forslag, der er udviklet i modulet Research Methods in Marketing. - Kundeprojekt
Du får mulighed for at forbinde teori med praksis ved at analysere et reelt organisatorisk problem. Efter at have identificeret et projekt (med godkendelse fra både kundevirksomheden og modullederen) undersøger du et bestemt emne, som kan understøttes af den relevante litteratur og ved at foretage primær forskning med kunden. Dette modul er ikke et praktikophold, men kan tages i forbindelse med et praktikophold, som du har fundet og deltager i. Det pågældende "problem" kan være et aktuelt ledelsesproblem for kundeorganisationen eller relateret til fremtidige strategiske valg. Kundeprojektet giver dig en vigtig læring og personlig udvikling.
Praktikophold
- Marketing Practice (sandwich mode)
Dette modul er en fantastisk mulighed for at få et års overvåget, betalt fuldtidsarbejdserfaring i Storbritannien eller internationalt i en marketingfunktion. Du vil undersøge en markedsføringsudfordring i en kommerciel eller nonprofitorganisation. I løbet af dette praktikophold anvender du de praktiske begreber, du lærer på kurset. Når du arbejder for organisationen, vil du være ansvarlig for at styre en stor del af din egen læring, herunder at følge og registrere dine fremskridt.
Vi tilbyder masser af støtte til at hjælpe dig med at finde betalt arbejdserfaring og få kontakt med forskellige organisationer. Vores praktikantteam (WAVES) har en database, der registrerer muligheder for praktikophold, og de afholder adskillige praktikantmesser, hvor du kan møde potentielle arbejdsgivere. Det er dit ansvar at skaffe dig en praktikplads, og det kræver en stor indsats, men det giver dig værdifuld erfaring. Du skal selv dække dine leve- og rejseudgifter i hele denne periode.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Dette kursus forbereder dig til at arbejde for et branding- eller marketingbureau eller for en marketing-, branding- eller kommunikationsafdeling i en organisation. Personer, der afslutter dette kursus, vil være godt forberedt på fremtidige roller som:
- brand managers
- brand strateger
- koordinatorer for mærker
- account managers
- ledere inden for virksomhedskommunikation.
Derudover er kandidater fra vores kursusportefølje ansat i marketingfunktioner over hele verden; det omfatter job i medie-, digitale, brand- og kommunikationsbureauer samt interne marketinglederstillinger inden for så forskellige områder som hurtigt omsættende forbrugsvarer, detailhandel, luksushandel og hotelbranchen, rejser, forlagsvirksomhed og produktion.
Arbejdsgiverne omfatter:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Vores kandidater har følgende stillinger inden for markedsføring:
- marketingchefer
- marketingplanlæggere
- brand managers
- kommunikationschefer for virksomheder
- social media community managers.
Desuden går nogle af vores studerende videre til at starte deres egne virksomheder.
Vi har stærke relationer med virksomheder i en række brancher, som er med til at informere programmets udformning og levering og giver mulighed for praktikophold og beskæftigelse. Vores karriereservice hjælper de studerende med at få en "konkurrencefordel", når de søger job, ved at tilbyde hjælp til CV'er og prøve at lave vurderingscentre og interviews.
Optagelseskrav til programmet
Demonstrer dit engagement og parathed til at få succes på handelsskolen ved at tage GMAT-eksamenen - den mest udbredte eksamen til optagelser, der måler dine kritiske tænkning og ræsonnement.
Download GMAT-miniquizzen for at få en smagsprøve på de spørgsmål, du finder i eksamen.