MSc i miljøkonsekvensvurdering og -ledelse
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.900 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £8.350 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.900
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Vi har designet vores MSc Environmental Impact Assessment i tæt samarbejde med industrien. Du får den viden og de færdigheder, der er nødvendige for at arbejde effektivt med forskellige projektinteressenter og tværfaglige teams.
Kurset henvender sig til dem, der søger at udvikle en karriere som praktikere, der arbejder inden for:
- miljørådgivning
- lokal regering
- regulerende agenturer
- lovpligtige konsulenter
- miljø-ngo'er
- store udviklingsselskaber
- ingeniørfirmaer.
Du lærer at udtænke innovative løsninger, der maksimerer potentialet for bæredygtige resultater ved at:
- trækker på de nyeste koncepter på området
- udnyttelse af potentialet i digitale teknologier.
Vores undervisning er baseret på den seneste udvikling inden for teori og praksis. Vi har stærke forbindelser til det professionelle praktiserende samfund. Dette giver os mulighed for at forme kursusdesignet og bringe virkelige erfaringer til programmet.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Vi har udviklet modulerne i tæt samarbejde med førende praktikere, så kursets indhold:
- reagerer på de vigtigste drivkræfter i branchen
- følger den nyeste konceptuelle tænkning
- afspejler international bedste praksis.
Kandidatuddannelsen består af:
- fire centrale moduler
- modulet om forskningsmetoder
- en afsluttende afhandling.
PGCert og PGDip tilbydes som "exit"-uddannelser. Hvis du gerne vil have en af disse priser, skal du først og fremmest ansøge om at få en kandidatgrad.
Det er også muligt at tage enkelte moduler som associeret studerende, enten med henblik på personlig eller faglig udvikling (CPD).
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Effektiv og proportionel miljøkonsekvensvurdering (30 credits)
Begreberne "effektivitet" er centrale i debatten om VVM/ESIA på tværs af både forsknings- og praksismiljøer, hvilket fører til krav om mere proportionel vurdering, der bedre afspejler betydningen af udviklingsprojektets virkninger. Dette modul udforsker den systematiske proces for VVM/ESIA og det konceptuelle grundlag for effektivitet for at fremme forståelsen af udviklingsplanlægning og designcyklusser, hvor VVM/ESIA har det største potentiale til at skabe bæredygtige resultater. - Samarbejde og videnssamarbejde (30 credits)
Vigtigheden af samarbejde og de udfordringer og kvalifikationsmangler, der er forbundet med kommunikation og vidensstyring, er blevet bredt anerkendt i forbindelse med tværfaglig VVM/ESIA. På dette modul vil du udvikle den begrebsmæssige forståelse og praktiske indsigt, der er nødvendig for at kunne samarbejde effektivt med forskellige interessenter for at udnytte viden til at fremme informeret beslutningstagning. - Miljømæssig og social risikostyring: New Frontiers of Decision Making (30 credits)
Dette modul undersøger nye koncepter inden for miljømæssig og social risikostyring, som viser tegn på at være på vej frem i form af forskning, politikudvikling og "state of the art practice". Dette omfatter tilgange, der søger at indarbejde de fulde omkostninger ved udviklingsprojekter og løbende drift (f.eks. begrebet økosystemtjenester, naturkapitaltilgangen og cirkulær økonomi) og spørgsmål som kulstofforvaltning, klimarobusthed og fremtidssikring. Modulet undersøger kritisk den potentielle indarbejdelse af disse nye koncepter i de vurderings- og forvaltningsprocesser, der er forbundet med større udviklingsprojekter. - Den digitale transformation: Mod intelligent konsekvensanalyse (30 credits)
Dette modul udvikler den viden og de færdigheder, der kræves for at kunne forholde sig kritisk til kravet om mere "intelligent" VVM/ESIA, dvs. brugen af IKT til at udnytte nye muligheder for interaktion og engagement fra interessenternes side med udviklingsforslag, vurderingsoplysninger og den løbende forvaltning af konsekvenserne. Modulet lægger vægt på geospatial information og rumlig analyse (GIS) med henvisning til de vigtigste faser i VVM/ESIA-processen; teknologier og strategier for engagement i den "sociale tidsalder"; og brugen af tekniske muligheder for kreativt samarbejde, f.eks. via Building Information Modelling (BIM). Modulet afsluttes med at øge bevidstheden om digitalt medborgerskab og cyberetik, "forførelsen af det digitale" og potentielle digitale fremtidsudsigter. - Anvendte forskningsmetoder (10 credits)
Dette modul undersøger de grundlæggende principper for forskningsdesign, fremhæver forskellen mellem kvalitative og kvantitative tilgange og udforsker, hvordan data kan indsamles og analyseres for at frembringe gyldig indsigt. Den giver også et overblik over særlige forskningsteknikker, som sandsynligvis vil være hensigtsmæssige at anvende i forbindelse med afhandlingen.
Afsluttende projekt
- Afhandling (50 credits)
Afhandlingen er en opfølgning på Applied Research Methods og har til formål at generere ny viden og også at udvikle din evne til at gennemføre grundig forskning, planlægge og gennemføre et udvidet projekt og formidle komplekse idéer effektivt.
Læring og undervisning
Vi bruger en "anvendt" tilgang til læring, som nogle gange kaldes "problembaseret læring" eller PBL. Du vil arbejde i grupper og lære ved aktivt at løse problemer. Disse er tilpasset komplekse virkelige situationer og casestudier.
Studerende på fuld tid
Vores undervisningsmetoder omfatter:
- foredrag
- seminarer
- vejledninger
- værksteder.
Studietiden i løbet af semesteret består normalt af:
- to gange 2 timers sessioner om ugen for hvert af de to kernemoduler
- et ugentligt møde på 2 timer om forskningsmetoder (reduceret til ca. to undervisningstimer i 2. semester)
- selvstændig læring og arbejde med kursusopgaver.
Åben (fjern)undervisning
Online-læringsmateriale leveres via vores virtuelle læringsmiljø (VLE). Undervisningsmetoderne omfatter:
- webinarer
- indspillede foredrag
- diskussionsfora
- Spørgsmål og svar.
Du vil få mulighed for personlig kontakt i de intensive studieperioder.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Tidligere kandidater fra vores postgraduate kurser inden for dette område er gået videre til karrierer som f.eks:
- miljørådgivning og miljøplanlægningspraksis, f.eks. har arbejdet for virksomheder som WSP, Rambøll, AECOM, ERM, RPS Group, Savills Ltd, Amec Foster Wheeler, Golder Associates, Nicholas Pearson Associates, Pegasus Group, Waterman Group, Arcadis, Mott MacDonald, blandt mange andre
- miljøchefer og VVM- og bæredygtighedsansvarlige hos regulerende myndigheder og ministerier, både i Storbritannien og internationalt
- miljøansvarlige i industrien, f.eks. i minesektoren, elproduktion og bilindustrien
- embedsmænd med regulerende og ikke-statslige organer og ngo'er.
Fuldtidsstuderende har mulighed for at komme i kontakt med vores fjernundervisningsstuderende, som typisk er fuldtidsbeskæftigede inden for området. Alle studerende opfordres til at blive en del af vores virtuelle alumnenetværk, som ligger på LinkedIn.