Master i Brand Design og Ledelse: Mad, Vin og Turisme
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Nøgleinformation
Campus placering
Florence, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
11 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 20.100 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
24 Jan 2025
* tilmeldingsgebyr € 3.000 + kursusgebyr € 16.200
Introduktion
Dette kursus afholdes på engelsk
Hvad betyder det at skabe og styre et brand i fødevareindustrien? Hvordan man markedsfører et vineselskab og arbejder på sin identitet? Hvordan integrerer man turismen i alt det?
Fra branding teknikker til service design er målet med Master kurset i Brand Design og Management: mad, vin og turisme at hjælpe studerende og unge fagfolk til at udvikle deres færdigheder som fremtidige ledere af HORECA industrien, integrere madvin og turisme ind i livsstilstilbud.
Kurset, der afholdes i Firenze og Barcelona, giver tværgående færdigheder inden for serviceteknologi anvendt til gæstfrihed og turisme med et specifikt fokus på mad i Barcelona og en vertikal udforskning af vinsektoren i Firenze.
Catalunya og Toscana byggede deres brandingstrategier på territorialitetsværdien som en nøgle til global særpræg. Takket være denne mester har eleverne mulighed for at eksperimentere med de forskellige branding- og projektledelsesmetoder, som to af de vigtigste turistmål i Europa med succes benytter.
Firenze
Undervisningerne underviser i, hvordan man styrer de forskellige trin i skabelsen af brand, startende fra analysen af indholdet. Turisme, mad og vinindustri er baseret på et forhold mellem mærker, værter og gæster. Deltagerne får ekspertise inden for brand og management inden for en bred vifte af forskellige sammenhænge.
Barcelona
Studerende følger hele processen med et service design projekt ved hjælp af design metoder og anvende dem i opførelsen af en kompleks mad design oplevelse som en branding strategi.
Klasser afholdes i de daglige timer i Firenze, mens i Barcelona studerende deltager aftenklasser.
Den tilgang, der holdes under hele Pathway er ekstremt praksis, og eleverne er udstyret med værktøjerne Adobe Suite og WGSN og Material Connexion, så de også kan udøve individuelt.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
For at støtte deltagere i dækningen af deltagergebyret har IED aktiveret et artikuleret system af faciliteter: delvise eller samlede stipendier på undervisningsgebyrer; Early Bird er lettelser for studerende, der afslutter tilmeldingen inden for givne deadlines.; Finansiering med mulighed for at betale studieafgiften i rater takket være aftaler med realkreditselskaber.
Læreplan
Metodologi og struktur
Denne kandidatuddannelse blander konventionelle og up-to-date læringsmaterialer og metoder med en tværfaglig vision, der betyder interaktion med designemner, kunst, livsstil og mode, for at skabe et anderledes og værdifuldt synspunkt.
Klasser kombineres med seminarer, konferencer og workshops afholdt af internationale og verdensberømte specialister. Besøg i lokale virkeligheder og deltagelse i begivenheder i industrien er inkluderet i studieplanen for at vise de studerende den bedste praksis fra institutioner, virksomheder og mærker relateret til turisme, mad og vin.
Ranglister
IED stræber efter at opbygge et støttende miljø og et samarbejde med partnere. Det er derfor, IED leverer de nødvendige værktøjer til at støtte potentielle studerende i at udforske muligheder, træffe informerede beslutninger og designe deres fremtid.
Takket være den innovative metodologi og IED-studerendes faglige succes har undervisnings- og forskningsministerierne i de lande, hvor IED opererer direkte – Italien, Spanien og Brasilien – officielt akkrediteret størstedelen af IED-undergraduate- og masteruddannelserne.
Programresultat
Metode og struktur - Hands-on tilgang og designtænkningsmetoder bruges som nøgler til at fordybe eleverne i virkelige sager og møde oplevelsen fra fagfolk, virksomheder og mærker, der former markedet for restauranter, vingårde og gæstfrihed. Industrierne relateret til turisme, mad og vin er dybt forbundet med kunder og deres behov.. Strategisk planlægningsbehovsanalyseevne og kritisk kreativ tænkning anvendt på et branddesignprojekt.
Kandidatuddannelsen er meget interaktiv: kontinuerlig og betydelig deltagelse fra studerende er påkrævet. Klasser kombineres med seminarer, konferencer og workshops afholdt af internationale og verdensberømte specialister. Besøg i lokale virkeligheder og deltagelse i begivenheder i industrien er en del af studieplanen for at vise de studerende den bedste praksis fra institutioner, virksomheder og brands relateret til turisme, mad og vin.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Professionelle muligheder
Målet med dette kandidatprogram er at implementere og styrke de færdigheder, der kræves for at påtage sig strategiske roller inden for turisme, mad og vinbaserede mærker. Masteren er også designet til at uddanne fagfolk i konstruktion og styring af formater/tjenester inden for gæstfrihed samt kommunikationseksperter i fødevare- og vinsektoren.