Master i Marketing og Business
VSB - Technical University of Ostrava
Nøgleinformation
Campus placering
Ostrava, Tjekkiet
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
CZK 50.000 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* studieafgift er 4000 EUR pr. akademisk år, der betales i begyndelsen af hvert akademisk år. Det kan ikke refunderes.
Introduktion
Kandidatuddannelsen Marketing and Business følger bacheloruddannelsen inden for området og uddyber sin ekspertise inden for områder, der er nødvendige for, at markedsføring kan påvirke markedet og succesfuld gennemførelse af forretningsaktiviteter. Filosofien i programmet er primært bygget på viden om marketingstyring og marketingapplikationer (international markedsføring, produktstyring, forretningsmarkedsføring, digital markedsføring) og forretningsfærdigheder (indkøbsstyring, forretningsstrategier, udenrigshandel). Kandidater fra programmet kan arbejde som ledere i marketing- og forretningsafdelingen i produktions- og handelsvirksomheder. Du kan også finde dem i reklame-, forsknings- og mediebureauer eller kan fungere som talspersoner i virksomheder og institutioner.
Nøgle Fakta
- Fakultet: Det Økonomiske Fakultet
- Undersøgelsestype: Opfølgende Master
- Undervisningssprog: Engelsk
- Kode for programmet: N0414A050002
- Programmets titel: Marketing and Business
- Regelmæssig undersøgelsesperiode: 2 år
- Pris: 50.000 CZK pr. semester
- Koordinerende afdeling: Institut for Marketing og Erhverv
- Koordinator: dok. Ing. Šárka Velčovská, Ph.D.
- Nøgleord: digital marketing, produktstyring, forretningsstrategier, international marketing, marketing og forretning
Programresultat
Studiemål
Kandidatuddannelsen Marketing and Business følger efter bacheloruddannelsen Marketing og uddyber de studerendes viden om problemstillinger, der er nødvendige for aktivt at påvirke markeder og succesfuldt at gennemføre marketing- og forretningskampagner. Målet med kandidatuddannelsen er at forberede kvalificerede fagfolk, der vil være i stand til at varetage analytiske og ledelsesmæssige funktioner inden for marketing og forretning på øverste og mellemste ledelsesniveau og højt specialiserede aktiviteter inden for marketingbureauer.
Kandidatens viden
Filosofien for studieplanen er baseret på kandidaters potentielle fremtidige beskæftigelsesmuligheder og fokuserer især på at udvikle faglig viden om marketingstyring, forretningsstrategier, international marketing, forretningsmarkedsføring, digital marketing, marketingundersøgelser, produktstyring, udenrigshandelsoperationer.
Kandidatens færdigheder
Undersøgelsens indhold er at tilegne sig faglige færdigheder inden for følgende områder:
- Oprettelse af marketingstrategi og markedsføringsplan,
- Oprettelse af forretningsstrategi og forretningsplan,
- Analyse af markedsføringsmiljøet på hjemmemarkedet og internationale markeder,
- Udformning af en strategi for adgang til udenlandske markeder,
- Udføre operationer på udenlandske markeder,
- Anvendelse af marketingværktøjer på forretningsmarkeder,
- Udvikling og introduktion af et nyt produkt på markedet,
- Udvikling af en brandstrategi og brand succes analyse
- Oprettelse og evaluering af kampagner i online miljøet,
- Nøgleordsanalyse til SEO, content marketing, PPC
- Anvendelse af avancerede statistiske metoder i markedsundersøgelser,
- Brug af sociale medier til at opbygge en konkurrencedygtig position.
Kandidats generelle kompetence
Kandidater har kendskab til avancerede økonomiske teorier (makroøkonomi, mikroøkonomi), ekspertviden i udførelse af markedsføring og forretningsaktiviteter (markedssituationsanalyse, fastlæggelse af passende markedsførings- og forretningsstrategi, anvendelse af marketingværktøjer og forretningspraksis på forskellige typer markeder, herunder internationale markeder) , viden om mere avancerede statistiske metoder til dataanalyse, kommunikationsevner. De er i stand til at løse praktiske marketing- og forretningsopgaver og organisere deres løsningsteam. De er i stand til at analysere et problem, anvende passende forskningsmetoder, foreslå en løsning, præsentere og diskutere deres løsning. De kan gennemføre mundtlig og skriftlig kommunikation på tjekkisk og engelsk.
Karrieremuligheder
Kandidatens ansættelse
Undersøgelsen er fokuseret og profileret med hensyn til ansættelse af kandidater i internationale produktions- og handelsvirksomheder, indkøbscentre, reklame-, medie- eller analysebureauer, offentlige institutioner og virksomheder beskæftiget med digital markedsføring og sociale medier. Kandidater fra kandidatuddannelsen Marketing and Business kan udføre følgende typiske stillinger:
- Leder i marketingafdelingen i internationale virksomheder
- Leder i salgsafdelingen i internationale virksomheder
- Produkt (brand) manager
- Indkøbschef i produktions- eller handelsvirksomhed
- Analytiker i reklamebureauet
- Analytiker i analysebureauet
- Analytiker i mediebureauet
- Indkøbere i mediebureauet
- Analytiker på sociale medier
- Webanalytiker
- SEO konsulent
- PPC specialist
Hårde færdigheder
- Kendskab til marketingværktøjer på erhvervsmarkeder
- Oprettelse og evaluering af kampagner i online miljøet
- Kendskab til marketingstrategi for at komme et nyt produkt på markedet
- Kendskab til avancerede statistiske metoder til marketingforskning
- Udarbejdelse af en marketingstrategi og marketingplan
- Udarbejdelse af en brandstrategi og analyse af brandsuccesen
- Brug af sociale medier til at opbygge en konkurrenceposition
- Oprettelse af operationer på udenlandske markeder
- Analyse af markedsføringsmiljøet på nationale og internationale markeder
- Kendskab til strategien for at komme ind på det udenlandske marked
- Kendskab til moderne værktøjer til online markedsføring
- Analytiske evner
- Kendskab til sociale medier
- Kendskab til forretningsstrategi og forretningsplan
- Løsning af handelssager med udlandet
- Kendskab til søgeord til SEO, content marketing, PPC
Galleri
Indlæggelser
Programundervisning
Læreplan
Semester 1
Obligatorisk
- Makroøkonomi B
- Produktstyring
- Indkøbsforvaltning
- Statistik B
- Strategisk ledelse
Obligatorisk B-type valgfag
- Firma engelsk I
- Arbejdsøkonomi
- Matematik i økonomi
Semester 2
Obligatorisk
- Business Marketing
- Økonomistyring
- Udenrigshandelsoperationer
- Marketing Research B
- Mikroøkonomi B - Mellemmikroøkonomi
- Særligt seminar
Obligatorisk B-type valgfag
- Firma engelsk II
- Beslutningstagningsmetoder
Semester 3
Obligatorisk
- Forretningsdiagnostik
- Forretningsstrategi
- Digital Marketing
- Diplomseminar A
- International Marketing
- Marketing Management
Obligatorisk B-type valgfag
- Bank- og kapitalmarkeder
- Marketingprojekt
Semester 4
Obligatorisk
- Diplomseminar B
- Diplomarbejde
- Economics of International Trade
Obligatorisk B-type valgfag
- Adfærdsmæssige økonomi
- International Project Management
- Praktisk praktik i udlandet
- Professionel praksis