Master i Marketing & Digital Business
ESDES Lyon Business School
Nøgleinformation
Campus placering
Lyon, Frankrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 11.400 / per year *
Ansøgningsfrist
31 Jul 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* for EU-studerende | €12.750/år for studerende uden for EU
Introduktion
At studere på kandidatniveau giver dig mulighed for at vælge din specialiseringsvej for at blive ekspert på dit valgte område. Masterklasserne, der vælges hvert semester, tilbyder avanceret undervisning for at styrke denne ekspertise og tydeliggøre dit professionelle projekt.
Specialiseringen inden for Digital og Marketing Business er på fuld tid og 100% på engelsk.
Højdepunkter
- Et program struktureret omkring hovedaktiviteterne i et typisk marketingbureau, en konsulentvirksomhed eller en marketingafdeling.
- Oplev erhvervslivets virkelighed gennem de to år med projekter, der udføres for virksomheder i forbindelse med forskellige kurser og to 6-måneders praktikophold
- Real-life projekter med lokale og internationale virksomheder
- Projektledelsesfærdigheder, der involverer færdigheder og teori fra flere kurser
- Ideel til studerende, der ønsker at studere forretning i Frankrig og ønsker at følge et program undervist på engelsk.
- En afbalanceret blanding af akademisk og professionel læring
- Få et solidt og varigt grundlag for en evolutionær karriere
- 2 år for at blive ekspert i en af vores 5 specialiseringer
- Udvikl dine ledelsesevner og afslør dit lederpotentiale
- Drag fordel af en individualiseret vej: MasterClasses, professionalisering, internationalisering
- Det er muligt at opnå en dobbelt kandidatgrad i løbet af det sidste år på et af vores partneruniversiteter
Digital Marketing Institute-certificering
Studerende, der har gennemført specialiseringen i Marketing og Digital Business, er "Certified Digital Marketing Associates". De har adgang til et sæt online kurser, skabeloner, databaser, nyheder ... kort sagt, indhold, der er relevant for deres karriere. De anerkendes også som ægte fagfolk inden for digital marketing og fremskynder dermed deres professionelle integration.
EFMD akkrediteret
Grande Ecole-programmet er blevet EFMD-akkrediteret siden marts 2020.
Programresultat
- At give eleverne et kritisk mindset om markedsføringsaktiviteter.
- At få solid erfaring med marketingstrategi (teori) og dens implementering (praksis) i et digitalt miljø.
- At mestre digitale marketing- og kommunikationsværktøjer og færdigheder.
- At forstå den digitale transformation af forretningsdata og markedspladser i udvikling.
- At mestre og anvende den viden og de færdigheder, der kræves for at fungere effektivt i et specialiseret forretningsområde.
- At vedtage etisk, social og ansvarlig adfærd ved at deltage i aktiviteter, der påvirker samfundet
- At styre operationer i virksomheder eller organisationer i en international sammenhæng
- At bidrage til gruppens kollektive præstation ved at være et effektivt teammedlem.
- At arbejde effektivt med mennesker fra forskellige kulturer og fungere med succes i forskellige miljøer.
- At udvikle professionel bagklogskab til at løse problemer og træffe efterfølgende beslutninger.
- At tilegne sig kommunikationsevner for at engagere sig med en bred vifte af publikum på mindst to forskellige sprog.
- At bidrage til den digitale transformation af organisationer gennem deres udvikling af et digitalt mindset og ekspertise.
Karrieremuligheder
- Projektleder
- Brand Manager
- Customer Relationship Manager
- Search Engine Marketing Manager
- Social Media Manager
- Marketingchef
- Marketing Director
Galleri
Læreplan
Specialiseringskurser – Semester 1
- Indgående markedsføring
- Brand Management
- Produkt Marketing
- Google Analytics og Tag Manager
- Grafik til webdesign
- Søg Marketing
- Datastyring
- Økonomistyring
Specialiseringskurser – Semester 2
- Cross Channel UX
- Markstrat online
- Markedsundersøgelsesteknik
- Inbound Marketing: Indholdsstrategier
- B2B salg og marketing
- Håndtering af kulturel mangfoldighed
- Strategi: Valg og implementering
Specialiseringskurser – Semester 3
- Datamarkedsføring
- Online reklame
- Email Marketing
- Væksthacking
- Excel rapportering og analyse
- Krisekommunikation
- Forretningsstrategi spil
- Forskningsmetodik
Semester 4
- Praktik