Master i globalt salg og marketing
University of Applied Sciences Upper Austria
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Wels, Østrig
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, German
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 363 / per semester *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* For EU / EØS -borgere
Introduktion
Master i globalt salg og marketing
Er du interesseret i de tværkulturelle udfordringer, som globaliseringen af verdensøkonomien skaber? Er du interesseret i at arbejde i eksportsektoren, eller vil du endda gerne tage til udlandet og leve et internationalt liv i det mindste i et par år? Østrigs eksportøkonomi er lykkedes med at fastsætte internationale standarder på mange områder, især inden for industrianlæg, maskiner og tekniske varer. Disse globale operationer skaber stor efterspørgsel efter passende kvalificerede salgs- og marketingpersonale. Kandidatuddannelsen “Global Sales and Marketing” (GSM) træner dig til at UDVIKLE og HÅNDTERE de fremtidige salgs-, salgsledelses- og marketingaktiviteter for internationale virksomheder.
Undervisningssproget er ENGELSK.
"Center for tværkulturel ledelse og nye markeder" beskæftiger sig også med forskningsprojekter vedrørende tværkulturel ledelse.
Information
- Grad: Master of Arts in Business (MA)
- Varighed: 4 semestre (120 ECTS)
- Årligt indtag: 35
- Organisering: fuld tid (fra onsdag til lørdag, tillader yderligere deltidsaktiviteter); deltid (fredag eftermiddag og lørdag + en intensiv uge om året)
- Adgangskrav: Afsluttet bachelor- eller kandidatgrad i økonomi og engelsk baggrund.
- Ansøgning: Online senest den 30. juni. Da ikke-europæisk statsborger er deadline 31. marts!
- Undervisningssprog: 100 % engelsk
- Optagelsesprocedurer: Interview, casestudie, test
- Obligatorisk semester i udlandet: Mulighed for at studere på et af vores partneruniversiteter i løbet af 2. semester.
For de bedste studerende tilbyder vi også flere dobbeltuddannelsesmuligheder.
Programresultat
Salg og salgsstyring
Du vil være i stand til at konceptualisere, evaluere, skubbe frem og kontrollere strategiske salgsbeslutninger. Du vil forstå de mangfoldige lag af emnet "Salg" ud fra perspektivet af fx innovation, tværkulturel ledelse, indkøb og udvikle logiske alternativer til proaktiv handling for dig selv.
B2B Marketing
Du vil være i stand til at udvikle og skubbe frem strategiske marketingkoncepter for investeringsgoder, herunder baggrundsudfordringer af tværkulturel karakter. Du vil tilegne dig et dybtgående kendskab til de særlige forhold i organisatorisk købsadfærd, og du vil være i stand til at træffe marketingrelaterede beslutninger på baggrund af dybtgående analyser.
Tværkulturelt salg og ledelse
Du vil få en dybtgående introduktion til kulturelle forskelle og ligheder rundt om i verden, så du kan reagere professionelt, når du står over for udfordringer af den slags. Det obligatoriske udlandssemester og ekskursioner vil give dig yderligere dybtgående tværkulturel indsigt.
Praktiske færdigheder
Som et "University of Applied Sciences"-program forbinder vi en kompleks struktur af de nødvendige videnskabelige baggrunde med den umiddelbare anvendelse i det virkelige industriliv, især i EU som hjemmemarked og på nye markeder.
Ledelse og lederskab færdigheder
Et særligt modul giver dig chancen for at udvikle god indsigt i ledelses- og ledelsesudfordringer i en international jobprofil.
specialisering
På semester 3 tilbyder uddannelsen en intensiv specialisering i både B2B-Marketing og Sales Management for at uddybe din viden inden for disse områder.
Programmets geografiske fokus er på EU som "hjemmemarked" og på nye markeder.
Karrieremuligheder
Ledelsen af globale B2B- og servicemarkeder har brug for entusiastiske salgsorienterede ledere, som er i stand til at udvikle og skubbe komplekse salgsprocesser fremad for specifikke markeder og deres kulturer.
Grundlaget for det hele er en dyb forståelse af organisatorisk købsadfærd og udvikling og styring af marketing- og salgskoncepter for komplekse kombinationer af produkter og services til internationale markeder med tværkulturelle udfordringer.