Master i internationale markeder
Universitat Rovira i Virgili
Nøgleinformation
Campus placering
Reus, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 semestre
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
30 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
Introduktion
Målet med kandidatuddannelsen er at imødekomme to typer uddannelseskrav. På den ene side sigter det mod at uddanne fagfolk, der kombinerer analytiske færdigheder og praktisk viden inden for internationale markeder, der supplerer deres teoretiske læring med praktiske strategier relateret til internationalisering, innovation, finansielle markeder og de tekniske analyser af andre internationale spørgsmål.
På den anden side opnår de kandidater, der vælger at specialisere sig i forskning, den nødvendige viden og færdigheder for at komme ind på et doktorgradsprogram i økonomi, især inden for områder relateret til internationale økonomiske relationer og offentlig politik med vægt på avancerede kvantitative teknikker. Det betyder at gå i dybden i de forskellige faser af den videnskabelige forskningsprocessen, fra avanceret søgning til udgivelse af videnskabelige artikler.
Det nationale kvalitetsagentur har akkrediteret dette program:
Specialiteter
Uddannelsen har en faglig profil. Det er dog også muligt at opnå en forskningsspecialisering. De studerende, der ønsker at få forskningsspecialiseringen, skal vælge 18 valgfri ECTS fra denne specialisering og 9 ECTS fra de øvrige valgfag.
Ekstern praksis
Praktik er valgfrit og giver den studerende mulighed for at opnå 225 timers (svarende til 9 ECTS-point) erhvervserfaring i en virksomhed eller institution.
Fakultetet har uddannelsessamarbejdsaftaler med omkring 200 virksomheder og organisationer fra alle erhvervssektorer.
Indlæggelser
Galleri
Stipendier og finansiering
Karrieremuligheder
Karrieremuligheder
Kandidater i universitetets kandidatgrad i internationale markeder kan arbejde som:
- Ledere i internationale virksomheder eller virksomheder, der planlægger at operere i udlandet
- Internationale markedsanalytikere i konsulentvirksomheder
- Leder af internationale strategiafdelinger i virksomheder og non-profit organisationer
- Professionelle medarbejdere i internationale organisationer
- Rådgivere i lokale eller/og regionale institutioner, der står over for globale udfordringer
- Professorer eller forskere i forskningscentre (Research Track)