Master i naturvidenskab
Free University Of Tbilisi
Nøgleinformation
Campus placering
Tbilisi, Georgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Aug 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Programmets mål er at forberede en kandidatuddannelse i biologi, kemi og fysik, der vil være fokuseret på teoretiske og praktiske aktiviteter. Kandidatuddannelsen i naturvidenskab er orienteret om at udvikle de studerendes nødvendige generelle færdigheder, som er vigtige for fortsat videnskabeligt arbejde på ph.d.-niveau og på den anden side for en vellykket karriere på det moderne arbejdsmarked.
Karriereindstillinger:
Efter afslutningen af kandidatuddannelsen i naturvidenskab vil kandidater være i stand til at arbejde:
som videnskabsmand eller forsker i private og offentlige projekter
ikke-statslige organisationer
som konsulent i private og offentlige organisationer.
Læringsresultater:
Kandidaten vil have generelle og specifikke kompetencer, der er anført nedenfor:
Viden og forståelse (biologi):
vil tilegne sig principper og særegenheder ved immunologisk forskning forskelligartede metoder;
vil lære at bruge laboratorieudstyr og reagenser;
vil kende interaktionsprocesser for mikrober og værtsorganismer;
vil kende teknologi, hvordan man forbereder vacciner baseret på mikrober mod infektioner;
vil være i stand til at karakterisere cellekulturer ved mikroskopi og flowcytometri;
vil kende genteknologi og rekombinant DNA-teknologi
Kendskab til neurovidenskabsteknikker, såsom hjerneelektroencefalografi, mikroelektronisk teknik, psykofysiske metoder til forskning, bearbejdning og analyse af hjernebilleder opnået ved magnetisk resonansscanning.
Viden og forståelse (kemi):
vil have en indgående og systematisk viden om kemisfæren;
vil forstå og finde løsningsmetoder til ethvert problem;
vil være i stand til at følge udviklingen inden for kemifeltudviklingen, forstå udfordringerne inden for kemi og kemiteknik gennem videnskabelig, videnskabelig-populær eller anden litteratur;
vil vide, hvordan man planlægger og gennemfører laboratorieeksperimentelle undersøgelser.
Viden og forståelse (fysik):
vil have en indgående og systemisk viden om det fysiske felt, der gør det muligt at forstå, foretage kritiske analyser og bruge nye originale ideer;
vil følge udviklingen i fysikfeltudviklingen og forstå udfordringerne inden for kemi og kemiteknik gennem videnskabelig, videnskabelig-populær eller anden litteratur.
Anvendelse af viden til praksis (biologi):
Den studerende vil kunne:
planlægge procedurerne, analysere metoder, forudsige potentielle resultater eller ikke-planlagte begivenheder i biologiske eksperimenter
bestemme funktionsfejl eller reaktivitet af udstyret under eksperimentet
fremstilling af fødevareråvarer, enzymer, rekombinante stammer af antibiotika;
udvikle et eksperimentelt design af neurofysiologisk forskning og udføre eksperimenter uafhængigt.
Anvendelse af viden til praksis (kemi):
Den studerende vil kunne:
bruge teoretisk viden i praktiske opgaver inden for kemi og relaterede områder
designe, planlægge og opdele arbejdet og overvåge fremskridtene;
gennemføre syntese af kemiske forbindelser og analyser for at bestemme strukturen og renheden af ukendte stoffer ved hjælp af standardmetoder.
Anvendelse af viden til praksis (fysik):
Den studerende vil kunne:
brug af moderne fysikmetoder til at løse de grundlæggende og anvendte opgaver, som moderne fysik og dens relaterede områder står over for;
designe, planlægge og opdele arbejdet og overvåge fremskridtene.
Evne til at konkludere:
gøre baserede konklusioner baseret på kritisk analyse af komplekse og ufuldstændige oplysninger (herunder nyere forskning)
lave innovativ syntese baseret på de nylige data.
Kommunikationsegenskaber:
perfekt akademisk skrivning og kommunikationsevne på et modersmål
perfekt akademisk skrivning og kommunikationsevne på et fremmed (engelsk) sprog;
tilpasse sig og handle professionelt i et ukendt miljø
bruge moderne informations- og kommunikationsteknologi.
Evne til at lære:
gennemføre læringsprocessen uafhængigt for at forstå karakteristika ved læringsprocessen og lave en egen strategisk plan
søgning / analyse / brug af information;
bruge kilderne i originalt format og foretage en dyb og kvalitativ kritisk analyse af informationen.
Værdier:
Evne til at evaluere værdier og bidrage til etablering af nye værdier. De vil have viden om og forståelse af etiske normer, mens de udfører forskning;
kendskab til grundlæggende principper for fagligt ansvar og faglige, etiske normer.