Master of Arts i uddannelsessociologi
NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development
Nøgleinformation
Campus placering
New York, USA
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
6 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Skræddersy kursusvalg og specialeforskning til dit valgte emne af interesse og udvikl en stærk disciplinær forankring til at nærme sig uddannelsesspørgsmål med en sociologisk linse. Specialiseringsområder omfatter uddannelse og social ulighed, uddannelse og social forandring, politisk analyse og programevaluering.
Ideelle studerende
Vores program er lille og selektivt. Studerende slutter sig til os fra hele landet og verden. De har bachelorgrader fra små og store offentlige og private gymnasier og universiteter. Deres hovedfag omfatter sociologi, psykologi, økonomi, offentlig politik, historie, førskoleuddannelse, engelsk, statskundskab, latinostudier, bystudier og mange andre.
Nogle af vores studerende har afsluttet deres bachelorstudier inden for de sidste par år. Andre er vendt tilbage til skolen for at tilmelde sig vores MA, efter at de har været i arbejdslivet i en årrække. De fleste har haft en vis erfaring inden for uddannelse som frivillige, klasselærere, nonprofit-medarbejdere eller vejledere i efterskoleprogrammer eller gennem forskning.
Mange af vores studerende har til hensigt at fortsætte på avanceret ph.d.-studie. Andre i vores program har til hensigt at arbejde, efter at de har afsluttet deres studier, i uddannelsespolitik, offentlige myndigheder og ungdoms- og samfundstjenesteorganisationer.
Læreplan
Denne kandidatgrad er designet til at give dig en stærk analytisk og metodisk træning i en sociologisk tilgang til uddannelsesrelaterede spørgsmål og problemer. Vi forbereder kandidater til at forfølge karrierer inden for forskningsevaluering, uddannelsespolitik, offentlige myndigheder og ungdoms- og samfundstjenesteorganisationer. Mange af vores studerende vælger at fortsætte på ph.d.-niveau inden for uddannelsessociologi eller et beslægtet område.
Du vil:
- Identificer de større sociale og kulturelle sammenhænge, der former uddannelsesinstitutionerne
- Analyser pædagogiske problemer og problemstillinger ved hjælp af sociologiens viden, begreber og forskningsmetodologi
- Demonstrere en ekspertise inden for et område med specialisering i uddannelsessociologi gennem produktion af en højkvalitets MA-afhandling
- Tilegne sig vaner med kritisk tænkning og systematisk undersøgelse for at kritisere uddannelsens rolle i samfundet
- Udvikle effektive skriftlige og mundtlige kommunikationsevner ved at anvende sociologiens konventioner
Din akademiske erfaring
Du vil tage kernekurser i kvalitative og kvantitative sociologiske forskningsmetoder, sociologisk teori og uddannelsessociologi. Fakultetets forskning og kernekurser fokuserer primært på amerikansk uddannelse, byuddannelse, videregående uddannelse og amerikanske uddannelseslige spørgsmål.
Alle studerende bruger omkring to semestre på at arbejde tæt sammen med en fakultetsrådgiver for at skrive et væsentligt speciale. Din kan omfatte original forskning, der anvender kvantitativ eller kvalitativ metodologi eller kunne være en kritisk gennemgang af forskning inden for et område af din interesse.
Vi gør udstrakt brug af kursustilbud ud over Steinhardt, især dem fra NYU's nationalt rangerede Institut for Sociologi (Graduate School of Arts and Science) og Wagner School of Public Service. Derudover kan studerende inkorporere globale muligheder i deres kursussekvens for at få komparative perspektiver på det amerikanske uddannelsessystem.
Karrieremuligheder
Kandidater fra kandidatuddannelsen er godt rustet til at forfølge karrierer inden for forskning og evaluering, uddannelsespolitik, offentlige myndigheder og ungdoms- og samfundstjenesteorganisationer. Mange er også godt rustet til at forfølge og lykkes med arbejde på ph.d.-niveau inden for uddannelsessociologi eller et beslægtet område.
Kandidater fra Sociology of Education-graden arbejder i forskellige typer organisationer over hele landet. Mange kandidater forfølger også ph.d.-studier ved forskellige prestigefyldte programmer og institutioner. Her er nogle eksempler på specifikke stillinger, som alumner fra Sociology of Education har haft efter endt uddannelse, sammen med ph.d.-programmer, som vores nylige alumner har tilmeldt sig:
- Senior Program Associate, ConnectEd: The California Center for College and Career
- Direktør for Curriculum Design, Authentic Education
- Professionel avancement koordinator, forberedelse til forberedelse
- Koordinator for særlige initiativer, National Public Education Support Fund
- Project Associate, Eskolta Research and Design
- Grundlægger og direktør, WE Bike NYC
- Leder af College Guidance, The Opportunity Network
- Operationsdirektør, Roosevelt Institute
- Forskningsassistent, NYU Metropolitan Center for Urban Education
- Projektleder, NYC Department of Education
- Ph.d.-studerende, sociologi og socialpolitik; Princeton University
- Ph.d.-studerende, uddannelse, kultur og samfund; University of Pennsylvania
- Ph.d.-studerende, Uddannelsespolitiske Studier; University of Wisconsin-Madison
- Ph.d.-studerende, afrikanske og afrikansk-amerikanske studier; Michigan State University
- Ph.d.-studerende, sociologi, City University of New York
- Ph.d.-studerende, Sociology of Education, New York University