Master of Electronics and ICT Engineering Technology (M.Sc.)
University of Antwerp
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Antwerp, Belgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Mar 2024
* 979,60€ for EØS-statsborgere | 5.800 € for ikke-EØS-statsborgere
Introduktion
På denne kandidatuddannelse vælger du mellem 3 hovedfag:
1 Distribueret kunstig intelligens
2 Internet of Things
3 Cyber-fysiske systemer
I hvert hovedfag vil 60 % af din tid blive investeret i praktisk ingeniørarbejde.
Major 1: Distribueret kunstig intelligens
Dette hovedfag giver dig viden, færdigheder og kompetencer til at designe og forske i ny distribueret kunstig intelligens-teknologi ved at kombinere informatik, kommunikation og elektronik med nye state-of-the-art maskinlæringsmetoder. Distribueret maskinlæring er disciplinen, hvor ny intelligens skabes ved at kombinere styrkerne ved forskellige distribuerede intelligente enheder og komponenter. Hovedideen er at stole på det nye, der stammer fra de forskellige enheder og komponenter, der arbejder sammen på en intelligent måde. Det fokuserer ikke på beregningsintensive, centraliserede Artificial Intelligence (AI) løsninger, men på decentraliseret interaktion af intelligente komponenter for at opnå et lige eller bedre resultat med lavere latenser, lavere energiforbrug og lavere beregningsmæssig kompleksitet.
Major 2: Internet of Things
Dette hovedfag vil give dig viden, færdigheder og kompetencer til at designe og forske i nye Internet of Things (IoT) løsninger ved at kombinere informatik, kommunikation og elektronik med nye avancerede maskinlæringsmetoder. IoT er kunsten at samle data fra store sæt af distribuerede heterogene indlejrede sensorer. Hovedkompleksiteten af denne proces ligger i ressourcebegrænsningerne. Enorme mængder af data skal fornemmes og kommunikeres i et miljø, hvor ressourcer som energi og beregningskraft er begrænsede. Kernen i dette program fokuserer på at konstruere disse højkompleksitetssensornetværk under hensyntagen til begrænsningerne og at vælge eller designe de rigtige kommunikations-, hardware- og softwareløsninger.
Jeg ser på vores
ingeniører som
sygeplejersker. Deres
hovedopgaven er at
tale med folk
til grundigt
forstå deres
teknologisk
smerter for at
finde en passende
helbrede ved hjælp af AI,
IoT eller CPS.
Prof. Peter Hellinckx,
Akademisk koordinator
Major 3: Cyber-fysiske systemer
Dette hovedfag vil give dig viden, færdigheder og kompetencer til at designe og forske i nye cyber-fysiske systemer (CPS) ved at kombinere informatik, kommunikation, signalbehandling, sansning og elektronik med ny state-of-the-art (CPS) modeldrevet ingeniør- og kontrolteknologier. Cyber-fysiske systemer er systemer, hvor sensorer, styring og beregningsegenskaber er optimalt tilpasset de mekaniske og funktionelle krav til det aktuelle system. I den hurtigt udviklende verden af digital innovation ligger hovedfokus på den optimale integration af de enkelte dele af CPS for at opnå visse præstationsbegrænsninger. Kernekomponenten i dette program er løsning af funktionelle, sikkerhedsmæssige og tidsmæssige begrænsninger, samtidig med at de fysiske og mekaniske problemer med både sensorer og aktuatorer tages i betragtning ved hjælp af en modeldrevet tilgang.
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læs mere på vores hjemmeside:
Læreplan
Du kan vælge mellem 3 hovedfag:
- Distribueret kunstig intelligens
- Internet af ting
- Cyber-fysiske systemer
Ranglister
University of Antwerp scorer ekstremt godt i Young University Rankings og opnår 5. pladsen i Times Higher Education Millennials 2020, 7. i Times Higher Education 250 under 50 2022 og 20. pladsen i QS 50 under 50 2021. På globalt plan , universitetet rangerer 131. i Times Higher Education 2023 og 280. i QS World Ranking 2023.
Programresultat
Læringsresultater
Generelle kompetencer
Teknologiekspert
1. Masterlæreren kan tage fat på et komplekst teknisk problem baseret på avanceret international aktuel videnskabelig viden og teknologisk knowhow inden for sit eget fagområde.
2. Mesteren kan omsætte viden og teknologi kreativt i praksis og kombinere dem i et konkret problem og handler i den forbindelse med et øje for realisme og effektivitet (ingeniørmæssig holdning).
3. Mesteren kan udvikle et komplekst teknisk design systematisk og præcist under hensyntagen til ufuldstændige, overflødige eller modstridende forudsætninger.
4. Mesteren anvender sin tværfaglige viden og sine færdigheder til at løse et teknisk problem inden for faget under komplekse og uforudsigelige omstændigheder.
Forsker
5. Master er i stand til effektivt at indsamle videnskabelig information og integrere denne i sine egne forskningsresultater.
6. Master kan selvstændigt og præcist designe, planlægge, gennemføre og rapportere om forskning og kan vælge de relevante, komplekse metoder til at gøre dette.
7. Mesteren bruger en kritisk forskningsindstilling til at løse komplekse tekniske problemer, han/hun kan begrunde de valg, der træffes, og kan evaluere og udvikle sin egen ekspertise.
Teamwork
8. Mesteren kan kommunikere mundtligt, skriftligt og grafisk om sit eget fagområde med andre fagfolk i et tværfagligt team og med lægfolk.
9. Master har de sociale og kommunikative evner til at påtage sig en ledende og motiverende rolle i et team.
10. Mesteren har de grundlæggende færdigheder til at arbejde tematisk som teammedlem og som leder.
Borger
11. Masterlæreren tager hensyn til den globale internationale kontekst i sine handlinger og er opmærksom på økonomi, social kontekst, økologi, etik, sikkerhed og bæredygtighed.
Specifikke kompetencer elektronik-ICT
Teknologiekspert
12. Masterlærlingen kan udtænke, analysere, designe, implementere og reflektere over et industrielt elektronisk system ved at integrere den nyeste hardware, software og kommunikationsteknologi.
13. Mesteren følger de relevante (industrielle) processer, metoder og prøvningsprocedurer, når han/hun designer for at nå frem til et færdigt produkt.
14. Ved udformningen tager masteren hensyn til de ikke-funktionelle krav, der er typiske for begrænsningerne i udformningen.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Der er stor efterspørgsel efter elektronik- og IKT-specialister på arbejdsmarkedet. På de områder, hvor der er opstået
teknologier som CPS, IoT og AI. Vores kandidater har karrierer inden for områder som:
- Datavidenskab inden for næsten alle anvendelsesområder
- Teknisk-kommercielle stillinger, som programmør eller designer
- eftersalgsservice, som servicetekniker for multimedieudstyr eller elektroniske industrisystemer
- Produktionssupporttjeneste, som ansvarlig for kontrol og justering af elektroniske slutprodukter
- Telekommunikationsselskab, til fast og mobil kommunikation
- Ekspertbureauer
- Forsker ved et universitet eller forskningscenter. Som akademisk uddannet anvendt ingeniør kan du også starte en karriere inden for den akademiske verden. Hvis du har en passion for forskning, kan du tage en ph.d.-grad.