Master of International Business
HSE University
Nøgleinformation
Campus placering
Moscow, Rusland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
RUB 430.000 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Per år
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Russlands eneste program i Top 100 Master programmer i ledelse af QS World University Rankings i 2021, Master of International Business (MIB) tilbyder banebrydende praktisk erhvervsuddannelse, der gør det muligt for studerende at opnå gennembrud i selvkapitalisering. Det toårige program indeholder en unik blanding af forretningsadministration og internationale anliggender for dem, der ønsker at mestre et varieret sæt kompetencer, der er nødvendige for at starte en hurtig karriere i et Fortune 500-firma eller en vellykket global opstart.
MIB undervises udelukkende på engelsk på HSE Universitets Moskva-campus. Fakultetet inkluderer aktive forretningsførere og specialister fra internationale internationale virksomheder. Programmet tildeler en statsakkrediteret kandidatgrad i ledelse med et specificeret spor i International Business. En international dobbeltgrad er tilgængelig i partnerskab med University of South Carolina (USA) og LUISS University (Italien).
Programoversigt
Rangeret blandt de 100 bedste kandidatuddannelser i ledelse af QS World University Rankings i 2021 og den første af sin art i Rusland, er Master of International Business-programmet rettet mod studerende med eller uden tidligere erhvervserfaring, der er på udkig efter en vellykket lederkarriere. i en international virksomhed, eller overvej at starte deres egen virksomhed, der ønsker at være global.
Programmets mission er at sikre, at studerende udvikler en stærk kompetence inden for international forretningspraksis og en dyb forståelse af det globale forretningsmiljø.
Verden ændrer sig hurtigt, og den dynamiske globale økonomi pålægger en ny generation af forretningsledere med global tænkning og et proaktivt sind. Flere og flere lokale virksomheder i dag bliver afhængige af globale markeder. For at få succes i dette komplekse miljø er traditionel erhvervsuddannelse ufuldstændig. Dagens succesrige forretningsledere skal have en langsigtet vision om morgendagens risici og muligheder på verdensmarkedet, der er vigtige ikke kun for globale virksomheder, men også for dem, der ønsker at være. MIB-programmet rekrutterer de bedste undervisningsfakulteter og forretningsfolk til at levere den mest konkurrencedygtige læseplan og sætte de studerende i stand til at få mest muligt ud af deres læringserfaring.
Master of International Business-programmet er en unik hybrid af en forretningsgrad og en international affære grad. MIB sigter mod at udstyre studerende med både traditionelle forretningsfærdigheder og viden i de politiske, økonomiske og sociokulturelle aspekter af det globale marked. I modsætning til den almindelige MBA, der ikke er tilstrækkelig international eller globaliserer funktionelt orienterede læseplaner, sikrer dette program, at kandidater ikke kun forstår, hvordan virksomheder opererer, men også den komplekse kontekst, hvori de opererer.
Dette unikke innovative program er det første af sin art i Rusland. Læreplanen og de centrale aspekter af programmet opfylder kravene i verdens mest avancerede MIB-programmer.
Programfordele:
- Programmet er praksisorienteret;
- Nogle kurser undervises af ledende medarbejdere i globale og multinationale virksomheder, herunder PricewaterhouseCoopers; Baker & McKenzie; Kimberly-Clark Corporation; SC Johnson; Roche & Duffay; Mondelēz International; METRO Cash and Carry; Michelin;
- Studerende tilbydes en bred vifte af valgfag for at tilpasse deres uddannelse;
- Studerende kan vælge at studere ved et partneruniversitet i udlandet i et semester;
- Studerende udfører et virkeligt konsulentprojekt for en klient - en af programmets forretningspartnere;
- Studerende forbliver konstant udsat for den virkelige erhvervsliv gennem regelmæssige workshops, projekter og masterclasses præsenteret af virksomhedsledere på alle niveauer;
- Aftens- og lørdagsundervisning gør det muligt for studerende at arbejde og studere på samme tid;
- Studerende bygger omfattende netværk til en fremtidig karriere.
Ideelle studerende
Mangfoldige og energiske, MIB -programstuderende repræsenterer en række faglige og uddannelsesmæssige baggrunde. Mangfoldigheden af studerende giver en fremragende mulighed for at møde nuværende og fremtidige fagfolk fra en lang række forretningsaktiviteter: marketing, bank, reklame og mange andre.
Programmet udvider også aktivt sit internationale opsøgende arbejde og tiltrækker studerende fra hele verden. I øjeblikket omfatter det geografiske anvendelsesområde, men slutter ikke med, lande som USA, Italien, Tyskland, Kina, Storbritannien, Frankrig, Schweiz, Indien, Taiwan, Colombia, Mexico og Tyrkiet. Dette har skabt en unik atmosfære i et internationalt studiefællesskab, der deler en dyb interesse for forretningsstudier, internationale forbindelser og verdensøkonomi.
Indlæggelser
Læreplan
Programmets varighed: 2 år på fuld tid (120 ECTS-point), kun på campus.
Undervisningssprog: Engelsk
Timerne mødes om aftenen og om lørdagen (normalt 4 gange om ugen: 3 ugentlige nætter og en lørdag).
På tredje semester kan studerende vælge at studere i udlandet på et partneruniversitet.
Programstruktur
Vores studerende drager fordel af en lang række kerne- og valgfag for at tilpasse deres uddannelse.
Master of International Business Program består af følgende elementer:
Grundkurser: 40 ECTS i alt
Kernekurser danner grundlaget for færdigheder og viden inden for nøgleområderne i international forretning og internationale anliggender. Grundkurser er obligatoriske, og studerende tager kernekurserne i deres første studieår.
Valgfrie kurser: 20 ECTS i alt
Valgfag giver eleverne mulighed for at tilpasse deres uddannelse til deres egne interesser og karrieremål. Studerende tager i alt fem valgfrie kurser: et i andet semester og fire i tredje semester. Gennem valgfrie kurser opbygger eleverne unik ekspertise og omsættelige færdigheder inden for de områder, de vælger.
Tilpasningskurser (yderligere programkomponent): 6 ECTS i alt
For studerende, der ikke har en væsentlig baggrund i den globale økonomi, internationale anliggender, finanser og ledelse, tilbyder programmet tilpasningskurser, der sigter mod at opbygge et solidt grundlag for yderligere mere dybtgående viden om bestemte emner.
Valgfrie kurser (yderligere programkomponent): 4 ECTS -point
Studerende kan vælge at tage et valgfrit kursus som en ekstra komponent til deres pensum.
'International Business Consulting' projekt (2. semester, kernekursus) 3 ECTS -point
'International Business Consulting' er programmets vigtigste konsulentprojekt. På dette kursus laver eleverne konsulentprojekter i virkeligheden for deltagende internationale virksomheder.
Forskningsseminar: 15 ECTS -point (4 semestre)
Forskningsseminaret er dedikeret til forberedelse af semesteropgave og masteropgave. Gennem toårige omfattende kursusstuderende lærer gradvist at søge efter, behandle og analysere data; udføre forskning for og skrive akademiske artikler og præsentere forskningsresultater. Seminaret indeholder to korte kurser: "Information og bibliotekskultur" og "Introduktion til kvantitative metoder". Kurset indeholder også ugentlige emnespecifikke gæsteforelæsninger og masterclasses præsenteret af den øverste ledelse i programpartnervirksomhederne.
Semesteropgave (år 1): 6 ECTS -point
Praktik (8 uger i 4. semester): 12 ECTS -point
Masteropgave: 24 ECTS -point
Programresultat
Vores kandidater vil kunne:
- Analyser udenlandske og hjemmemarkeder;
- Vurdere regionale politiske og økonomiske risici og muligheder
- Tag finansielle og investeringsbeslutninger;
- Finpudse forhandlinger og færdigheder til bilæggelse af tvister;
- Forstå de sociale og kulturelle påvirkninger af at gøre forretninger globalt;
- Lav en forretningsplan for et nyt venture;
- Brug effektivt forskellige marketing- og reklameværktøjer;
- Håndtere konsulentprojekter;
- Gennemføre strategisk virksomhedsplanlægning;
- Vælg det bedste forretningsformat og strategi for udenlandsk markedsindtræden;
- Indsamle, behandle og præsentere data, der er nødvendige for projektafslutning og planlægning.
Karrieremuligheder
Det tværfaglige Master of International Business -program er udviklet til studerende, der har et stærkt engagement i en karriere i international forretning.
MIB -kandidater er parate til at blive ledere, konsulenter og ledere i internationale virksomheder, deres udenlandske datterselskaber, filialer og repræsentationskontorer.
Vores kandidater har en stærk konkurrencefordel i starten af deres karriere, da de besidder ledelsesmæssige færdigheder samt viden inden for økonomi, politik, udenrigspolitik, folkeret og regionale specialiseringer.
Arbejdsgivere for MIB -kandidater og nuværende studerende
- PricewaterhouseCoopers
- KPMG
- Ernst & Young
- L'Oreal
- Den koreanske ambassade i Rusland
- Michelin
- Henkel
- Unilever
- Mondelez International
- Sakhalin Energy Investment Company
- Vogue
- Heineken
- burger King
- Standard Chartered Bank Dubai
- Danone
- Accenture