Master of Science i strategisk ledelse og marketing
University of Malta
Nøgleinformation
Campus placering
Msida, Malta
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 400 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* Lokale/EU/EØS -ansøgere: Årligt tilmeldingsgebyr: EUR 400; Ikke-EU/Ikke-EØS-ansøgere: Samlede studieafgifter: 10.800 euro
Introduktion
Kursusinformation
- Kursustitel: Master of Science i strategisk ledelse og marketing
- Kursuskode: PMSCSMNMRKFTT8
- Postnominal: cand.mag. (Melit.)
- Kvalifikationsniveau: Anden cyklus
- Nationale kvalifikationer Ramme niveau: Niveau 7
- Varighed: 3 semestre
- Mødeform: Fuldtid
- Samlet ECTS -point: 90
- Koordinator: Emanuel Said
- Leveret af: Fakultet for økonomi, ledelse og regnskab
Indlæggelser
Læreplan
Oversigt over kurser
Programmet giver deltagerne mulighed for at udvikle kritisk tænkning og holdninger samt en afbalanceret viden (med hensyn til dybde og bredde) om de aktuelle teorier og praksisser, som organisationer i alle brancher kræver af moderne ledere og marketingchefer. Denne tilgang har til formål at hjælpe kandidater med at blive ledere, der indfører og opretholder en disciplin, hvor beslutninger træffes efter en grundig risikovurdering baseret på pålidelig og gyldig dokumentation om markeder, konkurrence og kunder, i stedet for at stole på managementfantasier.
Alle studieenheder bygger på den nyeste tænkning og de seneste idéer inden for det relevante fagområde, baseret på empirisk forskning, der fører til nye områder, som efterspørges af arbejdsgivere i udviklede økonomier.
Programresultat
Læringsresultater
Programmet hjælper de studerende med at udvikle sig:
- En afbalanceret viden om og forståelse af de nyeste tanker og idéer inden for den relevante disciplin baseret på empirisk forskning inden for nye områder som f.eks. måling af menneskelige præstationer, digital analyse, beslutningsmodellering, servicedesign og social marketing;
- Udviklede intellektuelle færdigheder manifesteres gennem konceptualisering og ræsonnement af muligheder og positioner i virksomheds- og markedsføringsstrategier ved at udfordre begreber, information og data som centrale aspekter af adgang til indsigt, indsamling, filtrering og formidling i et virksomhedsmiljø;
- Forbedrede evner til at drøfte aspekter af virksomheds- og markedsføringsstrategier over for en række målgrupper, som er fremherskende i almindelige virksomhedssammenhænge;
- Forbedrede evner til kreativt at konceptualisere tilbud, der omfatter produkt-/servicefunktioner, kommunikation, distribution, serviceniveauer og processer under forskellige markedsforhold;
- Forbedrede numeriske og kvalitative analysefærdigheder samt evnen til at gennemføre forskningsprojekter selvstændigt og evnen til at anvende digitale analyseværktøjer til at skabe og gennemføre marketingkommunikation, der skiller sig ud fra mængden;
- En iværksættervenlig tilbøjelighed til kreativt at udforme og implementere virksomhedsstrategier, der udmønter sig i en tilpasset planlægning og implementering af menneskelige ressourcer med relevans for specifikke markedsføringsaktiviteter, samt
- En evne til at udforme servicetilbud, der appellerer til målrettede kunder (ved hjælp af kundeindsigt), og til effektivt at anvende ressourcerne gennem akut rationalitet, der er indlejret i beslutningstagningen, samtidig med at der opretholdes en balance mellem stive virksomheds- og forretningsmål og samfundets behov.
Karrieremuligheder
Kursus for
Uddannelsen er rettet mod personer, der har en bacheloruddannelse i ledelse eller markedsføring og planlægger en karriere inden for disse områder.
Karrieremuligheder og adgang til yderligere studier
Kandidater fra programmet har et utal af karrieremuligheder inden for marketing og relaterede ledelsesfunktioner i en lang række forskellige industrier, lokalt og i udlandet. Specifikke muligheder kan omfatte hurtigt voksende sektorer som i-gaming, finansielle tjenesteydelser og andre servicesektorer.