Resocialiseringspædagogik med kriseintervention (MA)
Jesuit University Ignatianum in Krakow
Nøgleinformation
Campus placering
Kraków, Polen
Lingvistik / Sprogvidenskab
Kontakt skolen
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Oct 2023
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
Kandidaten har et organiseret og dybtgående kendskab til den terminologi, der anvendes i social rehabiliteringspædagogik og kriseintervention, genstand for forskning og opgaver, og tilblivelsen af underdisciplinen for social rehabiliteringspædagogik, dens forhold til andre videnskabelige discipliner. Historisk videnskabelig status rehabiliteringspædagogik og områder med dens praktiske aktivitet.
Har en struktureret og dybtgående viden om principperne for at udføre individuel og miljømæssig diagnose inden for området assistance, rehabilitering og kriseintervention og systemiske faktorer, der udgør funktionen af interventioner og rehabiliteringscentre som en del af rehabiliteringssystemet og støtte til enkeltpersoner og grupper i fare for marginalisering og kriminalitet. I løbet af uddannelsen erhvervede kandidaten dybdegående færdigheder i at bruge terminologi anvendt i social rehabiliteringspædagogik og kriseintervention samt analysere forholdet mellem andre videnskabelige discipliner og bruge dem til diagnostiske procedurer, interventioner og rehabilitering. Har dybtgående færdigheder i at bruge teoretiske tilgange til at forklare, analysere og bruge i praksis til at løse problemer inden for kriseintervention og social rehabiliteringsaktiviteter. Har en dybdegående evne til at bruge tværfaglig viden til at udføre en individuel og miljømæssig diagnose og til at planlægge individuelle og systemiske indgreb og rehabiliteringsforanstaltninger. Kan designe interventions- og rehabiliteringsaktiviteter baseret på de kendte principper og metoder til kriseintervention og rehabiliteringsuddannelse. Kan bruge viden om systemiske og organisatoriske faktorer, der udgør funktionen af det sociale rehabiliteringssystem, tidlig indgriben og støtte til enkeltpersoner og grupper i risiko for marginalisering og kriminalitet til design og implementering af intervention, assistance og rehabiliteringsaktiviteter. Udviklingen af sociale kompetencer understøttes også i processen med akademisk uddannelse. Kandidaten er opmærksom på niveauet for hans viden og pædagogiske færdigheder samt behovet for selvudvikling og selvuddannelse inden for sit arbejde inden for kriseintervention, støtte, assistance og rehabilitering af enkeltpersoner og grupper på risiko for marginalisering eller i krise. Han er kompetent til aktiv, professionel planlægning, organisering af intervention, assistance og rehabiliteringsaktiviteter rettet mod enkeltpersoner og grupper i risiko for marginalisering, kriminalitet eller i krise.