SPECIALISERING I PSYKO UDDANNELSE EVALUERING OG INTERVENTION
Abraham Escudero Montoya University Foundation
Nøgleinformation
Campus placering
Bogotá, Colombia
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
Kontakt skolen
Hastighed
Kontakt skolen
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Jan 2024
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
På nuværende tidspunkt vejer et utal af krav og forventninger fagfolk, der arbejder i uddannelsessammenhænge, praktiserende lærere og i uddannelsesprocessen, hvoraf de fleste sigter mod at reagere på kort sigt på udfordringerne i den globaliserede verden og vidensamfundet, i en sammenhæng, der også er kendetegnet ved mangfoldigheden af studerende som et resultat af massifikationen af uddannelsen og statens store indsats for at udvide studerendes adgang, dækning og varighed. Stigningen i dækning kan ses i statistikken, der viser os vigtige stigninger semester for semester; Ændringer i pædagogisk praksis, i de faglige kompetencer hos mennesker, der arbejder i uddannelsessektoren, er dog et grundlæggende element for transformation af studerendes læring.
Netop på grund af ovenstående bør processerne rettet mod uddannelse af fagfolk, hvis handlingsfelt svarer til uddannelsesområdet, styrkes, som det er tilfældet med pædagoger, kandidater, uddannelsespsykologer blandt mange andre, hvor deres forberedelse skal formuleres med nye realiteter sociale, teknologiske, kulturelle osv. såvel som variationen i de befolkningsgrupper, der findes i blandt andet børnehaveklasse, grundskole og videregående uddannelse, videregående uddannelse.
På denne måde foreslår FUNDES specialiseringsprogrammet i psyko-uddannelsesmæssig evaluering og intervention for at uddanne fagfolk, der er opmærksomme på vores lands uddannelsesmæssige problemer og er etisk ansvarlige for at undersøge og anvende viden om psykologi og uddannelse til studiet, evalueringen, forebyggelse og behandling af situationer i uddannelsessammenhæng genererer således en positiv social indvirkning.