MSc in Strategic Product Design
International Hellenic University (IHU)
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Thessaloniki, Grækenland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
18 - 27 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
30 Sep 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
- Materialeteknologi og udvælgelse
- Ergonomi / menneskelige faktorer
- Design Morfologi & Æstetik
- Avancerede produktionsteknikker
Valgfag
- Operations Management
- iværksætteri
Indlæggelser
Læreplan
I løbet af det første semester skal de studerende følge fem kernekurser. I løbet af andet semester skal de studerende følge fire kernekurser, der skræddersy deres program yderligere med to valgfag eller et konsulentprojekt. Endelig, i tredje semester (og fjerde semester i tilfælde af at forfølge en forskningsbaseret afhandling), arbejde er udelukkende dedikeret til kandidatafhandlingen. Afhandlingen giver mulighed for at anvende teori og begreber opnået i løbet af året på et problem i den virkelige verden.
1. semesters kernekurser
- Introduktion til strategisk produktdesign
- Ny produktudvikling
- Marketing Analyse og Brand Research
Kernekurser – Stream produkt- og servicestyring
- Design og produktion
- Strategier for udadvendthed
Kernekurser – Stream produktkreativitet og design
- 3D computerstøttet design (næsehorn)
- Design tænkning
Kernekurser – Stream industrielt design og innovation
- 3D computerstøttet design (SolidWorks)
- Industrielt designprojekt
2. semesters kernekurser
Kernekurser – Stream produkt- og servicestyring
- Forbrugeradfærd
- Service Design
- Projektledelse
- Indkøb og forhandlinger
Kernekurser – Stream produktkreativitet og design
- Kreative digitale medier
- Ergonomi – menneskelige faktorer
- Designmorfologi og æstetik
- Avanceret modellering og fremstilling
Kernekurser – Stream industrielt design og innovation
- Materialeteknologi
- Ergonomi – menneskelige faktorer
- Designmorfologi og æstetik
- Avancerede produktionssystemer
Valgfagene I løbet af andet semester skræddersyr eleverne deres program yderligere ved at vælge valgfag. Valget af valgfag skal udgøre 6 ECTS (2 kurser eller et konsulentprojekt). Nogle af de valgfrie kurser udbydes muligvis ikke i et bestemt år, afhængigt af elevernes efterspørgsel.
2. semesters valgfag
Valgfag – Stream produkt- og servicestyring
- Konsulentprojekt i produktledelse
- Operations Management
- Strategisk innovation og entreprenørskab
- Design til Supply Chain og Logistik
- Teknologiledelse og Business Engineering
- Omkostningsstyring og finansiel analyse
- Åbne emner i strategisk produktdesign (TBA)
Valgfag – Stream produktkreativitet og design
- Konsulentprojekt i Produktkreativitet Produkt og Design
- Avancerede materialer og processer
- Menneskelig computerinteraktion, design og brugeroplevelse
- Design til miljøet
- Kommunikationsdesign
- Produktfotografering
- Åbne emner i strategisk produktdesign (TBA)
Valgfag – Stream industrielt design og innovation
- Rådgivningsprojekt inden for industrielt design og innovation
- Beregningsmekanik
- Reverse Engineering og 3D-print
- Avanceret overflademodellering
- Biomimik i design
- Automatisering og Robotik
- Åbne emner i strategisk produktdesign (TBA)
Afhandlingen
I løbet af tredje semester arbejder de studerende på deres kandidatafhandlingsprojekt, hvis tematiske område er relevant for deres studieprogram og deres interesser. Afhandlingen er muligheden for at anvende teori og begreber lært i forskellige kurser på et virkeligt problem eller forskningsspørgsmål. Studerende overvåges gennem deres projekter af et medlem af det akademiske fakultet og de akademiske associerede på skolen. Efter aflevering af afhandlingen præsenterer de studerende deres projekter for klassekammerater og fakultet. Studerende har mulighed for at forfølge en forskningsbaseret afhandling på to semestre, som fører til MSc i forskning i strategisk produktdesign, og de tildeles 120 ECTS.
Stipendier og finansiering
School of Science & Technology tilbyder en række stipendier til de programmer, den tilbyder, der dækker en betydelig del af gebyrerne. Disse stipendier er konkurrencedygtige. Tildelingskriterier omfatter kvaliteten af den første grad, kandidatens bachelorkarakterer, hans/hendes beherskelse af det engelske sprog og overordnede profil.
Kandidater til stipendier skal inkludere et separat brev med deres ansøgningsdokumenter, hvori de anmoder om at komme i betragtning til et stipendium, med angivelse af grundene til, hvorfor de mener, de er kvalificerede.
Karrieremuligheder
I betragtning af den dynamiske rolle, som fremstillings- og innovationssektoren spiller i industrielle og teknologiske virksomheder og behovet for at levere specialiseret videnskabelig viden, er det helt indlysende, at der er behov for en postgraduate-uddannelse i "Strategic Product Design", som vil give den nødvendige tværfaglige teknisk viden og dækker de tilsvarende markedsbehov, og som vil være rettet mod en række fagfolk (ingeniører, kunstuddannede, økonomer, computerprogrammører, kandidater i business management, naturvidenskabelige kandidater osv.). Kandidater fra MSc i strategisk produktdesign kan vejledende følge karrierevejene, der er anført nedenfor:
- Stillinger i virksomheder, der kræver lederskab inden for design og ledelse
- Stillinger i tegnestuer - involverer sig i forskellige stadier af produktudviklingsprocessen, fra idé til detaljedesign og analyse
- Stillinger i virksomheder, der producerer industrielle produkter såsom elektriske og elektroniske apparater, tøj, fødevarer (emballagedesign), mekaniske komponenter, plast mm.
- Stillinger i konsulentvirksomheder, der beskæftiger sig med produktdesign, produktudvikling, iværksætteri og innovation
- Forskerstillinger - udføre forskning og forfølge doktorgradsstudier inden for design
- Undervisningsstillinger i videregående uddannelsesinstitutioner, ungdomsuddannelser, teknisk og erhvervsuddannelse, offentlig og privat uddannelse på teoretisk, teknisk og anvendt niveau
- Stillinger i innovative videntunge start-up-virksomheder (eller oprettelse af egne start-up-virksomheder), hvor der er brug for dygtig viden for at forstå de muligheder og udfordringer, som nye digitale design- og fremstillingsteknologier (f.eks. 3D-print) giver samt styring af disruptive teknologier i form af økonomiske tal, omkostningsberegning og styring
Ud over tekniske færdigheder opnået gennem studier, drager vores studerende fordel af universitetets fremragende karrierekontor for at opnå væsentlige bløde færdigheder (f.eks. kommunikationsevner, samtaleforberedelse, CV-skrivning osv.) for bedre at forberede sig på arbejdsmarkedet.