Aire edtech kandidatuddannelsen

Generelt

Program beskrivelse

Tage skridt til at fremme uddannelse

Formålet med dette kandidatuddannelse er at uddanne kommende lærere, forskere og iværksættere, at give en forståelse af de digitale forandringer sker i uddannelse og at hjælpe dem med at designe relevante og udfordrende projekter.

Uddannelse er nu globaliseret: undervisning understøtninger af alle slags er tilgængelige på alle tider og overalt. Hvis det stimuleres af digital økonomi, må uddannelse også konkurrere med det.

Skolerne opfordres af samfundet for at fremme elevernes kreativitet og iver efter at lære, for at inspirere dem til at påtage sig og dele, til at udvikle deres klarsyn, kritisk tænkning og følelse af solidaritet. Men kan ikke nemt nås dette mål, i en situation med sociale kriser, voksende uligheder og demografiske behov.

Det er en udfordring, vi er klar til at tage op: uddannelse er behov for nye iværksættere, undervisere og forskere, og ideelt set, folk med disse tre egenskaber på én gang.
Vi søger dygtige studerende med en særlig interesse for udforskning, eksperimenter og forskning.

Vores kandidater skal have lyst til at arbejde sammen om spændende samarbejdsprojekter og bidrage nu til fremtidens uddannelse.

Foster digitale mennesker

Det EdTech Programmet er en del af AIRE føreren af ​​universiteterne Paris Descartes og Paris Diderot. Det udvikler en innovativ tilgang til uddannelse og en undervisning gennem forskning pædagogik.

Karriere muligheder

En virksomhed / job i en start eller en institution

Ved udgangen af ​​master, dimittender

  • Bliv instruktions-designere, redaktionelle ledere eller projektledere i nystartede og udgivere
  • Opret en pædagogisk virksomhed i Europa, Afrika, Amerika eller Asien ...
  • Tag en undervisning opgave
  • Begynd en afhandling og deltage et laboratorium.

Publics

Ved indgangen af ​​Master, er studerende

  • Sociologi studerende i pædagogiske videnskaber, biologi, kognitiv videnskab, design, datalogi, ingeniørvidenskab,
  • Øve fakultetets læger involveret i pædagogisk innovation. Alle brænder for uddannelse og mener, at dens fremtid er afgørende for fremtiden.

For nogle elever er det et skridt til side til et projekt.

Dette er tilfældet for læger, der ønsker at tage tid til at forestille sig en seriøs spil, designe en simulator til at træne kirurger, går i gang med en participatorisk forskning, fremstilling objekter forbundet i et OpenLab for deres forskning. .

Dette er tilfældet med lærere, der søger et pust til et job, de elsker og ønsker at re-forestille sig.

For andre er det begyndelsen på et forsknings læseplan, der kræver viden om læring i et digitalt samfund, og som vil kombinere flere discipliner, datalogi, kognitiv videnskab, fysik, biologi, humaniora og sociale.

For andre stadig, designere, kunstnere, hackere er et kreativt felt, for en bæredygtig udvikling, deling økonomi, udvikling af "fælles" viden.

Alle mødes, for at diskutere tech ed (uddannelse og teknologi) med 3 områder af ekspertise:

  • Den pædagogiske filosofi og antropologi af viden, digitale humaniora, samfundsvidenskab
  • Digitale teknikker, eksperimenter
  • Iværksætteri, projektledelse, brainFoster

Cadre

CRI stiller til rådighed for store grupper af lærere og forskere sin brede erfaring i uddannelse gennem forskning, erfaring er stærkt understøttet på digitale teknologier, der anvendes kreativt. Mange uddannelsesaktiviteter har gjort det muligt at udnytte den aktive skridt forskning af oplysninger, omvendt klasse, studenterprojekter, seriøse spil, praksis i laboratoriet.

Master 1

Det første år vil begynde med tre ugers bootcamp til formål at give de studerende grundlæggende i forskellige edb-sprog og brugen af ​​teknologi til uddannelsesformål. Den første semester vil give mulighed for at alle studerende til at vælge 5 kurser blandt vores pensum, men vi anbefaler de studerende til at deltage i dem alle. Studerende vil gøre en 5 måneder praktikplads for deres andet semester. De vil blive bedt om at komme tilbage en gang om ugen til at deltage i foredrag om kognitiv videnskab og forskellige spørgsmål i forbindelse med innovation og uddannelse.

  • Seriøse spil
  • Learning by doing
  • Videnskabelig kommunikation
  • Nye teknologier til at skabe og dele viden
  • Pædagogisk innovation: Hvad er der på spil? Hvordan sker det?
  • Åbent Videnskab og Open Innovation
  • Kognitionsforskning
  • Praktik på 5 måneder

Master 2

Det andet år vil det meste blive brugt i praktik. Efter en indførelse uges projekt bygning, vil de studerende nødt til at gøre tre praktikophold på tre måneder hver. Workshops og foredrag vil ske en eftermiddag hver uge for at beskæftige sig med innovation analysere og design af pædagogisk projekt.

  • Gennemgang og kritisk analyse af pædagogiske nyskabelser
  • Praktikophold 3x 3 måneder
Senest opdateret Jan 2016

Om skolen

Located in the heart of Paris, near Bastille, the CRI hosts friendly exchanges at the crossroads of life sciences, exact sciences, natural, cognitive and social sciences and advances our thinking of l ... Læs mere

Located in the heart of Paris, near Bastille, the CRI hosts friendly exchanges at the crossroads of life sciences, exact sciences, natural, cognitive and social sciences and advances our thinking of learning sciences. Today, the CRI offers three degree programs integrated in the Bettencourt curriculum… Minimer