Kursusfil

  • Type kursus: Blended Master
  • Sprog: Engelsk
  • Skole: Mode
  • IED-kreditter: 60
  • Varighed: 11 måneder
  • Tidsplan: Morgen-eftermiddag På stedet modul: Man til Fre, fra 9:30 til 13:30 og fra 15:00 til 18:00
  • Tilstedeværelse: blandet
  • Kvalifikation: Privat / Et privat certifikat udstedes ved kursets afslutning.
  • Direkte til: kandidater eller dem med et eksamensbevis inden for kommunikation, marketing, mode, journalistik og design, der ønsker at omdirigere deres professionelle karriere til det digitale område. Erhvervserfaring vil blive værdsat.
  • Optagelsesproces: CV / Motivation Letter / Portfolio (max 3Mb) / Web / Personlig samtale som anset for nødvendigt af Academic Coordination Team

Kan vi tale i dag om Fashion 2.0? Hvad er virkningen af internettet på virkeligheden af mærker og deres kommunikationsstrategier? Hvordan ændrer reglerne med den nye sociability, deltagelse og kommunikation?

Modefænomenet reagerer på den digitale udfordring, der står over for omlægningen af dens regler. Sociale ændringer, nye teknologier, sociale netværk, forbrugerudvikling og demokratisering af mode har ført til, at mærkerne genovervejer deres kommunikations- og markedsstrategier. For mange har denne "digitale tidsalder" været en mulighed for at gøre sig kendt, positionere eller endda genopfinde sig selv. Identiteten af et mærke er en nøglefaktor for at definere en omfattende og sammenhængende strategi, ikke kun i udformningen af hver samling, men også i forretningsmodellen, typerne af produkter eller målgruppen.

Det er derfor vigtigt, at alle afdelinger arbejder hen imod et enkelt mål og giver mærket genkendelige og fælles værdier, hvilket styrker positioneringen i et dynamisk og interaktivt miljø som den nuværende. På grundlag af denne forudsætning forstår vi vigtigheden af gode kommunikationsstrategier i enhver mode og livsstilsvirksomhed, uanset størrelse eller stilling. Uanset om det er en del af luksusbutiksektoren eller en lille håndværksvirksomhed, har den brug for en identitet.

Vi er alle klar over mediernes betydning og indflydelseskraften, der har nået denne sektor, og derfor betydningen af Blended Master i Fashion Digital Communication og Marketing, som giver en omfattende vision fra fundamentet for traditionel kommunikation til den nuværende digitalt økosystem, der bringer os til begreber som digital kommunikation, blogging platforme, sociale netværk (Flickr, LinkedIn, Vimeo, YouTube, Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest osv.), ledelsesværktøjer og analyse mv. med de nødvendige færdigheder til at blive effektive og tværfaglige fagfolk.

Mål

  • Sæt solid fundament på kommunikationsområdet og især i modeindustriens særegenheder
  • Forstå sammenhængen mellem de forskellige sektorer, der er involveret i forholdet mellem mode og digital kommunikation
  • Forstå det digitale miljø og dets indvirkning, udfordringer og muligheder ud fra kommunikation og markedsføring
Administrer, bygg og moderat samfund, der genereres online omkring et modemærke og livsstil med de nødvendige færdigheder til at styre en strategisk plan for sociale medier
Forstå og mestre store digitale værktøjer, enheder og platforme
Master teknikkerne for mode e-marketing

Professionelle muligheder

  • Kommunikationschef på et mode-, skønheds- og livsstilsfirma
  • Kommunikation og Digital Marketing Consultant på kommunikation, events og PR agenturer
  • Mode og livsstil medie professionel
  • Kommunikationschef på institutioner eller fundament på mode og livsstil
  • Direktør for digital kommunikation
  • Social Media Manager
  • Social Media Strategist
  • Digital Manager
  • Fællesskabschef
  • Brand Content Manager
  • Kommunikationschef på mode e-handelsplatforme
  • Web Store Manager
Program undervist i:
  • Engelsk

Se 28 flere kurser fra IED – Istituto Europeo di Design Madrid »

Senest opdateret June 18, 2019
Dette kursus er Online og campus kombineret
Start Date
Jan 2020
Duration
11 måneder
Fuldtid
Price
11,900 EUR
Tilmeldingsgebyr 2500 € - Kursgebyr: 9400 €
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Jan 2020
End Date
Ansøgningsfrist

Jan 2020

Location
Ansøgningsfrist
End Date