Læs den officielle beskrivelse

Forretning er blevet stadig mere international karakter i de seneste årtier, og den internationale handel udgør nu en stor og voksende del af den samlede kommerciel aktivitet. Et stigende antal virksomheder, små, mellemstore og store, er nu påvirket af internationale begivenheder og konkurrence. Det er en udvikling, der kræver viden og faglig ekspertise inden for international handel og markedsføring.

Denne et-årige program har til formål at give dig de kompetencer og færdigheder, der er nødvendige for at arbejde med international handel og markedsføring i en bred vifte af multinationale og nationale selskaber, både i Sverige og i udlandet.

Programmet lægger vægt på vigtigheden af ​​markedsføring og internationalisering til forskellige typer af organisationer og inkluderer avancerede kurser i transaktionsbeslutning og relationship marketing samt kurser inden for corporate governance og strategi, som er baseret på aktuel forskning og praktiske casestudier. Dette fokus på både forskning og praksis skaber muligheder for dig at arbejde i både industrien og den akademiske verden.

Programmet afsluttes med et afgangsprojekt, der har til formål at udvikle og styrke din evne til analytisk og kritisk reflektere og løse problemer i forbindelse med international handel og markedsføring.

I det multikulturelle læringsmiljø leveret af dette program, vil de studerende være forberedt til arbejde i internationale teams. Kandidater kan forvente at finde beskæftigelse i et vilkårligt antal brancher og faglige organisationer, der spænder fra multinationale selskaber til små og mellemstore virksomheder.

Undersøgelserne er på fuld tid i et år.

Samlet uddannelsesmål

Den Cand.merc med speciale i International Business og Marketing giver en generel akademisk uddannelse, hvor den viden, færdigheder og tilgange erhvervet kan bruges i mange forskellige erhverv. Ud over en bred uddannelse i business administration og specialisering i international handel og markedsføring, vil de studerende erhverve evnen til at gennemgå nuværende forskning for at selvstændigt at udvikle og udvide deres viden og deltage i forskning. Programmet giver mulighed for avancerede praktiske anvendelser inden for områderne international handel og markedsføring.

Programmet omfatter et praktikophold omfattende 7,5 point. Alle eller dele af programmet kan blive undervist på engelsk.

grad mål

Viden og forståelse

For en grad af Master of Science (60 point) i Business Administration med speciale i International Business og Marketing eleven skal

  • demonstrere viden og forståelse i forskningen inden for business administration, herunder både et overblik over feltet og specialiseret viden i international business og markedsføring samt indsigt i aktuel forskning og udviklingsarbejde
  • demonstrere specialiseret metodisk viden i business administration forskning, herunder både kvalitative og kvantitative metoder

Kompetence og færdigheder

For en grad af Master of Science (60 point) i Business Administration med speciale i International Business og Marketing eleven skal

  • være i stand til at søge efter, indsamle og kritisk gennemgå relevant forskning i business administration
  • demonstrere evnen til at integrere viden i business administration og analysere, vurdere og håndtere komplekse fænomener og problemstillinger og evnen til at anvende sin viden inden for international business og markedsføring
  • demonstrere evne til at identificere og formulere erhvervsøkonomiske problemstillinger selvstændigt, finde støtte for dem i forskning og vælge en passende metode, samt at planlægge og foretage avancerede opgaver inden for forudbestemte tidsrammer
  • demonstrere evne i skrift og tale at rapportere og diskutere hans eller hendes og andres forskning i dialog med forskellige målgrupper og tilpasse præsentationen til interesser og situationer i de relevante målgrupper
  • demonstrere færdigheder, der kræves for deltagelse i forsknings- og udviklingsarbejde eller beskæftigelse på en anden kvalificeret kapacitet

Dom og tilgang

For en grad af Master of Science (60 point) i Business Administration med speciale i International Business og Marketing eleven skal

  • demonstrere evnen til at foretage vurderinger i business administration informeret af relevante disciplinære, sociale og etiske spørgsmål, og også for at demonstrere bevidsthed om etiske aspekter af forskning og udviklingsarbejde
  • demonstrere indsigt i de muligheder og begrænsninger forskning, dens rolle i samfundet og ansvar for den enkelte for, hvordan det bruges
  • demonstrere evnen til at identificere den personlige behov for yderligere viden og tage ansvar for hans eller hendes fortsatte læring

Struktur og indhold

Den første semester består af kurser i business administration:

  • Corporate Governance, 7,5 point
  • Marketing Perspektiver I, 7,5 point
  • Marketing Perspectives II, 7,5 point
  • Corporate Governance, 7,5 point

Det andet semester indebærer yderligere specialisering i business administration:

  • Specialisering og erhvervspraktik, 15 point
  • Speciale i International Business og Marketing, 15 point

Programmet er struktureret således at de studerende først erhverve specialviden om business administration med fokus på international handel og markedsføring og derefter specialisere yderligere i fokusområdet ved at anvende deres viden i en analyse af en række organisationer i forbindelse med et praktikophold. Det sidste trin består af en grad projekt, hvor den studerende, støttet af tilsyn, identificerer og undersøger et forsknings emne i international handel og markedsføring.

Praktikophold inden programmerne i erhvervslivet ved Kristianstad Universitet foregår i tæt samarbejde med erhvervslivet og den offentlige administration. Studerende er placeret i en privat eller offentlig organisation i perioder på 1-3 dage om ugen og kan engagere sig i, for eksempel analyse af den relevante organisation med hjælp af business administration værktøj eller felt observation formål at indsamle data, der kan bruges, sammen med egnede tekster, for selvstændige projekter på forskellige niveauer. Den Kristianstad University model for praktikophold giver klar samspil mellem forskning, uddannelse og arbejdsliv. Mere information kan findes i pensum til kurser herunder praktikophold.

Adgangskrav og udvælgelse

Bachelor of Science i Business and Economics med ligestilling af 180 point og mindst 15 point i mellemliggende international handel og markedsføring eller tilsvarende.

Valg: Højere uddannelser kreditter i emnet.

Program undervist i:
Engelsk

Se 2 flere kurser fra Kristianstad University Sweden »

This course is Campus based
Start Date
Sep. 2019
Duration
1 år
Fuldtid
Deadline
Efter placeringer
Efter dato
Start Date
Sep. 2019
End Date
Ansøgningsfrist

Sep. 2019

Location
Ansøgningsfrist
End Date