Dobbelt Master i Strategic Marketing Intelligence
University of Groningen
Nøgleinformation
Campus placering
Groningen, Holland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.314 / per year *
Ansøgningsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU/EØS-studerende: 2209 € | ikke-EU/EØS-studerende: €16201
Introduktion
Kunne du tænke dig at lære at levere værdi til kunder og opbygge bæredygtige relationer? Så er denne dobbeltuddannelse noget for dig!
Dobbeltuddannelsen kombinerer ekspertisen i Marketing Analytics og Data Science (MADS) fra Groningen med ekspertisen i Strategic Marketing fra BI Norwegian Business School i Oslo.
I Groningen vil du grundigt studere metoder, der giver dig mulighed for at analysere og modellere (sekundære, store) data for at spore virksomhedens markedsføringspræstation og generere ny kundeindsigt. Den information og indsigt, der genereres af Marketing Analytics og Data Science-profilen, bruges som grundlag for at træffe forskningsbaserede strategiske og taktiske marketingbeslutninger.
Anden del i Oslo er baseret på tre centrale emner: markedsføringsteori, statistiske metoder og de økonomiske konsekvenser af markedsføringsinvesteringer. Du vil lære, hvordan du overvåger markedsundersøgelser, der giver viden til at guide dine beslutninger om en lang række spørgsmål, lige fra hvilke markeder du skal målrette mod og hvilke nye produkter der skal udvikles, til hvilken pris der optimerer salget, og hvilke kommunikationstemaer og kanaler vil bedst opbygge mærkeværdi.
Du får to grader: en MSc i Marketing med Marketing Analytics og Data Science-profil og en MSc i Strategic Marketing Management.
Hvorfor studere dette program i Groningen?
- Du kan opnå to mastergrader ved at studere i Groningen og på et topuniversitet i udlandet - BI Oslo Universitet på kun to år. Du vil lære om marketinganalyse og datavidenskab og strategisk marketingledelse i et internationalt miljø.
- Vores marketingafdeling er blandt de 5 bedste marketingafdelinger i Europa. Alle uddannelser er forskningsbaserede og kombinerer forelæsninger af højkvalitetsundervisere, der underviser i kursusenheder relateret til deres forskning, med for eksempel gæsteforelæsninger
- Programmet er blevet internationalt akkrediteret af AACSB og EQUIS, hvilket sikrer en uddannelse af høj kvalitet, som kun 1% af universiteterne når på verdensplan.
Indlæggelser
Læreplan
År 1
I Groningen vil du følge Marketing Analytics og Data Science (MADS) kurserne (40 ECTS) med fokus på avancerede marketingforskningsmetoder og marketingmodellering. Du skal også skrive en kandidatafhandling på 20 ECTS.
Kurser
- Virksomheder, mærker og forbrugere (5 EC)
- Datateknik (5 EC)
- Data Science Methods (5 EC)
- Valgfag MADS (5 EC)
- Marketing Management valgfag (5 EC)
- Kandidatafhandling Marketing MADS (20 EC)
- Metode valgfag (10 EC)
- Statistisk læring i markedsføring (5 EC)
År 2
I Oslo vil du tage kurser i strategisk markedsføringsledelse og skrive en 10 ECTS research paper.
Kurser
- Studerer på BI, Oslo (60 EC)
Studere i udlandet
- Studerende i udlandet er påkrævet
- Maksimalt 64 EC
Vores dobbeltgradspartner er BI Norwegian Business School, Oslo, Norge.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Jobmuligheder
Efter at have gennemført programmet, vil du være kvalificeret til en række stillinger i internationale, multinationale eller transnationale virksomheder.
Som færdiguddannet vil din uddannelse blive værdsat højt på arbejdsmarkedet. Fakultetet for Økonomi og Erhverv er internationalt akkrediteret og tilhører den 1% af handelshøjskoler rundt om i verden, der er akkrediteret af både EQUIS og AACSB.
FEB Karriereservice
Når du bliver studerende på fakultetet, vil vi gerne støtte dig i at udvikle din karriere og styrke dine beskæftigelsesevner. Du kan regne med et dedikeret Career Services-team på campus, der tilbyder dig en bred vifte af kurser, workshops, arrangementer og karriererelateret støtte under dine studier. Alt hvad du behøver for at komme ud på arbejdsmarkedet.
Job eksempler
- Brand- eller produktchef (national eller international)
- Strategisk marketingkonsulent (national eller international)
- Markedsforsker
- Customer relations manager
- Market intelligence-ekspert
- Forsker ved et universitet (Research Master's & PhD-programmer)
- Datavidenskabsmand