Erasmus Mundus fælles master i offentlig sektor innovation og eGovernance (Leuven et al)
KU Leuven
Nøgleinformation
Campus placering
Leuven, Belgien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Se vores hjemmeside for nyere information om studieafgift: kuleuven.be/tuitionfees
Introduktion
Hvad handler programmet om?
Den offentlige sektor har brug for tværfaglig ekspertise for fuldt ud at kunne drage fordel af potentialet ved IKT og teknologiske innovationer. Inden for en kontekst, hvor ikt bliver stadig vigtigere for modernisering og innovation af den offentlige sektor, har sektoren selv brug for eksperter (1), der er i stand til at omsætte teknologisk ekspertise til effektivitet, effektivitet, ydeevne og brugerbehov, og (2), der er i stand til at tage hensyn til den offentlige sektors organisatoriske, kulturelle, sociale og strukturelle særegenheder ved implementering af nye teknologier.
PIONEER sigter mod at give studerende specialiserede kompetencer omkring offentlig sektorinnovation og IKT's og teknologiske evolutions rolle i innovationsprocessen.
Struktur
PIONEER er:
Et unikt Erasmus Mundus-program, støttet af Europa-Kommissionens (EACEA) forvaltningsorgan for uddannelse, audiovisuelle medier og kultur.
Et tværfagligt program, der kombinerer ekspertise inden for områderne offentlig administration, offentlig ledelse, informationssystemer og eGovernance.
Et internationalt indledende kandidatprogram på 120 ECTS, organiseret i fællesskab af tre universiteter:
- KU Leuven (første semester): I Leuven får den studerende en introduktion til offentlig administration og offentlig ledelse, en generel primer i brugen af informationssystemer i den offentlige sektor samt en introduktion til eGovernance praksis.
- universitetet i Münster (andet semester): I Münster får den studerende en dybere indsigt i brugen af informationssystemer i relevante forretningsprocesser, IKT-projekter, nye tilgange til levering af tjenesteydelser samt indsigt i IKT's muligheder for styring.
- Tallinn University of Technology (tredje semester): I Tallinn får den studerende indgående kendskab til de potentielle fordele, risici, faktorer for fiasko/succes af eGovernance, eGovernances rolle over for samfundet og tendenser inden for innovation i den offentlige sektor.
I løbet af det fjerde semester skriver de studerende deres speciale om et emne, som de selv vælger ved at forfølge et af to læringsspor: enten en praktikplads i en professionel organisation eller muligheden for at udføre forskning på et forskningsinstitut.
Galleri
Læreplan
Struktur
PIONEER er:
Et unikt Erasmus Mundus-program, der er støttet af Europa-Kommissionens Forvaltningsorgan for Undervisning, Audiovisuelle Medier og Kultur (EACEA).
Et tværfagligt program, der kombinerer ekspertise inden for offentlig forvaltning, offentlig ledelse, informationssystemer og e-forvaltning.
Et internationalt indledende masterprogram på 120 ECTS, der er organiseret af tre universiteter i fællesskab:
- KU Leuven (første semester): I Leuven får den studerende en introduktion til offentlig forvaltning og offentlig ledelse, en generel grundbog i brugen af informationssystemer i den offentlige sektor samt en introduktion til eGovernance-praksis.
- universitetet i Münster (andet semester): I Münster får den studerende en dybere indsigt i brugen af informationssystemer i relevante forretningsprocesser, i IKT-projekter, nye tilgange til levering af tjenesteydelser samt indsigt i IKT's muligheder for styring.
- Tallinns Tekniske Universitet (tredje semester): I Tallinn får den studerende en dybtgående viden om potentielle fordele, risici, faktorer for fejlslagne/succesfulde e-forvaltninger, e-forvaltningens rolle i forhold til samfundet og tendenser inden for innovation i den offentlige sektor.
I løbet af fjerde semester skriver de studerende deres kandidatafhandling om et emne efter eget valg ved at følge et af to læringsspor: enten et praktikophold i en faglig organisation eller mulighed for at forske på et forskningsinstitut.