MERCURI er et integreret europæisk kandidatuddannelse, udviklet og implementeret i fællesskab af fire europæiske universiteter: Katowice University of Economics (Polen) *, Grenoble INP Institute of Engineering and Management, Université Grenoble Alpes (Frankrig), Aschaffenburg University of Applied Sciences (Tyskland), Universidad Cardenal Herrera (Spanien). Mercuri-kandidatuddannelsen undervises i fire semestre, hvor studerende tilbringer et semester i hvert af partnerlandene. Studerende, der med succes består alle eksamener, vil opgradere fra Grenoble IAE og et af partneruniversiteterne.
* Programmet kan undervises eksternt i det første semester afhængigt af den aktuelle sundhedssituation.
Mercuri-læseplanen fokuserer på markedsføring af kundeforhold. Dens mål er at uddanne marketingfolk, der er i stand til at forstå udfordringerne ved kundeforhold, definere strategier på dette felt og implementere dem i en interkulturel sammenhæng ved kritisk at tage fat på arten af relationer mellem kunder og virksomheder.
At drage fuld fordel af udviklingen af Big Data og kunstig intelligens for at lære kunderne / forbrugerne bedre at kende og samtidig opretholde menneskelig kontakt og skabe værdi for alle interessenter er to af de mange modstridende påbud, som Marketing har at tackle i dag. Kundeforhold er derfor et højt indsatsområde for markedsføring i dag.
StyrkerTræningsprogrammet har fire unikke funktioner:det gør eleverne fortrolige med den ekstreme kompleksitet af forbrugeradfærd;
det giver en dybdegående analyse af regler, betingelser og grundlæggende i markedsstrategier og ledelsesmæssig beslutningstagning
det giver en iværksætterkultur orienteret mod innovation;
det udvikler lederskab, primært gennem interkulturelt teamwork.Engelsk som undervisningssprog såvel som at leve, lære og arbejde i fire forskellige lande er grundlæggende værktøjer til at erhverve og udnytte en ægte international ledelseskultur.
En aktiv pædagogik baseret på intensivt teamwork til at gennemføre feltprojekter og løse casestudier.
Et rådgivende udvalg, der inkluderer professionelle kunderelationer, der imødekommer forventningerne på jobmarkedet
Erfarne fakultetsmedarbejdere af høj kvalitet. De fleste af de undervisere, der er involveret i Mercuri-programmet, er erfarne, eksperter inden for deres domæne. Mange offentliggør regelmæssigt internationalt i videnskabelige marketingtidsskrifter og fører tilsyn med ph.d.er. Deres teoretiske indsigt og kritiske syn på markedsføringspraksis giver deres værdi stor værdi. Denne værdi forstærkes og suppleres af den praktiske dimension, der leveres af de mange professionelle talere i programmet.
Misundelige arbejdsforhold og levefaciliteter
Alle fire partnere tilbyder lokaler og arbejdsvilkår af høj kvalitet. Grenoble IAE School of Management giver:Moderne, veludstyrede bygninger, især med hensyn til it-ressourcer (hardware og forskelligt dataanalysesoftware);
Adgang til elektroniske databaser og et bibliotek inden for skolen for at lette forskningsarbejdet;
Enestående studieliv på campus i et bevaret naturmiljø, en række sportsgrene, inklusive selvfølgelig alle dem, der er relateret til udendørs og bjergaktiviteterHvem er dette program til?Studerende med en licens til bachelorgrad, helst med mindst en grundlæggende uddannelse i erhverv og økonomi, opfordres til at ansøge. Mercuri-sporet er også åbent for studerende fra en bred vifte af discipliner, herunder ingeniørarbejde, agronomi, sundhed, politiske studier, psykologi, sociologi, litteratur eller fremmedsprog, forudsat at de viser en markant interesse for forbrugeradfærd, interpersonelle relationer og markedsføring .
Da engelsk er undervisningssproget, skal de studerende have en fremragende kontrol over det. En B2-klasse (CEFR) ville være et minimum.
Dette program retter sig også mod studerende, der er fordomsfri, kosmopolitiske og mere generelt ønsker at opbygge en professionel karrierevej i en international sammenhæng.KarrieremulighederAf åbenlyse grunde har vi ikke oplysninger om de job, som vores alumner har. Disse oplysninger vil i bedste fald ikke være tilgængelige før efteråret 2022. Ikke desto mindre har vi designet programmet til at give adgang til følgende karrierer, blandt andre inden for alle brancher og tjenester, fra SMV'er til store multinationale grupper:Kundeforsker
CRM eller e-CRM Manager
CRM-projektleder
Kundeoplevelseschef
Customer Engagement Manager