International Master i Strategisk Design for Innovation og Transformation
POLI.design
Nøgleinformation
Campus placering
Milan, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, Italiensk
Studieformat
Blandet
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 16.000 *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Mar 2024
* € 18.500 for enkeltpersoner / € 21.500 for virksomheder
Introduktion
Den internationale master er udviklet i fællesskab af MIP Politecnico di Milano og POLI.design .
"En ny race af designledere kan hjælpe virksomheder med at frigøre deres forretningspotentialer ved hjælp af meningsfulde innovationer."
I en kompleks verden, der er fyldt med teknologi, hurtige sociokulturelle ændringer og ultrakonkurrencedygtige forretningsudfordringer, bliver ledere bedt om at låse op for en trinvis ændring i virksomhedens præstation.
At forestille sig meningsfulde innovationer, lede menneskecentrerede transformationer og engagere medarbejdere gennem ansvarlige formål repræsenterer de ultimative mål at nå.
Kulturprojektet på grundlag af International Master in Strategic Design for Innovation and Transformation (SDIT), udviklet i fællesskab af MIP Politecnico di Milano og POLI.design , har til formål at forberede designere og ledere til at navigere og drive de faktiske komplekse udfordringer og til at opsnappe den voksende efterspørgsel – fra store virksomheder og virksomheder, der driver virksomhedsledelsesrådgivning – af professionelle profiler, der er i stand til at kombinere designattitude og -evner med klassiske analytiske-ledelsesevner. Dette indebærer planlægning, koordinering og implementering af konsistente designoperationer og -processer for at opfylde designretningen, den strategiske ramme og præstationsmålene.
Hvorfor vælge os?
Store virksomheder og konsulentvirksomheder skal strategisk blande markedsinnovation og transformationsprocesser, specifikt omdesigne den interne tilstand for at udtænke nye produkter og forretningsmodeller. For at tackle så store udfordringer er virksomheder fascineret af færdigheder, der kombinerer strategi og design.
Designernes rolle i virksomheder har ændret sig dramatisk i løbet af de seneste år, og den er stadig under udvikling: designere bliver bedt om ikke kun at eje omfanget af det overordnede projekt, identificere nye muligheder og mobilisere midler til at opnå dem, men også at lede innovation og strategiske processer, administrere bureauer og ressourcer, analysere data og generere værdifuld indsigt. Samtidig leder virksomheder efter ledere, der er godt udstyret med en designattitude som et kraftfuldt værktøj til at blande klient- og interessentperspektiver med markedsmuligheder, for at forestille sig strategiske retninger, der udnytter ny adfærd, nye sociokulturelle tendenser og de muligheder, som tilbydes af digitale teknologier.
For at imødekomme disse voksende behov har MIP Politecnico di Milano og POLI.design i fællesskab udviklet International Master in Strategic Design for Innovation and Transformation (SDIT), et 1-årigt program struktureret i fire hovedindholdsblokke. SDIT har til hensigt at involvere ledere, der ønsker at kombinere en investering i viden med deres arbejdsforpligtelser. SDIT har til formål at uddanne fagfolk og ledere i at kombinere designattituder og -evner med klassiske analytiske-ledelsesevner. Dette indebærer planlægning, koordinering og implementering af konsistente designoperationer og -processer for at opfylde designretningen, den strategiske ramme og præstationsmålene.
Ideelle studerende
Master SDIT har til formål at forberede designere og ledere til at navigere og drive de aktuelle komplekse udfordringer, hvilket betyder at være i stand til at:
• forestille sig meningsfulde innovationer, der kan forbedre menneskers velvære og påvirke samfundet;
• inspirere kolleger og interessenter til at forfølge strategisk transformation;
• lede designprojekter, der aktiverer dydigt medarbejderengagement og bryder silokulturen blandt forskellige forretningsområder;
• udnytte mulighederne ved digitale teknologier gennem samspillet mellem kunstig intelligens og menneskelig intuition samt store og tykke data;
• stimulere iværksættertankegangen for at aktivere og fremme agile projekter;
• organisere den kreative proces for at fremme integrationen med driften.
Læreplan
International Master in Strategic Design for Innovation and Transformation (SDIT) er en 1-årig uddannelse. Den akademiske struktur er opdelt i 4 hovedblokke og afsluttes med et afsluttende projektarbejde.
Dette program inkluderer en kombination af forskellige initiativer: ansigt-til-ansigt oplevelser såsom virksomhedsbesøg for at møde innovations- og designledere, en kulturtur for at se den italienske udvikling af design og et besøg i professionelle laboratorier af moderne designmestre. Desuden vil kandidater under masterkurset deltage i to digitale bootcamps: fjernworkshopsessioner fremmet af førende designdrevne virksomheder.
En typisk uge for vores elever er struktureret som følger:
• UGE type A: Videoklip tilgængelige på den digitale platform (maks. 16) + én live-session (2,5 timer)
ELLER
• UGE type B: To live-sessioner (2,5 timer hver)
Hvert kursus varer i to uger og kan kombinere de to strukturer (A+B) eller inkludere to live-sessioner for hver uge (B+B).
Livesessioner afholdes online tirsdage og torsdage fra 7.00 til 21.30 CET.
Undervisningsprojektet er opdelt i 4 hovedblokke:
Innovation og design
"Innovation og Design"-blokken fortolker strategifremstilling som en proces, der er stærkt påvirket af udviklingen af innovation og den rolle, design spiller i organisationen. Hovedsageligt giver det et overblik over strategiskabende koncepter relateret til en specifik industriel indstilling, hvor kreativitetsledelse og design repræsenterer nøgleaktiver. På den anden side behandler blokken Corporate Entrepreneurship and Organization Transformation som grundlæggende komponenter for at opretholde kontinuerlig fornyelse og tilpasse den organisatoriske holdning til de strategiske formål.
Ledelse og engagement
Blokken "Lederskab og engagement" giver et overblik over teorier og handlingsadfærd for at illustrere ledelse for at skabe en innovationskultur, inspirere teamet og interessenterne og aktivere en dydig proces med engagement på tværs af organisatoriske siloer. Denne del af Master præsenterer ledelsens forskellige karakter: effektivt at udvikle evner til at styre forandring og innovation i organisatoriske sammenhænge. Blokken forbinder beslutningstagningstilgange med en dybdegående gennemgang af konstruktionerne af Organisationsadfærd og Business Process Management. Ydermere præsenterer den afsluttende del det overlappende område mellem Designkultur og Organisationskultur.
Data og kreativitet
"Data og kreativitet"-blokken er hængslet på det centrale tema for data. I løbet af de sidste tyve år har emnet data dybt ændret, hvordan virksomheder skaber strategier, genererer innovationer og interagerer med brugerne. Mens Big Data giver øjeblikkelig markedsfeedback om forbrugernes præferencer og trends, arbejder kreativitet ofte med andre data: den analyserer datasættet anderledes end den måde, data mining-systemer kan. Kreativitet lever af 'svage' data, perifere data, der ikke er indsamlet globalt, men afledt af en specifik brugskontekst. Efter et generelt overblik over Big Datas rolle i innovationsstrategier og -processer, vil blokken fokusere på, hvordan man udfører brugerundersøgelser og indsamler kvalitative data for at generere værdifuld indsigt. Således vil indholdet præsentere, hvordan man transformerer tjenester, der udnytter flere datakilder, og hvordan data kan forstås
Design Ops og Transformation
"Design Ops and Transformation"-blokken har til formål at nedbryde myten om designeren og hans kaotiske arbejde uden for de organisatoriske regler og forretningsgange. Efter en oversigt over åben innovation og samarbejdsmekanismers logik fokuserer blokken på moderne kreative projektledelsesmetoder: agile metoder, designmetoder og de organisatoriske regler, der ligger til grund for UX/UI-projekter. Modulerne i denne blok artikulerer avancerede didaktiske metoder, der ser samlivet i diskussionen af casestudier, udviklingen af gruppeprojekter og introduktionen af noget software relateret til styringen af DesignOps.
I løbet af anden halvdel af masteruddannelsen skal deltagerne udføre et projektarbejde, som vil blive diskuteret i slutningen af kurset. Formålet med projektarbejdet er at udvikle et konsulentprojekt med støtte fra MIP Politecnico di Milano-fakultetet.
I tæt samarbejde med Politecnico di Milano-professorer og forskere vil deltagerne i programmet have mulighed for at anvende de værktøjer og metoder, der er lært under SDIT Master til at tackle spørgsmål af interesse for virksomheder og opbygge relationer af stor værdi for deres professionelle karriere.
Indlæggelser
Karrieremuligheder
Når den professionelle figur er opnået, kan den besætte stillinger og dække roller, der traditionelt er knyttet til udvikling af produkt-service-innovation, såsom designchef, designstrateg, innovationschef, produkt- eller brandmanager. Alternativt, i betragtning af den stigende brug af design fra business management virksomheder, kan den skabte figur ansættes som designkonsulent eller designspecialist i mellemstore og store designbureauer og designkonsulenter.
Programundervisning
Stipendier og finansiering
Kandidaterne skal angive i ansøgningsskemaet, om de gerne vil ansøge om økonomisk støtte på ansøgningstidspunktet. Senere anmodninger om økonomisk støtte vil ikke blive behandlet.
Hvordan fungerer programmet for finansiel bistand?
- Indsend din ansøgning online og afkryds den mulighed, at du er interesseret i POLIMI GSoM økonomisk støtte
- Udfyld formularen til anmodning om økonomisk støtte, du vil modtage via e-mail, og upload den på onlineplatformen.
Galleri
Ranglister
- 1. i Italien
- 3. i Europa
- 5 i verden
Politecnico di Milano - QS Ranking 2022 i kategorien Kunst og Design