Kandidatgrad i den regionale udvikling

Generelt

Program beskrivelse

Globaliseringen af ​​økonomien og lokal og regional udvikling undergår en større forandring. Desuden den voksende betydning af viden og innovation i strategier for vækst og konkurrenceevne begge selskaber og de områder, udvikling af klynger som konkurrencedygtige rumlige økonomiske miljøer, og bæredygtighed som et grundlæggende element, hæve behovet en leddelt integration i regionen i de processer af globalisering.

Formålet med Master i "regional udvikling" er at give avanceret uddannelse med en tværfaglig tilgang og integrere kald, der tillader uddanne forskere til at udvikle væsentlige opgaver forskning inden for regional udvikling.

Den foreslåede Master har sin oprindelse i Graduate Program "Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse", tildelt Kvalitet Omtale af Undervisningsministeriet siden 2004 Indkaldelse. Ovenstående tradition har ført til at foreslå en Master, semi-face karakter og primært online, tilpasset de nye regler, og undersøgelser med fokus på regional udvikling.

Begrundelse titel

Globaliseringen af ​​økonomien og lokal og regional udvikling undergår en større forandring. Desuden den voksende betydning af viden og innovation i strategier for vækst og konkurrenceevne begge selskaber og de områder, udvikling af klynger som konkurrencedygtige rumlige økonomiske miljøer, og bæredygtighed som et grundlæggende element, hæve behovet en leddelt integration i regionen i de processer af globalisering.

Formålet med Master "regional udvikling" er at give avanceret uddannelse med en tværfaglig tilgang og integrerer kald, der tillader uddanne forskere med den viden, færdigheder, evner og færdigheder, der er nødvendige for at udvikle væsentlige forskningsopgaver inden for den regionale udvikling. Undervisningserfaring af lærere, affiniteten mellem det foreslåede indhold uddannelse og forskning af lærere, der deltager i den, er en vigtig garanti for at nå målene for Mesteren.

Mesteren kommer fra de erfaringer, lærere i undervisning og forskning udført i mere end 20 år i ph.d.-programmer med indhold, relateret til den regionale udvikling. Faktisk er denne nye Master erstatter en tidligere titel: "Master i Regional Udvikling, Uddannelse og beskæftigelse"; og det er blevet udviklet for at forbedre reaktioner i den uddannelse, til aktuelle sociale og økonomiske krav træning. Det nye indhold er tilpasset kravene i studerende, ikke kun kanariefugl, men også latinamerikanske og afrikanske lande, der traditionelt studeret postgraduate titler, der går forud for de foreslåede nye.

Profil indrejse og udrejse

Ideel studerende profil

The Master of Regional Udvikling, henvender sig især til studerende på grader af samfundsvidenskab og juridiske og grader i forbindelse med forvaltningen og udformningen af ​​offentlige politikker.

ph.d.-profil

Kandidater i denne Master vil være forskere med den viden, færdigheder, evner og færdigheder, der er nødvendige for at udvikle materielle forskningsopgaver inden for den regionale udvikling.

MÅL

Formålet med Master i "regional udvikling" er at give avanceret uddannelse med en tværfaglig tilgang og integrerer kald, der tillader uddanne forskere med den viden, færdigheder, evner og færdigheder, der er nødvendige for at udvikle væsentlige forskningsopgaver inden for den regionale udvikling. Også denne herres kald er at udstyre vores studerende med de pædagogiske redskaber, der sætter dem i stand til at integrere sig i det regionale arbejdsmarked. Undervisningserfaring af lærere, affiniteten mellem det foreslåede indhold uddannelse og forskning af lærere, der deltager i den, er en vigtig garanti for at nå målene for Mesteren.

Kompetencer

grundlæggende færdigheder

  • Viden og forståelse, som danner grundlag eller mulighed for originalitet i udvikling og / eller anvendelse af idéer, ofte i en forskningssammenhæng
  • At de studerende kan anvende den bredere (eller tværfaglig) erhvervede viden og evne til at løse problemer på nye eller ukendte miljøer inden sammenhænge relateret til deres fagområde
  • Studerende er i stand til at integrere viden og håndtere kompleksitet, og formulere domme på grundlag af oplysninger, der var ufuldstændige eller begrænset, omfatter reflektere over sociale og etiske ansvar i forbindelse med anvendelsen af ​​deres viden og domme
  • Eleverne kan formidle deres konklusioner hvad med den viden og rationale, der sustentan¿ til specialister og ikke-specialister på en klar og entydig
  • Studerende skal besidde de læring færdigheder, der sætter dem i stand til at fortsætte med at studere på en måde, der vil være stort set selvstyret eller autonome

generelle færdigheder

  • Kendskab til den sammenhæng, hvori den økonomiske og sociale virkelighed i de regioner, den opererer.
  • Anvende modeller for økonomisk udvikling og / eller social på regionalt plan.
  • Gennemføre økonomiske og / eller sociale planlægning fra et regionalt perspektiv

Specifikke færdigheder

  • At vide hvordan man skal fortolke og identificere de forskellige aktører og aspekter af regionale problemer og udvikling
  • Kend de skattemæssige særlige forhold på De Kanariske Øer som yderste periferi
  • Sabre link økonomiske dynamik og uddannelse færdigheder med de særlige forhold i de regionale arbejdsmarkeder
  • Vide, hvordan man anvender teoretisk viden inden for uddannelse og beskæftigelse instrumentale aspekter som udformning og evalueringsmetode
  • Stand til at bestemme de tekniske og / eller statistisk-økonometriske modeller er bedst egnet til at nå målene for regional økonomisk politik
  • Vide, hvordan man anvender de metoder og teknikker til politisk analyse på det specifikke område af regional udvikling
  • Kend processer, værktøjer og ressourcer til udvikling af områder med innovativ
  • Vide, hvordan man analysere og vurdere strategier i EU-rammerne for intelligent og integreret ekspertise i den yderste periferi og De Kanariske Øer
  • At værdsætte enhver lokal forslag fra perspektivet om bæredygtighed
  • Vide, hvordan man identificerer de virkninger, sociale projekter kan have på den lokale udvikling.
  • Forstå og håndtere regionale turisme aktiviteter inden for innovation og uddannelse.
  • At kende og målsætningerne og instrumenterne for fysisk planlægning i uddannelse og innovation inden for tjenesteydelser.
  • Analyser og etablere handlinger F & U og uddannelse, der kan startes fra regeringen til at fremme den regionale udvikling.

Vejledning og vejledning

Når den studerende er blevet optaget til Master, vil det faglige udvalg tildele en værge, som vil være ansvarlig for at lede og vejlede eleven i læringsprocessen og yde bistand i administrative procedurer Master. Læreren skal vejlede de studerende i deres akademiske pensum design og udføre aktivt at overvåge udviklingen af ​​deres faglige aktiviteter. Den vejleder ud over at vejlede den studerende i de generelle aspekter af Master, vil informere dig om de muligheder, der tilbydes, og om infrastruktur til sin rådighed. informere Også den studerende af projekter, der kan integreres til kandidatspecialet. Læreren skal holde regelmæssige møder med studerende, som vil sikre at analysere udviklingen af ​​læreprocessen, for det vil udvikle en plan tutorials, hvori den identificerer de planlagte hele skoleåret aktiviteter, der udsteder slutningen af ​​rapporten sendes til det faglige udvalg.

Inden handlingsplanen foreslåede tutorial to horisontale aktiviteter vil indgå:

  1. Præsentation sessions studerende engang formaliseret registrering, hvor de forklarer og levere den studerendes sagsmappe, der indeholder relevant information om Master.
  2. Præsentation sessions ressourcer i biblioteket og praksis session for eleverne at lære brugen af ​​elektroniske ressourcer.

eksterne praksis

Denne master omfatter ikke udførelsen af ​​eksterne praksis, er af forskning orientering.

Kandidatspeciale

Mål:

Udtænke, designe og forske inden for den regionale udvikling.

indhold:

End Arbejde Master vil have karakter af en offentliggørelse, forskningsartikel i indekseret tidsskrift. Tilpasning, kopiering eller brug af andre job uden at blive refereret vil indebære afskedigelse af arbejdet.

Type bygge-:

  1. metodológco artiklen (analysere eller udvikle metoder eller tilgange)
  2. Artikel analyse (case studies, planer / projekter)

funktioner:

  • Sprog: spansk og engelsk
  • Format og længde: 12 skrifttypen Arial, marginer 2,5 cm, enkelt linje .. Længden af ​​dokumentet bør ikke overstige 25 sider, DIN A4-format, bortset noter og henvisninger. Referencer er placeret for enden af ​​teksten i alfabetisk rækkefølge af forfatterne og ikke overstiger 3 sider.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad ... Læs mere

La Universidad de La Laguna ha ejercido una importante función de liderazgo educativo, científico y cultural en Canarias durante sus dos siglos de historia, impulsando el progreso de nuestra comunidad y contribuyendo decisivamente a su modernización. Minimer
Santa Cruz de Tenerife