Kandidatgrad i bæredygtige byggeprojekter
ITESO - Universidad Jesuita de Guadalajara
Nøgleinformation
Campus placering
Tlaquepaque, Mexico
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
4 semestre
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* kontakt os for at modtage information om semesterundervisningen for det program, du er interesseret i
Introduktion
Kandidatgraden i bæredygtige bygningsprojekter er rettet mod fagfolk, der er interesseret i at reducere miljøpåvirkningen af bygningsdesign og konstruktion ved at formulere vurderinger, identificere kritiske problemer og foreslå omfattende løsninger, der tager hensyn til den fysiske, økonomiske og sociale kontekst.
Dette program er opført på Nationalregistret for kvalitetsprogrammer i CONACYT, som i udviklingsprogrammet.
I år 2030 forventes de 80 byområder i Mexico at tilføje 10 millioner nye huse og 415 millioner kvadratmeter produktionsområde til støtte for jobvækst.
Selvom denne efterspørgsel repræsenterer forretningsmuligheder for byggesektoren, vil de forskellige typer af sociomiljøpåvirkninger, der kan forventes fra dette bygningsniveau, være irreversible og ødelæggende, hvis der ikke træffes kortsigtede foranstaltninger til at mindske dem.
I lyset af disse udfordringer promoverer ITESO kandidatuddannelser inden for bæredygtighed i Institut for Habitat og Byudvikling for at bruge en tværfaglig tilgang til at tackle den stigende miljø- og sociale forringelse af byrum på lokalt, nationalt og globalt niveau.
Kandidatgraden i bæredygtige bygningsprojekter er rettet mod fagfolk, der er interesseret i at reducere miljøpåvirkningen af bygningsdesign og konstruktion ved at formulere vurderinger, identificere kritiske problemer og foreslå omfattende løsninger, der tager hensyn til den fysiske, økonomiske og sociale kontekst.
Kandidatprofil
Bachelorgrad eller specialisering i design, arkitektur, civilingeniør, miljøteknik, byplanlægning eller beslægtede områder.
- Mundtlig og skriftlig kommunikationsevne på professionelt niveau.
- Mulighed for at bruge Word, Excel, AutoCAD, ArcView eller ArcGris og Power Point.
- Vilje til at tackle kritiske spørgsmål i den virkelige verden.
- Vilje til at påtage sig komplekse problemer.
- Interesse i at arbejde i tværfaglige professionelle rammer.
- Evne til at deltage i kritiske debatter og komme med velbegrundede refleksioner.
- Evne til at identificere latente problemer og generere centrale spørgsmål.
- Færdighed i at udforme sammenhængende og relevante forslag til løsning af problemer.
- Vilje til at konstruere projekter i samarbejde med tværfaglige teams.
- Stærk engelsk færdigheder.
Årsager til at studere dette uddannelse
Du tilslutter dig et professionelt netværk af nationale og internationale sociale organisationer og statslige enheder, der har studeret bymæssige emner i over 40 år.
- Du deltager i forsknings- og interventionsprogrammer, initiativer og projekter, der fokuserer på den sociale bæredygtighed i habitat.
- Du udvikler et projekt, der foreslår reelle løsninger.
- Du studerer med et fakultet bestående af forskere og professorer med erfaring inden for områderne bæredygtighed, social ledelse, offentlige rum, bystyre, byplanlægning og design, deltagende processer, blandt andre.
- Du får adgang til samarbejdsaftaler med universiteter, der hører til Association of Universities betroet Society of Jesus i Latinamerika (AUSJAL, i sine initialer på spansk).
- Du studerer på en miljøvenlig campus med over 3.000 træer, fuldt udstyrede udendørs arbejdsområder, smarte bygninger og faciliteter tilpasset folk med forskellige evner.
- Du kan bruge laboratorier som Innovative Design Workshops, der er placeret i en bæredygtig bygning, der opfylder specifikationerne for certificering i Leadership in Energy and Environmental Design (LEED), tildelt af US Green Building Council og gyldigt over hele verden.
- Lær mere om ITESO-oplevelsen ved at tage en virtuel rundvisning på det smukt anlagte campus.
ITESO har et bredt udvalg af specialiseringer, kandidatuddannelser og ph.d.er, der kan hjælpe dig med at blive en bedre professionel og komme i kontakt med anerkendte akademikere, ledere af civile organisationer, embedsmænd og forretningsfolk. Intet andet privat universitet i det vestlige Mexico har flere forskere, der tilhører det nationale system for forskere, og mange af vores programmer er opført på det nationale register over kvalitetsuddannede programmer.
ITESO kandidatuddannelser giver dig adgang til netværk af viden, hvor forskere, eksperter og studerende deler akademiske, professionelle, sociale, kulturelle og økonomiske projekter. Ved at studere på ITESO ser du nærmere på arbejdet fra anerkendte forskere, der forstår den menneskelige dimension af de spørgsmål, de tager på, og som virkelig er interesseret i at yde relevante bidrag til viden og tilbyde levedygtige løsninger på konkrete spørgsmål. Dette er grundene til, at ITESO er anerkendt som det vigtigste private universitet i det vestlige Mexico.
Vores professorer er eksperter inden for deres videnområder; de leder projekter med forskere fra ITESO såvel som fra andre universiteter. De deltager aktivt i forskning og opsøgende projekter og er engagerede i værdier og fundamenter i vores uddannelsesprojekt.
Endelig hører vores universitet til jesuittiske universitetssystem, der inden for den private uddannelsessektor har de fleste programmer, der er opført på National Registry of Quality Graduate Programs (PNPC, i sine initialer på spansk) fra National Science and Technology Council (CONACYT, in dens initialer på spansk).
Graduate profil
Kandidater vil kunne:
- Kandidater fra dette kandidatuddannelsesprogram vil have erhvervet kompetencerne til at designe og implementere projekter, produkter og systemer, der hjælper med at forbedre livskvaliteten og imødekomme behovene for levedygtighed og således fremme social retfærdighed og respekt for miljøet.
- Identificer, kvantificer og forudsig konsekvenserne af bygninger og infrastruktur.
- Brug forskellige metodologiske værktøjer til at overvåge, modellere og generere indikatorer, der måler virkningerne af det byggede miljø.
- Beregn bygningers energiforbrug og miljøaftryk.
- Beregn drivhusgasudledninger.
- Identificere alternative teknologier for at reducere påvirkninger og fremme deres brug blandt forskellige aktører.
- Design og udvikle bæredygtige eller med lav indvirkning på byudviklings- og infrastrukturprojekter.
- Brug byggematerialer og systemer med lavt energiforbrug, lav affaldsproduktion og høj kapacitet til genbrug.
- Design og opfør boliger med økologiske egenskaber.
- Designe alternative systemer til omfattende vand-, jord-, luft- og energistyring i habitatprojekter og rådgive om deres konstruktion.
- Konsulter og følg igennem med at bygge certificeringsprocesser.
- Anslå miljøpåvirkningerne, de økonomiske omkostninger og den sociale anvendelse af implementeringen af alternative teknologier.
- Generer økonomisk dokumentation, der viser fordelene ved både teknologifordelingsprocesser og reduktion af miljøpåvirkninger.
Studieplan
Kandidatuddannelsen i bæredygtige projekter og byggeri blev designet til folk, der er interesserede i at reducere de forskellige påvirkninger, som design og konstruktion af vores habitat har på miljøet, ved at formulere diagnoser, identificere kritiske problemer og foreslå omfattende løsninger, der overvejer det fysiske, økonomiske og sociale sammenhænge.
Det anslås, at i år 2030 i Mexicos 80 byområder vil der blive bygget ca. 10 millioner boligenheder sammen med 415 millioner kvadratmeter produktivt areal til de job, der vil blive skabt.
Selv om denne efterspørgsel repræsenterer mulighederne for denne sektor af økonomien, vil de forskellige socio-miljømæssige virkninger, der kan forventes fra dette konstruktionsniveau, være irreversible og meget skadelige, hvis der ikke træffes afbødende foranstaltninger på kort sigt.
For at håndtere disse udfordringer har ITESO gennem sin afdeling for habitat og byudvikling udviklet sine kandidatprogrammer inden for bæredygtighed. Målet er at danne fagfolk, der kan udvikle tværfaglige reaktioner på den voksende miljømæssige og sociale forringelse i byrum på lokalt, nationalt og globalt niveau.
Kandidatuddannelsen i bæredygtige projekter og byggeri blev designet til folk, der er interesserede i at reducere de forskellige påvirkninger, som design og konstruktion af vores habitat har på miljøet, ved at formulere diagnoser, identificere kritiske problemer og foreslå omfattende løsninger, der overvejer det fysiske, økonomiske og sociale sammenhænge.
Overordnet mål:
At danne specialister, der kan adressere de forskellige socio-miljømæssige problemer, der opstår i bygningen, ved hjælp af en systemisk og grundig analyse af dimensioner af bæredygtighed, hvilket gør det muligt at identificere, udvikle og implementere konstruktionssystemer, der lykkes med at reducere miljøpåvirkning af menneskets levesteder.
Specifikke mål:
Dette program fokuserer på:
- At danne fagfolk med en bevidsthed om menneskers enorme indvirkning på miljøet og med evnen til at generere rum, der fra et bæredygtighedsperspektiv kan bidrage til at forbedre livskvaliteten og korrigere betingelserne for ulighed i vores samfund.
- Udstyre vores kandidater med den viden, instrumenter og værktøjer, både diagnostiske og analytiske, til at designe og opbygge et bæredygtigt levested.
- Udvikling af forskningslinjer på kandidatniveau, der vil udvide og forbedre viden relateret til bæredygtighed og det byggede miljø.
Rådgivningssystem
- Det rådgivende støttesystem søger at bygge broer mellem studerendes forsknings-, innovations- og udviklingsinteresser og hvert enkelt kandidatprogram Lines of Generation and Application of Knowledge samt deres indbyrdes sammenhæng med universitetets andre kandidatprogrammer.
- Dette personcentrede rådgivende supportsystem prioriterer kollektive produktionsscenarier. Det fremmer samspil mellem studerende og rådgivere med det formål at skabe samarbejdsmæssige læringsrum, hvor dissonansen, der kommer fra konstruktiv kritik, vil favorisere en reflekterende proces og den kollektive opbygning af viden.
- Den faglige støtte opfattes som et system, der integrerer de forskellige dimensioner af dannelse (individuel, social og historisk) i hver af programmets læseplaner. Peer og individuelle supportprocesser er også mulige.