Kandidatgrad i beskyttede områder, naturressourcer og biodiversitet
Universidad de Murcia
Nøgleinformation
Campus placering
Murcia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 2.168 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* € 3488,92: internationale studerende. De data, der vises på denne side, er ikke officielle, kun vejledende. For mere information kontakt sekretariatet for det tilsvarende center.
Introduktion
Masteren i beskyttede områder, naturressourcer og biologisk mangfoldighed (MAPRNB) understøttes af mere end 30 års kontinuerlig undervisningserfaring i graderne biologi og miljøvidenskab med den tilhørende tredje cyklus og i graderne biologi, miljøvidenskab og bioteknologi der sker med dem såvel som i den omfattende forskningsaktivitet inden for de syv involverede områder (cellebiologi, botanik, krystallografi og mineralologi, økologi, jordvidenskab og landbrugskemi, toksikologi, zoologi). Hans direkte baggrund er to kandidatuddannelser, der er undervist fra studieåret 2008/09 til 2014/15: Management af biodiversitet i middelhavsmiljøer og af bæredygtig brug og beskyttelse af jord i Middelhavsområder .
MAPRNB omfatter fra en tværfaglig tilgang linjer med forskning og teknisk-faglig uddannelse relateret til væsentlige aspekter af territoriumforvaltning, herunder nøgleelementer og ressourcer såsom land eller beskyttede områder, både landlige og marine (herunder deres indflydelse på ressourcer ekstrakter såsom minedrift eller fiskeri), aktiviteter som landbrug eller turisme, i udviklingsscenarier, der er betinget af udnyttelsesprocesser med et stærkt miljøpåvirknings- og restaureringsbehov, og globale fænomener som klimaændringer. Alt dette koncentrerede sig i regionen Murcia, et relativt lille territorium, men med en vigtig forskningsinfrastruktur, og med en åbenlys fremskrivning mod resten af den iberiske halvø og andre europæiske, nordafrikanske og latinamerikanske regioner.
Uddannelsestilbudet i disse fag giver sjældent, som i dette tilfælde, en orientering, der under én titel integrerer aspekterne relateret til biodiversitet, edafologisk, geologisk arv og deres styring under et samlende prisme, såsom rumlige netværk baseret på territoriets naturlige infrastruktur (Natura 2000) og horisontale miljøintegrationsstrategier (landbrugspolitik, udvikling af landdistrikterne) samt muligheder og mekanismer til finansiering heraf.
Master-fil
Undervisningscenter: | Det biologiske fakultet |
Type undervisning: | presencial |
sprog: | spansk |
varighed: | Et år |
ECTS-point: | 60 |
titel: | Kandidatgrad i beskyttede områder, naturressourcer og biodiversitet |
Stipendier, tilskud og mobilitet: | National / International |
Pris pr. Kredit: |
|
begrundelse
Master i beskyttede områder, naturlige rum og biologisk mangfoldighed (i det følgende benævnt MAPRNB) er på den ene side baseret på mere end tredive års kontinuerlig erfaring med undervisning i Bachelor i biologi og senere på miljøvidenskab med tilhørende tredje cyklus , i graderne biologi, bioteknologi og miljøvidenskab, der følger fra studieåret 2009-10, og i den omfattende forskningsaktivitet inden for de syv involverede områder (cellebiologi, botanik, krystallografi og mineralologi, økologi, edafologi og landbrugskemi, Toksikologi, zoologi).
På den anden side har den foreslåede titel følgende universitetsmestre som direkte baggrund:
- Master i biodiversitetsstyring i Middelhavsområder, der er blevet undervist kontinuerligt fra studieåret 2008/2009 til 2012/2013, og igen blev tilbudt i studieåret 2014-15, oprindeligt som en del af et officielt postgraduate-program, og godkendt i overensstemmelse med bestemmelserne i kongeligt dekret 56/2005. I studieåret 2009/2010 brugte kandidaten den forkortede procedure til verifikation af kandidatuddannelser for at tilpasse sig den nye lovramme, der blev oprettet ved kongeligt dekret 1393/2007.
- Master i bæredygtig brug og jordbundsbeskyttelse i Middelhavsområder, som også er blevet tilbudt siden studieåret 2008/2009, efter at også i studieåret 2009/10 har accepteret den forkortede procedure til verifikation af kandidatuddannelser for at tilpasse sig den nye lovgivningsmæssige rammer etableret ved kongeligt dekret 1393/2007. Endelig, i maj 2013, blev de foreslåede titelændringer godkendt af ANECA, der grundlæggende påvirkede TFM, der gik fra 6 til 18 ECTS-point.
kompetencer
Grundlæggende kompetencer
- Besidde og forstå viden, der giver et grundlag eller mulighed for at være original i udviklingen og / eller anvendelsen af ideer, ofte i en forskningssammenhæng
- At de studerende ved, hvordan de anvender den erhvervede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller lidt kendte miljøer inden for bredere (eller multidisciplinære) sammenhænge relateret til deres studieområde
- At studerende er i stand til at integrere viden og møde kompleksiteten ved at formulere dommer fra oplysninger, der, uanset om de er ufuldstændige eller begrænsede, inkluderer reflektioner over de sociale og etiske ansvarsområder, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger.
- At studerende ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og den nyeste viden og årsager, der støtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
- At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning er selvstyret eller autonom.
Generelle beføjelser
- Analysere og fortolke fordelingsmønstrene for biodiversitet, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet og de processer og faktorer, der er involveret i deres dannelse og nedbrydning.
- Prøve, karakterisere og overvåge jordbaserede og marine biologiske populationer og samfund, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet.
- Få information, design eksperimenter og prøver og fortolk resultaterne.
- Identificere og diagnosticere trusselfaktorer til bevarelse og styring af biodiversitet, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet
- Identificer og diagnosticer prioriterede bevaringsområder og huller i netværk og systemer i beskyttede områder.
- Identificer biologiske, geologiske eller edafiske komponenter af betydning eller interesse i styring og brug dem, når det er relevant, som indikatorer
- Planlæg brugen af biologiske, geologiske og edafiske ressourcer i forbindelse med bæredygtig udvikling og bevarelse af natur- og kulturarv.
Specifikke færdigheder
- Udfør tjenester og udgive rapporter relateret til biodiversitet, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet.
- Direkte, skriv og udfør projekter i relation til biodiversitet, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet.
- Design og evaluering af strategier og forvaltningsplaner for at bevare kvaliteten og integriteten af biologiske, geologiske og edafiske værdier og ressourcer, især i lyset af virkningerne af klimaændringer.
- Design og evaluering af planlægnings-, design- og styringsinstrumenter til beskyttede naturområder og reservesystemer med særlig henvisning til Natura 2000 og andre internationale bevaringsnetværk
- Analysere, evaluere og opretholde det økonomiske potentiale ved økosystemtjenester.
- Evaluer, kvantificer, korriger og gendan påvirkninger og påvirkninger på biodiversitet, jord, geologisk arv og andre komponenter i geodiversitet.
ph.d.-profil
Den erhvervede forskning og / eller professionel specialisering skal uddanne kandidater til forskning i spørgsmål, der er forbundet med forvaltningen af naturarv og biodiversitet (gennem færdiggørelsen af en doktorafhandling) eller til design og gennemførelse af programmer og projekter relateret til disse samme emner inden for rammerne af forskellige organisationer (administration, konsulentfirmaer, ikke-statslige organisationer osv.). Kontakt med disse verdener i hele træningsperioden (i praktikophold og andre facetter af masteren) vil bidrage til at skabe fagfolk, der er i stand til at tilbyde deres tjenester til disse organisationer.