Kandidatgrad i digital og analytisk marketing
Universidad de Murcia
Nøgleinformation
Campus placering
Murcia, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 37 / per credit *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* Pris pr. Kredit: i 1. registrering: € 37,11, i 2. registrering: € 60,32, i 3. registrering: € 69,59, i 4. eller efter hinanden: € 69,59
Introduktion
Master-fil
Centrum: | Det Økonomiske Fakultet og Erhverv |
Type undervisning: | Ansigt til ansigt |
Sprog: | spansk |
Varighed: | 1 og et halvt år |
ECTS-point: | 90 |
Nye adgangspladser: | 35 |
Pris pr. Kredit: |
|
Master i digital og analytisk marketing tilbyder avanceret træning inden for to af de hurtigst voksende områder inden for marketing: Digital marketing og analytisk marketing. På den ene side vil de studerende, der studerer specialiteten Digital Marketing, have en dyb viden om internetbaseret informationsteknologi og være i stand til at træffe alle disse markedsføringsbeslutninger i virksomhedens digitale miljø. På den anden side vil specialiteten inden for analytisk markedsføring udstyre den studerende med evnen til at analysere al den information, der genereres i virksomhedens digitale miljø, med særlig interesse i udnyttelsen af disse data og anvendelsen af statistiske programmer såsom fri software R til din analyse.
begrundelse
Interessen for samfundet er uden tvivl, hvis vi tager os af den transformation, som teknologien producerer i alle sektorer, hvilket giver anledning til et sammenkoblet samfund, hvor sociale netværk sætter både mennesker og virksomheder i kontakt gennem forskellige mobile enheder, hvilket forårsager digitalisering af alle aspekter af menneskelig aktivitet, herunder køb og forbrug af produkter. Specifikt i Spanien viser det sig, at vægten af elektronisk handel eller e-handel øges. I henhold til den seneste rapport fra National Competition Markets Commission (CNMC), der var tilgængelig på sit websted: http://www.cnmc.es/ 1, øgede elektronisk handel sin omsætning først i 2. kvartal 2016, 20,3% år til år (5.948 millioner euro) og 33,4%, hvis vi ser på antallet af transaktioner (92 millioner gennemførte transaktioner).
kompetencer
- CB6 - Besidder og forstår viden, der giver grundlag eller mulighed for at være original i udviklingen og / eller anvendelsen af ideer, ofte i en forskningssammenhæng
- CB7 - At eleverne ved, hvordan man anvender den tilegnede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller ukendte miljøer inden for bredere (eller tværfaglige) sammenhænge relateret til deres studieområde
- CB8 - At studerende er i stand til at integrere viden og møde kompleksiteten ved at træffe vurderinger baseret på information, der, uanset om de er ufuldstændige eller begrænsede, inkluderer refleksioner om de sociale og etiske opgaver, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger
- CB9 - At eleverne ved, hvordan de kommunikerer deres konklusioner og de viden og de ultimative grunde, der opretholder dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og entydig måde
- CB10 - At eleverne har de læringsevner, der giver dem mulighed for at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning vil være selvstyret eller autonom.
- CG1 - Handle proaktivt i søgen efter den mest effektive løsning på de problemer, der er forbundet med digital marketingstyring, træffe effektive beslutninger og en efterfølgende evaluering af resultaterne baseret på dataanalyse.
- CG2 - Demonstrerer evnerne til at udvikle kritisk ræsonnement gennem analyse af information fra objektive kriterier og muliggøre udvikling af forbedringer i digital marketingstyring.
- CG3 - Evne til at designe, starte og styre innovative projekter baseret på intensiv og effektiv anvendelse af digitale værktøjer inden for de forskellige områder inden for Digital Marketing.
- CG4 - Udvikle initiativ og iværksætterånd inden for digital marketing.
- CG5 - Evne til at forstå det digitale miljø og kontekst fra forskellige perspektiver.
- CG6 - Evne til at udvikle en holdning, der er kompatibel med værdierne om bæredygtighed og socialt ansvar i anvendelsen af digital markedsføringsstrategi og dataanalyse.
- CG7 - Evne til at skrive og retfærdiggøre på en klar, sammenhængende og ordnet måde rapporter, der indeholder både numeriske data og konceptuelle aspekter, der tilpasser form og indhold til deres modtagere, da de adresseres til ledelsen, agenturer eller klienter inden for området markedsføring.
- CG8 - Evne til at identificere, analysere og diagnosticere et problem inden for digital marketing og til at etablere planer, alternativer og sammenhængende konklusioner vedrørende nævnte problem
- CE1 - Evne til at designe og planlægge strategier for digital marketing, optimere styringen af Marketing Mix-variabler: produkt, pris, kommunikation og distribution.
- CE2 - Kend og anvend de vigtigste strategiske værktøjer til styring af digitale virksomheder.
- CE3 - Evne til at udøve ledelse, træffe beslutninger baseret på etik og socialt ansvar og motivere teamet i salgsstyringens arbejde og i deres arbejde inden for marketingområdet.
- CE4 - Evne til at identificere og forklare nye måder at interagere med forbrugere på i det digitale miljø.
- CE5 - Anvend digitale marketingværktøjer til effektiv oprettelse af forbindelser med forbrugeren.
- CE6 - Kend søjlerne til udvikling af iværksætteri i det digitale miljø.
- CE7 - Forbered og udvikle forretningsprojekter inden for digital økonomi.
ph.d.-profil
Studerende, der har afsluttet specialiteten Digital Marketing, har erhvervet de færdigheder, der giver dem mulighed for at praktisere som fagfolk inden for det digitale felt. Således vil de være i stand til at fungere som direktører i en virksomhed med ansvar inden for digital marketing, social media management og elektronisk handel.
Studerende, der har afsluttet specialiteten Analytisk Marketing, vil være i stand til at praktisere som Big Data-eksperter, markedsanalytikere, analytikere inden for markedsundersøgelser eller digital dataanalytiker.