Kandidatgrad i lingvistik
University of Verona
Nøgleinformation
Campus placering
Verona, Italien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 1.071 / per year
Ansøgningsfrist
30 Mar 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduktion
Grad type | Kandidatuddannelser |
Varighed | 2 år |
Mulighed for deltidsstudie | Ja |
Indlæggelser | Med forbehold for adgangskrav |
Grad klasse | LM-39 |
Beliggenhed | Verona |
Sprog | engelsk |
Mulighed for dobbeltuddannelse | Universität Konstanz |
Kandidatuddannelsen i lingvistik på University of Verona giver eleverne avanceret viden om lingvistik, både i dets teoretiske og anvendte aspekter. Dette program, der udelukkende undervises på engelsk (i tilfælde af de engelske og tyske moduler) og andre sprog afhængigt af de moduler, eleverne har valgt (fransk, spansk, russisk og italiensk), er et omfattende internationalt program med et specifikt fokus på europæisk kontekst.
Programmet styrkes gennem internationale forelæsninger og moduler afholdt af gæsteforelæsere og professorer som led i et tværfagligt initiativ med en stærk tværfaglig tilgang.
Efter afslutningen af programmet vil kandidater have opnået en bred vifte af færdigheder til at fortsætte deres studier, såsom at tage en Ph.D., og vil være berettiget til at ansøge om professionel master (master di II. livello). Kandidater vil også have opnået de nødvendige sprogundervisningskompetencer til at undervise i italiensk som andetsprog eller fremmedsprog i private og offentlige skoler.
Kandidater vil også være i stand til at analysere teorier og undersøgelsesmetoder til det videnskabelige studie af sprog i alle dets manifestationer (med fokus på italiensk og andre europæiske sprog samt antikke sprog), herunder studiet af sprogtilegnelse og sprogudviklingsproblemer med en praktisk tilgang. Desuden omfatter programmet studiet af sprogvidenskab, en bred vifte af filologiske og litterære discipliner samt psykologiske, filosofiske og statistisk-beregningsmæssige discipliner. Ud over forelæsninger tilbydes også seminarer og eksperimentelle lingvistiske laboratorier i løbet af programmet.
Dette postgraduate program har til formål at uddanne kandidater med et højt niveau af viden om teorier, metoder og teknikker til sprogundersøgelse, som vil være i stand til at anvende disse i forskellige arbejdsområder til forskning, undervisning og rådgivning i analyse af skriftlige og /eller talte materialer. Karrieremuligheder for kandidater i lingvistik, også i international sammenhæng, omfatter sproglig rådgivning på flere områder, fra udarbejdelse og redigering af tekster til internationale samarbejdsaktiviteter, fra sproglig integration af indvandrere til håndtering af flersprogethed eller til design og vurdering af IT-værktøjer til behandling af sproglige korpus og verbal kommunikation.
Programmet fremmer erhvervelsen af bløde færdigheder og anerkender et tilstrækkeligt antal ECTS til studerende, der rentabelt følger de kurser, der specifikt foreslås af universitetet eller andre institutioner.
Kvalitetssikring
Kvaliteten af en uddannelse er, i hvor høj grad den når sine uddannelsesmål og lever op til de udbudte uddannelsesaktiviteters kvalitetskrav, som er fastsat i overensstemmelse med de studerendes og arbejdslivets behov og forventninger.
Denne uddannelse har vedtaget et undervisningskvalitetssikringssystem i overensstemmelse med universitetets retningslinjer for kvalitetssikring og baseret på e ANVURs nationale retningslinjer for kvalitetssikring ved at udføre følgende aktiviteter:
- periodiske konsultationer med repræsentanter for arbejdslivet for at vurdere tilstrækkeligheden af de kulturelle og faglige profiler, der tilbydes i deres kurser;
- design af undervisningsindhold og planlægning af ressourcer;
- organisering af uddannelsesaktiviteter og undervisningsvirksomhed;
- overvågning af effektiviteten af undervisning og planlægning af foranstaltninger til forbedring af undervisning og tjenester;
- levering af fuldstændige og ajourførte oplysninger på sin hjemmeside vedrørende programmet (professionelle roller, forventede læringsresultater, læringsaktiviteter).
Ovenstående aktiviteter er planlagte og indbyrdes forbundne, baseret på PDCA-principperne (Plan, Do, Check, Act).
I et kvalitetssikringssystem spiller de studerende en grundlæggende rolle: hver studerende kan spille deres rolle ved at deltage i kvalitetssikringsgrupperne på deres uddannelse og i de fakultet-studerende fællesudvalg eller mere enkelt ved at deltage i Studenterundersøgelsen vedr. undervisning eller spørgeskemaer. Det er i denne sammenhæng, at specifikke workshops for studerendes repræsentanter ('Laboratori di rappresentanza attiva') periodisk stilles til rådighed for studerende af universitetet og universitetets kvalitetssikringsråd.