Kandidatgrad i Marketing Management
ESIC Business & Marketing School
Nøgleinformation
Campus placering
Madrid, Spanien
Lingvistik / Sprogvidenskab
Spanish
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 20.700
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
Introduktion
Master's Degree in Marketing Management i Madrid er designet til at imødekomme virksomhedernes voksende behov for at inkorporere unge fagfolk med opdateret, nyttig marketinguddannelse tilpasset de hurtige ændringer i forretningsmiljøet. Unge mennesker, der er i stand til at lede teams af mennesker, med evnen til at forudse og reagere i komplekse, globale og multikulturelle sammenhænge, i konstant forandring og digital transformation.
Denne grad giver dig mulighed for at kombinere de officerer af et kollegium program med praktiske, erfaring og professionalisme i selskabet, en business school af international prestige.
Du kan også få adgang til ph.d.-programmet.
- Undervisningspersonale: Særligt udvalgt lærerfakultet. Lærere med stor faglig og international erfaring
- Kvaliteten af programmet: Program akkrediteret af ANECA (National Agency for Quality Assessment and Accreditation) med dets VERIFICA-program. Undervist af den førende skole inden for marketinguddannelse i Spanien
differentialer faktorer
- Omfattende træning i marketing- og ledelseskompetencer med en eminent praktisk karakter
- Beherskelse af internationale strategier til implementering af indhold i en global kontekst og udvikling af en tværnational karriere.
Indlæggelser
Ranglister
- #1 Spanien - Ledende inden for Marketing Masters ifølge El Mundo
- #3 Spanien - ESIC på podiet for de bedste handelsskoler, for nyuddannede og unge fagfolk
- #3.4 Europa: ESIC blandt de bedste europæere til at gennemføre marketingprogrammer
- #49 i verden: Bedste marketingskole vurderet af alumner, studerende og arbejdsgivere
Programresultat
Uddannelsesgrundlaget for læseplanen
Kandidatstudieplanen er udformet under hensyntagen til de generelle principper i art. 3.5 i førnævnte kongelig anordning og fastlæggelse af uddannelsesmålene i form af faglige og faglige færdigheder, som den studerende skal træne. Det prioriterede mål for graden er at give tilstrækkelig videnskabelig uddannelse på et postgraduat niveau i relation til Marketing Management, formidling af viden samt tilvejebringelse af ledelsesevner. Mesterens træningshandling er baseret på at kombinere videnskabelig stringens med forretningsvirkelighed, integrere teori og praksis, med en metodologi baseret på dialog og udveksling af erfaringer, refleksion over "cases" og, som grundlag, udvikling af analysekapacitet og syntese og overblik over betydningen og ansvaret for ens arbejde.
I denne forstand er læseplanen og masterens metodologi orienteret mod de studerendes tilegnelse af viden og træning, der sigter mod at:
- - Studiet og forståelsen af de organisationer, hvori der udøves markedsføringsaktiviteter, og de nationale og internationale miljøer, hvori organisationerne opererer.
- - Studiet og forståelsen af marketings forskellige funktioner i organisationer af forskellige typer
- - Modtagelse af teoretisk-praktisk forberedelse, der ruster eleverne til marketingledelse, samt humanistisk træning og personlig udvikling og etiske værdier og socialt ansvar
- - Udviklingen af generelle og ledelsesmæssige færdigheder, der ikke udelukkende er begrænset til forretningsområdet, selv om det bestemt er relevant for det
Overordnede mål for studieplanen:
- Indgående kendskab til forskellige organisationer, forståelse af deres karakter, sammensætning, ledelsesmetoder og processer, størrelse, aktivitetssektor og typologi (offentlige, private, almennyttige, osv.; ) samt tendenser og ændringer i de miljøer, hvori de opererer.
- Udvikling af viden og færdigheder, der klæder eleverne på til ansvarspositioner i organisationer, samt fremme af positive holdninger og initiativer til kreativitet og erhvervskald, der favoriserer, hvor det er relevant, oprettelsen af nye virksomheder eller udviklingen af nye produkter. /markeder . Til dette formål tages der højde for markedsføringens multidisciplinære karakter, som kort sagt samler viden af forskellig art: økonomi, statistik og kvantitative metoder, finans, markeder og kunder, psykologi, personaleledelse, forvaltning af materielle ressourcer, ledelse af drift, forretningsstrategi og politik mv., samt informations- og kontrolsystemer og tilstrækkelig styring af computerteknikker. Udviklingen af al denne viden og færdigheder er ikke begrænset udelukkende til marketingfaget i virksomheder, men kan overføres til organisationer af enhver type.
- Uddannelsen af studerende er også rettet mod deres personlige udvikling og fremme af menneskelige, etiske og sociale ansvarsværdier, fremme, der udføres på tværs af læreplanens emner og seminarer og, med særlig relevans, i seminarerne om ledelse Anvendt på Marketing og Lederskab og People Management Skills i Marketing, fra Management Skills modulet
Specifikke mål:
- Bring marketing til studerende fra et ledelsesmæssigt perspektiv gennem udforskning af marketingproblemer, formulering af strategier og træffe rigtige beslutninger
- Facilitere udviklingen af ledelses- og problemløsningskompetencer i den virkelige erhvervsverden
- Giv de nødvendige færdigheder og viden til at lede, organisere og dirigere marketingteams
- Give den nødvendige viden til design, udvikling og gennemførelse af markedsundersøgelser som støtteværktøjer til at indhente information
- Korrekt udvikle virksomhedens kommunikationsfunktion
- Formulere og analysere strategier og implementere marketingplaner i nationale og internationale miljøer
- Succesfuldt udføre salgsfremmende og relationsmarkedsføringsaktiviteter
- Forstå det etiske og sociale ansvar for marketingledelse i organisationer og samfund
kompetencer
Det europæiske område for videregående uddannelse, der blev indledt i 1999 med Bologna-erklæringen, fremmer en ændring i undervisningsmetoder, som fokuserer målet på den studerendes læreproces, som strækker sig gennem hele livet og hen imod beskæftigelsesegnethed. Af denne grund skal studieplanerne, der fører til opnåelse af en grad, have de studerendes tilegnelse af færdigheder i centrum for deres mål.
Hvad menes med konkurrence? Det sæt af viden, færdigheder og holdninger, der erhverves eller udvikles gennem koordinerede træningserfaringer, som har til formål at opnå funktionel viden, der effektivt reagerer på en opgave eller et problem i dagligdagen og det professionelle liv, som kræver en proces med undervisning og læring.
De færdigheder, som studerende på kandidatuddannelsen i Marketing Management skal tilegne sig er:
Grundlæggende og generelle færdigheder
De er fælles for universitetsgrader, men er tilpasset den specifikke kontekst for hver grad.
Grundlæggende
- CB6 Besidder og forstår viden, der giver grundlag eller mulighed for at være original i udvikling og/eller anvendelse af ideer, ofte i forskningssammenhæng
- CB7 At studerende ved, hvordan man anvender den erhvervede viden og deres evne til at løse problemer i nye eller lidet kendte miljøer inden for bredere (eller multidisciplinære) sammenhænge relateret til deres studieområde
- CB8 At eleverne er i stand til at integrere viden og se kompleksiteten i at formulere domme baseret på information, der, idet den er ufuldstændig eller begrænset, omfatter refleksioner over det sociale og etiske ansvar, der er knyttet til anvendelsen af deres viden og vurderinger.
- CB9 At eleverne forstår at kommunikere deres konklusioner og den viden og ultimative årsager, der understøtter dem til specialiserede og ikke-specialiserede målgrupper på en klar og utvetydig måde.
- CB10 At studerende besidder de læringsevner, der gør det muligt for dem at fortsætte med at studere på en måde, der i vid udstrækning vil være selvstyret eller selvstændig
generelt
- CG01 Kapaciteter og færdigheder, der er nødvendige for at opnå og administrere de informationskilder, der er nyttige til at fortsætte deres egen uddannelsesudvikling inden for marketing og kommerciel ledelse
- CG02 Evne til at udføre en kritisk analyse og evaluering og syntese af nye og komplekse budskaber inden for marketing og kommerciel ledelse
- CG03 Evne til at generere kritiske tanker baseret på den erhvervede viden. Den studerende vil generere vurderinger, der tillader refleksion over form, indhold og måder at lede Marketing og Commercial Management i organisationer ud fra ledelsesansvar.
- CG04 Evne til at syntetisere al information og viden erhvervet gennem Master og dens anvendelse i udviklingen af strategier og taktikker og, hvor det er relevant, i udviklingen af en marketingplan, en kommunikationsplan, en salgsplan eller en international marketingplan
- CG05 Mestre teknikken til at tale for et heterogent publikum, ved at anvende dialektik i offentlige udstillinger
tværgående kompetencer
De er fælles for alle studerende på det samme universitetscenter, uanset hvilken grad de tager.
- CT01 Fremme og fremme interpersonel kommunikation og evnen til at tale offentligt
- CT02 Fremme og udvikle teamwork med ansvar og engagement
- CT03 Fremme fleksibilitet og evnen til at tilpasse sig forandringer
- CT04 Forbedre evnen til at kommunikere og forholde sig til kolleger, med det akademiske samfund som helhed og med samfundet generelt ved at fremme deres sociale færdigheder.
Specifikke kompetencer
De er specifikke for Graden og har til formål at opnå en bestemt exitprofil for de studerende.
- CE01 Kunne designe en markedsføringsstrategi for virksomheden baseret på den strategiske analyse af markedsinformation i en konkurrencemæssig sammenhæng
- CE02 Kunne anvende den opnåede viden i implementeringen af en strategisk markedsføringsplan, baseret på udviklingen af en strategisk, omfattende og global vision for virksomheden.
- CE03 Kunne anvende den opnåede viden i udviklingen af en omfattende produkt-markedsporteføljestrategi
- CE04 Kunne udvikle en avanceret og omfattende prisstrategi, identificere og vælge den passende prissætningstilgang baseret på segmentet, markedet eller produktet
- CE05 Udvikle de kapaciteter og færdigheder, der er nødvendige for en omfattende og koordineret styring af distributionskanaler
- CE06 Kunne anvende den opnåede viden i udvikling og implementering af en omfattende kommunikationsstrategi i virksomheden
- CE07 Kunne designe en internationaliseringsstrategi for virksomheden baseret på strategisk analyse af information om udenlandske markeder i en multikulturel kontekst.
- CE08 Kend den videnskabelige metode for at kunne anvende den til videnskabelig forskning inden for markedsføring.
Stipendier og finansiering
Studerende på kandidatuddannelsen i Marketing Management har mulighed for at ansøge om to typer stipendier:
- Stipendier og officiel bistand fremmet af Undervisningsministeriet
- Stipendier og rabatter, der tilbydes af ESIC University til sine studerende. I tilfælde af denne grad er de:
- Diversitetsstipendier
- Tilskud til virksomheder
- Impulsplan
Tildelingen af et officielt stipendium eller støtte udelukker ikke tildeling af et stipendium eller rabat fra ESIC University. På den anden side kan du kun drage fordel af et enkelt ESIC University-stipendium eller -rabat.
For mere detaljeret information om hvert af stipendierne, besøg Finansiering, stipendier og bistand.