Kandidatuddannelse I Kommunikation - Uddannelse I Kultur

Uniminuto

Studiebeskrivelse

Læs den officielle beskrivelse

Kandidatuddannelse I Kommunikation - Uddannelse I Kultur

Uniminuto

  • Kvalifikation tildelt: Master i Kommunikation - Uddannelse i Kultur
  • Uddannelse Niveau: Masters
  • Metode: Presencial
  • Program Varighed: 2 år
  • Credits: 48
  • Pris for lokalet: $ 5,175

Præsentation af programmet

SNIES 105851 / Kvalificeret register 18421 fra 09/20/2016 til 09/20/2023

Ansøger profil

Professionals uddannet fra bacheloruddannelser i samfunds- og humanfag med særlig interesse i postgraduate uddannelse i kommunikation og / eller uddannelse

  • Fagfolk uddannet sig fra andre bacheloruddannelser inden for beslægtede fagområder med henblik på kandidatuddannelsen (kunst, kulturstudier, sundhedsvidenskab, miljøstudier, territoriale studier, cyberkulturelle studier osv.).
  • Andre fagfolk interesseret i at anvende den viden, der er erhvervet i Master i nye former for pædagogisk kommunikation, i kollektive processer af social konstruktion.

Graduate Profil

Vi forstår kandidaten som en socio-kulturel innovator, en leder af processer, der peger på det gode liv på kulturområdet, en systematiserende oplevelse, en praktiserende vidensdialog og en politisk agent.

De store underfelter, der formulerer opbygningen af ​​kandidatuddannelsen, er: a) den kulturelle, b) det "forskellige liv" c) viden om "livets verden" (uddannelse), d) måder at dele viden om (kommunikation) e) "god leve" med andre (den politiske). At forstå, at de foregående underfelter er grundlaget for træningsfeltet (CEC), foreslås de "udvidede kapaciteter", som de studerende erhverver i kandidatuddannelsen nedenfor.

Vi forstår disse evner som "viden, færdigheder og evner, som en person udvikler til at forstå, omdanne og deltage i den verden, de bor i", som dynamisk omdannes til en specifik historisk og territorial sammenhæng. Kapaciteter kan bygges i hver af Mesterens underfelter:

På kulturområdet. Kapacitet til:

a) forstå de måder, hvorpå folk og samfund giver mening i hverdagen

b) forstå de måder, hvorpå de deler den producerede betydning (det vil sige, de kommunikerer det)

c) forstå de måder, hvorpå de bygger viden med de sanser, der produceres og deles. De tre foregående er afgørende, men du kan tilføje evner som:

d) Lær at værdsætte knowhowpraksis hos mennesker, som permanent bruger den "fælles kultur" (R. Williams) til at opbygge relationer og projekter;

e) systematisere den viden, der har forfædre og populær viden som kilde

f) indlemme gældende fællesskabsret, der definerer kulturens univers, og de der forstås i dag som "cyberkultur", hvor de nye generationer er hovedpersoner.

For det andet indarbejder vi som et grundlæggende element i uddannelse af temaet "mangfoldighed", det vil sige evnen til:

a) velkommen den anden som det er

b) påtage sig ret til forskel som et etisk princip

c) kunne genkende forskel som et grundlæggende element i det kommunikative interaktion;

d) anerkende mangfoldighed som en central dialogposition

e) lær at tale med hinanden

f) lære at være vært uden nogen betingelser

Når vi henviser til uddannelse, tænker vi grundlæggende på at producere og lære viden om livets verden. I den forstand er de grundlæggende evner:

a) anerkende den viden, de producerer, baseret på erfaring og praksis, forfædre, populære og traditionelle "knowers", såsom indfødte folk, healere, herbalists, jordemødre, skovbrugere, lærere og Ældste ... børn og unge;

b) forstå, hvordan sådan viden om "livets verden" produceres og gengives

c) formulere viden i nye verdensudsigter, i nye kompleksiteter og tankesyn i nye viden og teoretiske systemer, uden at ignorere videnskabelig viden med hvilken videnkundskab finder sted

Og når vi henviser til kommunikation, er disse de grundlæggende evner:

a) genkende de mange og forskellige måder at dele med andre på, udtrykke, interagere, påvirke, samtale

b) genkende ikke-verbale sprog, hvor følelser indtager et afgørende sted, at kunne udtrykke oplevelser mere direkte;

c) forstå de evner, som en krop skal indtaste handlingen gennem konstante praksisser eller øvelser med udtryk transformation;

d) antage den æstetiske dimension, hvor der er en permanent indvirkning på følsomhed og gensidigt påvirket organer i den kreative handling som et privilegeret kommunikationsrum, der frembringer andre måder at føle og tænke på;

e) privilegium rum af frihed i det daglige liv, hvor det er muligt at interagere fra erfaring.

Endelig på politisk niveau:

a) gøre livsformer og samfund vi bygger mere menneske

b) genkende, genoprette, synliggøre og formidle viden, viden, erfaringer og daglige måder at gøre

c) vide hvordan man styrer kollektivets forløb. Weave sociale og samfundsobligationer, deltage og implementere konflikthåndterings- og beslutningsstrategier under hensyntagen til kontekst eller lokale og nationale sammenhænge bidrager til dannelsen af ​​integrationsstrategier og tilskynder til søgen efter social og politisk deltagelse.

Adgangskrav dokumenter

  • Udfyld tilmeldingsskemaet.
  • Vedhæfte en fotokopi af identitet (identitetskort, identitetskort, pas, visa tilsvarende, fremmede identifikation eller gyldigt dokument, der viser, at man mangler).
  • Vedhæft en fotokopi af eksamensbevis på afsluttet bacheloruddannelse.
  • Vedhæft relateret erhvervserfaring eller certificering, når det program, du ønsker at registrere kræver det.
  • Vedhæft modtagelse af registreringsafgifter.
  • Andre krav i det program, som du indtaster, som er blevet behørigt bemyndigede.
Denne skole tilbyder programmer i:
  • Spansk


Sidst opdateret July 12, 2018
Varighed og pris
This course is Campusbaseret
Start Date
Startdato
Jan. 2019
Duration
Varighed
2 år
Fuldtid
Price
Pris
5,175 USD
Pris for hovedkvarteret.
Information
Deadline
Locations
Colombia - Bogotá, Bogota
Startdato : Jan. 2019
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen
Dates
Jan. 2019
Colombia - Bogotá, Bogota
Ansøgningsfrist Kontakt skolen
Slutdato Kontakt skolen