Kandidatuddannelsen i Digital Media (MA-DM) (European

Generelt

Program beskrivelse

Lede og administrere kommunikations- og medieprojekter for multinationale virksomheder, regeringer og internationale organisationer.

Designet til karrierer inden for kommunikation.

Master of Arts in Digital Media (MA-DM) er designet til studerende, der er interesseret i at forfølge karrierer inden for kommunikation. MA-DM giver en omfattende introduktion til dagens problemer og udfordringer inden for medier og kommunikation: hvad er kommunikationschefens rolle? Hvordan omformer nye medier medielandskabet? Hvordan kan organisationer og enkeltpersoner kommunikere effektivt i et globalt og multikulturelt miljø?

Nøglefordele

  • Rangeret som 16. bedste kommunikationsmester i Vesteuropa;
  • Et overblik over de dominerende teorier om medier og kommunikation;
  • Praktiske færdigheder i styring af kommunikation i organisationer og virksomheder
  • Indblik i den seneste udvikling inden for medieværktøjer og relaterede forretningsområder;
  • Eksponering for, hvordan globale organisationer kommunikerer strategisk og evaluerer deres initiativer
  • Schweiz er et dynamisk og multikulturelt læringsmiljø.

Programdetaljer

Foruden kernemedier og kommunikationskurser, uddanner Master of Arts i digitale medier unge fagfolk til at være fremtidige kommunikationsledere med kurser i teori og praksis: kommunikation og medieteori, interkulturel kommunikation, presse og journalistik, planlægning og evaluering af kommunikation, multimedia, udøvende kommunikation og international marketing.

Master of Arts i digitale medier består af 14 kurser taget over et år.

År 1

1. trimester

  • ECO 607 - Global økonomi
  • LOV 660 - International ret
  • MKG 615 - Forbruger- og markedsindsigt
  • COM 611 - Digitale medier: koncepter, teorier og tendenser

2. trimester

  • NEG 615 - Internationale forhandlinger
  • MGT 610 - Lederskab og organisatorisk opførsel
  • COM 630 - Digital kommunikation og marketing
  • MGT 657 - Drift og projektstyring

3. trimester

  • MGT 666 - Management af små virksomheder
  • COM 631 - Planlægning, distribution og analyse af digitale medier
  • MKG 667 - International marketing
  • MGT 645 - Corporate Governance

4. trimester

  • MGT 650 - Digital transformation
  • COM 698 - Strategi og styring af digitale medier (Capstone Course)

Adgangskrav

  • En udfyldt ansøgningsskema (skal indeholde dit motivationsbrev)
  • Officielt bachelortranskript (certificeret oversættelse på engelsk) (minimum GPA anbefalet 2,7 eller derover i skala fra 0-4)
  • Officielt bacheloreksamen (certificeret oversættelse på engelsk)
  • Ikke-refunderbart ansøgningsgebyr på CHF 150.- eller € 140.- eller USD 150.-
  • Engelsk færdighedstest: enten TOEFL (minimum score 80), IELTS (minimum score 6.0) eller Cambridge Certificate in Advanced English (CAE). IUG institutionelle kodenummer for TOEFL er 0130;
  • Curriculum Vitae med angivelse af relevant relevant erhvervserfaring;
  • Henvisningsbrev fra en arbejdsgiver eller en professor;
  • Kopi af gyldigt pas;
  • To fotos af passtørrelse.

Følgende yderligere krav gælder for MBA-programkandidater:

  • Et gennemsnit af mindstepoint (GPA) på 3,0
  • Mindst 2 års arbejdserfaring anbefales
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

Ranked among the top ten business schools in Switzerland, the International University in Geneva (IUG) is an accredited academic institution specializing in business education.

Ranked among the top ten business schools in Switzerland, the International University in Geneva (IUG) is an accredited academic institution specializing in business education. Minimer