Kandidatuddannelsen i International Marketing Management, MIMM

Generelt

Læs mere om dette studie på uddannelsens hjemmeside

Program beskrivelse

For at forblive konkurrencedygtige skal virksomheder udmærke sig i global marketing management.

De globale markeder er kendetegnet ved stor usikkerhed. Derudover skaber tendensen med digitalisering både udfordringer og muligheder for den internationale ledelse af virksomheder. Således øges værdien af data i ledelsesmæssig beslutningstagning. Databaseret strategisk beslutningstagning og markedsanalyser repræsenterer nøglekompetencerne for dagens marketingledere.

I dette kandidatuddannelse udvikler du ekspertise inden for strategisk global marketing, digital marketing, marketinganalyse, international forretning og værdiskabelse i en verden, der ændrer sig hurtigt. Læreplanindholdet i dette EPAS-akkrediterede program er omhyggeligt designet til at have et stærkt karriereopbygningspotentiale.

I løbet af dine studier får du realkompetencer inden for casestudier, simuleringsspil, elevatorpladser, virksomhedsopgaver og rollespil. Du vil udvikle en kreativ, kundefokuseret og datadrevet tilgang til løsning af forretningsproblemer.

Læreplanen for dette kandidatuddannelse dækker et bredt spektrum af elementer, der understøtter virksomhedernes læringserfaring. For eksempel fremmer kurser, der inkorporerer feltbaseret eksperimentel læring, typisk virksomheds input og engagement, refleksionsevne, aktivt engagement, udvikling af problemløsning, informationsindsamling og analytiske færdigheder, mundtlige præsentationsevner og virksomhedsfeedback.

Cirka 80% af kandidatafhandlingerne er baseret på virkelige forretningsproblemer. Programmet giver også studerende mulighed for dobbeltgradsstudier.

Tiltænkte læringsresultater

Som kandidat fra programmet vil du være ekspert i international marketingstyring med kompetencer inden for anvendt forretningsundersøgelse. Desuden lærer du ansvarlige forretnings- og teamwork færdigheder.

Du vil tilegne dig dybdegående viden og forståelse af internationale marketingstrategiprocesser i alle typer virksomheder, være i stand til at identificere aktuelle udfordringer inden for international markedsføring og foreslå løsninger på dem.

Du vil kunne fortolke de særlige kendetegn ved et internationalt videnintensivt miljø og innovationer og deres rolle i beslutningstagningen om markedsføring.

Du lærer også at anvende forskellige marketingværktøjer og strategier på teknologi og videnintensive markeder og analysere og kritisere virksomheders strategiske markedsføringsbeslutninger på disse markeder.

Du vil udvikle dine færdigheder inden for analyse, interkulturelle problemer og kombination af forretning og teknologi.

Efter eksamen vil du have erhvervet omfattende teoretisk og praktisk kompetence inden for strategisk international marketingstyring i turbulente globale miljøer.

Du vil have forståelse for det internationale markedsmiljøs karakteristika og være fortrolig med teorier og strategier for fast internationalisering og multinationale virksomheder. Markedsorienteret vil du også se markedsføring som en virksomheds strategiske orientering.

Du vil udvikle et innovativt tankesæt, se dynamiske forretningsmiljøer som muligheder og være i stand til at tage strategiske marketingafgørelser i sådanne miljøer.

Har du et innovativt tankegang, vil du

  • være i stand til at udfordre eksisterende måder at tænke på, strategier og driftsmodeller (strategisk fleksibilitet);
  • forstå de etiske konsekvenser af strategiske beslutninger for alle interessenter;
  • være opmærksom på, hvordan teknologier og innovationer former organisationer, markedet, samfundet og miljøet.

Gradstruktur og studier

Masterprogrammet i International Marketing Management er et to-årigt program. Det fører til graden Master of Science in Economics and Business Administration, M.Sc. (Econ.

Programmet omfatter kerneundersøgelser, specialiseringsstudier, mindre studier og sprogstudier.

Kerneundersøgelser (48 ECTS-point) inkluderer kurser i strategisk marketing, internationalisering af virksomheder, markedsføring af højteknologiprodukter og innovationer og digital markedsføring.

Specialiseringsstudier (42 ECTS) omfatter emner som planlægning, organisering, implementering og styring af internationale marketingaktiviteter og internationalt iværksætteri og marketing.

Speciale, 30 ECTS-point, er en del af specialiseringsstudier. Specialet er et avanceret forskningsprojekt, der kræver cirka seks måneders fuldtidsarbejde. Studerende afslutter det i deres fjerde semester.

Mindre studier (24-25 ECTS-point) omhandler bæredygtighed, digitalisering og forretningsanalyse, forsyningsstyring, international forretning og iværksætteri

Sprogstudier (ekskl. Engelsk), 6 ECTS-point.

Dual-grad studier

MIMM-programmet giver også mulighed for dobbeltgradsstudier. Studerende optaget på dobbeltuddannelsen modtager et eksamensbevis fra to universiteter, efter at de har opfyldt begge universiteters gradskrav.

MIMM dual degree partner universiteter er:

  • SKEMA Business School, Frankrig.
  • University of Twente, Holland
  • University of Economics Prague, Tjekkiet

Studerende, der får adgang til at gennemføre kandidatuddannelsen i MIMM-programmet ved LUT eller på de ovennævnte universiteter, kan ansøge om dobbeltuddannelsen.

Mere information om LUT-studerendes dobbeltgradssøgningsproces

Studerende fra ovennævnte universiteter skal kontakte deres eget universitet for at få flere oplysninger om ansøgningsprocessen.

Karriereudsigter

At tjene din grad i international markedsføring giver dig mange forskellige beskæftigelsesmuligheder.

I forbindelse med global konkurrence vil du være parat til at påtage sig ledende stillinger inden for marketing og salg i internationalt operative virksomheder.

Marketingverdenen er i konstant forandring og udvikling. En karriere inden for markedsføring er ikke ensformig; du gør ikke fortsat det samme hver dag, hvilket gør det så interessant.

Du kan finde placering som marketing / salgschef, hovedkontochef, marketingforsker, digital marketingchef, kundeadfærd eller forretningsudviklingskonsulent eller produkt- og brandchef. En akademisk rolle er også en karrierevej åben for dig.

Med vores kandidatprofil kan du blive ikke kun en specialist, men også en iværksætter.

Kandidater fra MIMM-programmet har fundet specialiserede stillinger inden for brede sektorer og virksomheder: marketing, international forretning, produktudvikling, salg, logistik, den internationale servicevirksomhed, rådgivning og markedsundersøgelser i virksomheder som Nokia, Google eller Navteq.

Hvordan man ansøger

Er du interesseret i at ansøge om kandidatuddannelsen i International Marketing Management?
Tag en af de vigtigste beslutninger for din fremtid og studer med os - vi lover at gøre din investering værd.

Hvert år starter et stort antal studerende fra hele verden deres studier på LUT University .

Vær nysgerrig. Vær en af os.

Du kan søge på dette kandidatuddannelse gennem enten den rullende eller den almindelige optagelsesproces:

  • Regelmæssig optagelse: 2. december 2019-22 januar 2020
  • Rullende optagelse: 1. oktober 2019-31 maj 2020
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

LUT University is a pioneering science university in Finland, bringing together the fields of science and business since 1969.

LUT University is a pioneering science university in Finland, bringing together the fields of science and business since 1969. Minimer
Lappeenranta , Lahti + 1 Mere Mindre

Akkrediteringer

EFMD Epas Accredited