Kunstmester i læring og tænkning

Generelt

Program beskrivelse

Oversigt

Kandidatuddannelsen i Læring og Tænkning (MALT) er et 36-credit-uddannelsesprogram, der omfatter en uddannelsesfilosofi, der er baseret på forhold, holisme og mening. MALT er baseret på at etablere en ny kultur af lærdom, der udvikler viden, færdigheder, kompetencer og fantasi til en verden i konstant flux. I den henseende nærmer programmet fremkomsten af ​​et kollegialt læringssamfund dedikeret til at skabe ny betydning inden for en konstruktivistisk og tværfaglig sammenhæng.

MALTs postmoderne læringsmodel søger at fremme en ny kultur af læring gennem følgende seks centrale temaer:

  • Fremme meningsfulde og alternative tilgange til læring og tænkning, der tilskynder til, hvad holistisk underviseren Douglas Sloan refererer til som indsigt-fantasi. Sloan beskriver indsigt-fantasi som "... en handling af perception, gennemsyret af intens energi og lidenskab, der trænger ind og fjerner barrierer i eksisterende tanke og frigør sindet til at tjene på nye måder og retninger. Insight annoncerer sig som en helhed ..., der indeholder nye former for fantasi og nye ordrer af grund ... "
  • Omdefinere rollen som "lærer" og "lærer" som medskabere i den deltagende ramme for læring og tænkning.
  • Transcend den nuværende vestlige modernistiske tankegang ved at vedtage et nyt deltagende verdensbillede, hvor eleverne fremmer, vedligeholder og skaber en dynamisk proces for meningsfuld læring og tænkning.
  • Riv ned de kunstige barrierer for at vide, at vi er kommet til at referere til som "discipliner" og fokusere vores opmærksomhed på de interpenetrerende og sammenvævede processer, der tjener som fælles for alle videnssystemer.
  • Forny hvad det betyder at være en "lærer", hvis rolle er at "tegne" naturlige tilbøjeligheder og evner, snarere end at "hælde i" information. Denne nye rolle som facilitator og coach fremmer den aktive behandling af information til viden og i sidste ende til forståelse.
  • Udforsk andre dimensioner af menneskelig erfaring: bortset fra de logiske og sproglige måder at vide, herunder, men ikke begrænset til, de af Howard Gardners mange intelligenser og fem tanker for fremtiden, samt Daniel Pinks "højrehjerne" færdigheder for at fremme udviklingen af en ny generation af skabere, der som "... kunstnere, opfindere, designere, fortællere, omsorgspersoner, konsolere, store billedtændere - nu vil høste samfundets rigeste belønninger og dele sin største glæde ..."

Master of Arts i læring og tænkning grad programmet har tre hovedkomponenter:

1.. Programdeltagere introduceres til en kritisk undersøgelse af amerikansk uddannelse med særlig vægt på, at den nuværende model efterlader eleverne en ulempe, der kun kan afhjælpes af en væsentlig ændring i den måde, hvorpå vi strukturerer og nærmer os læring og tænkning. Hvad der er behov for i dag er mere end nogensinde et skift i den måde, vi forstår, hvad nutidens ungdom har brug for for at tage en mere deltagende rolle i at opbygge deres læring og udvikle kompetence til at bruge de tænkningskrav, der er nødvendige for at blive selvregulerede elever.

2. MALT tilbyder pædagoger en ramme for reel og effektiv undervisningstransformation. Denne ramme består af et skift i retning af en mere postmodern proces og lærerbaseret tilgang til uddannelse, der i modsætning til den nuværende "one size fits all" instruktivistiske model, giver konstruktivistiske læringsmuligheder til en forskelligartet og enestående population af elever.

3. Den overordnede læseplan er baseret på en progressiv postmodern ramme og leveres i en artikuleret, scoped og sekvenseret serie, hvor karakteren af ​​læring og tænkning præsenteres som en holistisk, emergent og kreativ proces. Derfor kommer strømmen af ​​programmet fremover over tid fra følgende lokaler:

  • Kognition er direkte forbundet med vores følelser og som sådan giver os "vinduer" for bedre at forstå, hvordan vi lærer og tænker som kreative emner.
  • Den postmoderne lærer udfordrer den traditionelle opfattelse, at klasseværelserne skal fungere i henhold til grunden og logikken i en stiv pensum, der forudsiger læringsudfaldet. Snarere anerkender og fremmer de læring ved at trække fra og bygge på indsigt fra pædagogiske forskere som Howard Gardner, Lev Vygotsky, David Ausubel, Tony Wagner, Ken Robinson, Elliott Eisner blandt andre.
  • Fra dette nye perspektiv opfattes eleverne ikke som nogen frakoblet læringsmiljøet. Læreren er snarere et deltagende medlem af et læringssystem bestående af lærer, studerende og socio-fysisk læringsmiljø, hvor de er indlejret.
  • De postmoderne rammer, der tilbydes her, stræber efter at kontekstualisere læring ved at opmuntre eleverne til at se og skabe forbindelser og dermed integrere læring i et område med det i en anden. Denne ramme fremmer erhvervelsen af ​​højere ræsonnement, såvel som kritiske og kreative tænkning evner.
  • Desuden indbefatter dette system de inter-subjektive udvekslinger, der finder sted mellem alle elever i deres miljø. I stedet for at se på at lære som en personlig og subjektiv oplevelse opfatter en postmodern epistemologi læring som en social og intersubjektiv proces. At lære i denne sammenhæng er som en fremadrettet proces baseret på antagelsen om, at klasseværelserne fungerer bedst, når der er et element af dissonans og kaos, der udstråler fra "følsomheden over for de oprindelige betingelser" af læringsmiljøet.
  • Enkeltpersoner er unikke elever med forskellige tidligere erfaringer, tilbøjeligheder og konceptuelle skemaer. Eleverne kører for at skabe mening som følge af at interagere med andre og deres miljø.
  • Vores hensigter, motivationer og personlighed stammer fra et samspil mellem vores arvede tendenser (Nature) og vores oplevelser (Nurture). Over tid skaber sammenflydelsen af ​​disse tendenser og oplevelser et unikt sæt af overbevisninger. Imidlertid ligger mange af vores overbevisninger under vores bevidste bevidsthed. Derfor kan ændring og transformation af elever kun begynde, når vi får adgang til oprindelsen af ​​memes, metaforer og myter, der omfatter vores unikke personlige verdensbillede.

Programmet er beregnet til:

  • Lærere og lærere, der ønsker at udvide grænserne for deres faglige viden og færdigheder samt udforske nye måder at lære og tænke på og om at forholde sig til deres elever, som giver dem erfaringsmæssige muligheder for at lære dem at udvikle ikke kun deres viden, men også deres selvbevidsthed og livskvalifikationer.
  • Kvinder og mænd, der søger kilder og processer til at tænke, lære og skabe mening og ønsker at blive medlemmer af et læringssamfund, der deltager i erfaringsmæssige og konstruktivistiske aktiviteter designet til at give indsigt i arten af ​​viden og begrebsrammer, der ligger til grund for hvordan de opfatte, tænke og handle.
Senest opdateret Mar 2020

Om skolen

The Graduate Institute is a state-accredited graduate school dedicated to promoting an Integrative and Holistic Worldview through the study of Health, Wellness, Education and Personal and Professional ... Læs mere

The Graduate Institute is a state-accredited graduate school dedicated to promoting an Integrative and Holistic Worldview through the study of Health, Wellness, Education and Personal and Professional Transformation. Minimer