MA Forbrug, Kultur og Marketing

Generelt

Program beskrivelse

Oversigt

MA i forbrug, kultur

Dette kursus ser dybtgående ud på vores forbrugerkultur og søger at forstå det og vil engagere sig i en række teoretiske områder: branding, marketing, bio-power og neoliberalisme. Du vil undersøge, at vores moderne verden bedst kan forstås som et forbrugersamfund og en brandkultur, samt hvordan marketing og forbrugerisme i stigende grad definerer vores erfaringer, sociale relationer og civile infrastrukturer. Som sådan søger vi at analysere markedsadfærd og forbrugspraksis med henblik på bedre at forstå, hvordan marketing forbinder med samfund og kultur.

Du vil deltage i et intellektuelt stimulerende, venligt og støttende forskningsmiljø og arbejde tæt sammen med vores ekspert og erfarne akademiske medarbejdere.

  • Distinktive fra andre marketingprogrammer, ved at det kombinerer undervisning og forskning fra marketing og sociologi.
  • Innovativt program, der inviterer eleverne til kritisk at udforske deres levede oplevelser indenfor forbrugersamfundet.
  • Fleksibilitet til at skræddersy dine studier, så de passer til dine specifikke interessepunkter, f.eks. forbrug, markeder og kultur, markedsføringskommunikation børn og forbrug, forbrydelse og forbrugerisme, sociale identiteter, forbrug og forskel.
  • Seneste tænkning og spændende intellektuelle udfordringer fra akademikere, der er ved grænserne for deres fag.

Kursusstruktur

Pre-kursus forberedelse

Fundamentals of Modern Management og Organisationsanalyse

Dette modul, der undervises i din induktionsuge, vil introducere dig til de centrale elementer i organisationsstyring for kommerciel succes. Gennem analyse af historiske rødder vil du udvikle en forståelse af de nuværende metoder til styring af kunder, aktionærer og medarbejdere og diskutere, hvordan tal og teknologi påvirker beslutningstagningen i ledelsen.

Kernemoduler

Forbrugere og mærker

I dette modul vil du udvikle en forståelse for, hvordan forbrugere forbruger mærker. Du vil se på aktuelle ideer inden for marketing og forbrugsstipendium og praksis, i betragtning af mærksomhedens centraleitet til handelspraksis og dagligdags levevis. Med fokus på kritisk engagement vil du lære om branding og forbrugsteori, der indeholder den nuværende tænkning om strategisk styring af mærker, forbrugeradfærd og dets rolle inden for generel marketingpraksis, nylige teoretiske formuleringer vedrørende brandkultur og forbrugerkultur, og hvordan personlige erfaringer , relationer og identiteter er delvist organiseret og formidlet af forbruget af mærker og deres immanens i en konstant udviklende symbolsk rækkefølge.

Forbrugssociologi

I dette modul vil du udvikle en forståelse af den teoretiske analyse af forbrug i det moderne samfund. Du vil se på udviklingen af ​​forbrug og forbrugerisme i samfundet, undersøge de grundlæggende sociologiske ideer og argumenter vedrørende kulturens rolle i fremme af tilhørsforhold og identitetsdannelse. Du vil også overveje, hvordan forbrugerisme og kulturel produktion er socialt betingede, formet af historiske forhold og politiske-økonomiske arrangementer.

Forbrugsforskningsmetoder

Dette modul giver dig et overblik over de vigtigste metodologiske debatter i ledelsesforskning samt metoder og teknikker til kvalitativ indsamling og analyse af data. Du vil undersøge konkurrerende perspektiver på forskningsmetodik, forholdet mellem teori og metode i forskningsdesign og arten af ​​validering og pålidelighed i forskningsprocessen. Du vil blive introduceret til de etiske spørgsmål, der er involveret i forskning, og de vigtigste elementer i forskningsplanlægningsprocessen. Du vil også se på de teknikker og metoder, der almindeligvis anvendes af kvalitative forskere inden for ledelse og bredere samfundsfag.

afhandling

Afhandlingen giver dig mulighed for at lære og praktisere forsknings- og skrivefærdigheder til din fremtidige karriere. Du vil anvende de analytiske og problemløsende teknikker, du har erhvervet gennem dine studier, for at udforske en specialinteresse i større dybde. Du vil kritisk evaluere akademisk litteratur, indsamle data systematisk, organisere dine resultater og præsentere dine forskningsresultater på en klar og logisk og måde. For at hjælpe, vil dit forskningsforslag blive læst af programdirektøren, som vælger et passende medarbejder til at fungere som din dissertationsleder. Din endelige indsendelse vil være mellem 12.000 og 15.000 ord i længden.

Valgfrie moduler

Valgfrie moduler i Marketing omfatter:

Ud over disse obligatoriske kursusafdelinger er der en række valgfrie studieenheder, der er til rådighed under dine studier. Følgende er et udvalg af valgfrie kursusenheder, der sandsynligvis vil være tilgængelige. Bemærk venligst, at selvom kollegiet vil holde ændringer til et minimum, kan nye enheder tilbydes, eller eksisterende enheder kan trækkes tilbage, for eksempel som følge af en ændring i medarbejderne. Ansøgere vil blive informeret om der skal foretages væsentlige ændringer.

Kunst Marketing

Dette modul introducerer dig til de grundlæggende marketingteorier og -praksis, der er nødvendige for den vellykkede drift af kunstgallerier. Du vil se på, hvordan kunst forbruges, dets forbrugere og hvordan kunstorganisationer opererer på tværs af de private, offentlige og frivillige sektorer. Du vil overveje specialiteterne i "marketing for the arts", såsom publikumsudvikling, corporate sponsorering og filantropi, og hvordan de behandles sammen med konventionelle markedsføringsaspekter, såsom segmentering, målretning, positionering, branding, formidling og kampagner. Du vil også undersøge finansielle investeringskøretøjer til teater, film og kunst og den institutionelle kritik af moderne kunstnere.

Ikke-for-profit og offentlig markedsføring

I dette modul vil du udvikle en forståelse for markedsføring i økonomiens non-profit og offentlige sektorer. Du vil se på forvaltningen af ​​komplekse relationer både med donorer og modtagere, der rekonceptualiserer borgere som forbrugere af offentlige tjenester, årsagssammenhængende marketing, offentlig service meddelelser, branding nationer, politisk markedsføring og marketing religion.

Marketing Communications

I dette modul vil du undersøge de vigtigste midler til marketing kommunikation - reklame, markedsføring, PR, direkte marketing og salgsteam. Du vil udvikle en forståelse af det moderne mediemiljø og hvordan det påvirker markedsførernes indsats for at kommunikere med interessenter. Du vil undersøge, hvordan kommunikation skal skræddersyes til markedssegmentet, og se på virkningen af ​​kommunikationskulturer, især i udlandet, om markedsadgang.

Forbrug, Markeder og Kulturer

I dette modul vil du udvikle en forståelse af de bredere socio-kulturelle spørgsmål, der er relevante for markedsføringspraksis i det 21. århundrede. Du vil se på samspillet mellem markedet, forbrugerne og markedspladsen med fokus på, hvordan bestemte kulturelle manifestationer opbygges, vedligeholdes og transformeres af bredere styrker som kulturelle fortællinger, myter, ideologier og grundlaget i specifikke samfundsøkonomiske forhold og markedssystemer . Du vil engagere dig i komplekse teoretiske begreber, herunder forbrugerkultursteori, symbolsk forbrug og kulturproduktion.

Teknologi og Macromarketing

I dette modul vil du udvikle en forståelse af den teoretiske analyse af macromarketing i krydset mellem marketing, markeder og samfund. Du vil se på udvalgte udfordringer og typiske svar, der stammer fra den teoretiske analyse af makromarketing, og undersøge, hvordan digitale innovation og teknologi generelt kan bruges til at fremme en markedsdreven ideologi i samfundet.

Valgfrie moduler i sociologi omfatter:

Sociale identiteter, forbrug og forskel

I dette modul vil du udvikle en forståelse af brugen af ​​forbrug inden for rammerne af generelle strategier for social selvdefinition, både individuelt og på gruppebasis. Du vil gennemgå, hvordan postindustrielle samfund bruger øget forbrug som et køretøj, hvorigennem identiteter fremstilles og omformes. Du vil se på den rolle, som sociale opdelinger som alder, etnicitet, køn og social klasse spiller i adgang til økonomiske og kulturelle ressourcer og forbrugsoplevelser. Du vil kritisk engagere dig i sociologiske debatter om forholdet mellem sociale identiteter og forbrug under hensyntagen til for eksempel hvordan oplevelsen af ​​at være mand eller kvinde påvirkes af forbrug.

Børn og forbrug

I dette modul vil du udvikle en forståelse af de vigtigste debatter i forhold til barndom, børn og forbrug. Du vil se på forbrugs- og forbrugerkulturens teorier, i betragtning af en række teoretikere, herunder Marx og råvarefødisisme, Veblen og iøjnefaldende forbrug, Marcuse's kritiske teori, Baudrillard og forbrugersamfundet og Bourdieu og kulturkapital. Du vil undersøge disse teorier inden for bredere debatter i konceptualiseringer af børn og barndom, kommerciel inkulturering og udnyttelse og empowerment.

Frygt, risiko og forbrug

I dette modul vil du udvikle en forståelse af forholdet mellem frygt og forbrug. Du vil se på virkningen af ​​positiv risiko og negativ risiko for forbrugsmønstre og risikostilladelse og tærskler i virksomheder, herunder tilhørende risikostrategier. Du vil overveje, hvordan moderniteten har ændret karakteren af ​​frygt fra en fast til flydende form, og hvorfor sidstnævnte er sværere at identificere. Du vil analysere virkningen af ​​mediernes repræsentationer af frygt og de industrier og produkter, der er baseret på oprettelsen af ​​det, kritisk diskutere investeringer i teknologi og risikostyring.

Kriminalitet og forbrugerisme

I dette modul vil du udvikle en forståelse af den nylige genoplivning af interesse i det forbrugeristiske samfund inden for kriminologi. Du vil se på sammenhængen mellem forbrugerisme og kriminalitet sammen med kulturelle kriminologiske rige teori, der fokuserer på London-røberne i 2011, og hvordan de blandt andet blev kendetegnet ved en særdeles forbrugeristisk overtagelsesevne. Du vil undersøge kriminalisering af seksualitet, forholdet mellem bande kulturer og forbrugerisme, indflydelse af køn, markedsføring af afvigelse og forbrugerisme som en motivation for forbrydelsen.

Ungdom og forbrugernes sammensætning

I dette modul vil du udvikle en forståelse af forholdet mellem den unge og forbrugerkulturen. Du vil se på den rolle, de unge aktører i den moderne forbrugerkapitalisme, og hvordan ungdomskulturer og underkulturer dannet fra 1950'erne og fremover er blevet placeret i centrum af de kreative industrier. Du vil undersøge, hvordan de unge er skabere og producenter af kultur og artefakterne af disse kulturer gør dem til både forbrugere og producenter. Du vil også overveje, hvordan ungdomskultur i form af stil, mode, musik, film, spil mv. Er blevet centralt i den nuværende kapitalismes salg og struktur.

Undervisning

Vurderingen gennemføres ved en række forskellige metoder, herunder essays, gruppeprojekter og en afhandling.

Adgangskrav

UK 2: 1 (Honours) eller tilsvarende

Relevante faglige kvalifikationer og relevant erfaring i et tilknyttet område vil blive overvejet.

En vellykket ansøger vil normalt have følgende kvaliteter:

  • Intellektuelt ambitiøs og interesseret i at udvikle aflæsninger, der er tværfaglige og teoretisk sofistikerede.
  • Selvmotiveret, intellektuel med en kærlighed til at lære og engagere sig med komplekse ideer.

Engelsk sprogkrav:

IELTS 6,5 samlet med mindst 6,0 i alle abonnementer. For ækvivalenser, se venligst her.

Hvis du har brug for Royal Holloway til at sponsorere dit studie i Storbritannien, skal din IELTS være en britisk statsgodkendt Secure English Language Test (SELT).

Din fremtidige karriere

Kandidater vil have overvejet en bred vifte af teoretiske spørgsmål vedrørende nutidige liv, der danner grundlag for markedsføringspraksis. Denne viden kan være nyttig for at forfølge en forskningskarriere eller for at øge og fremskynde nuværende karriere inden for områder som marketing, uddannelse, journalistik, udvikling, socialpolitik og politik. Dette kursus uddanner ph.d.-studerende med den faglige viden og ekspertise, der kræves for at forfølge en vellykket karriere eller giver et solidt fundament for fortsatte ph.d.-studier.

  • Kandidater i de senere år har indgået forskellige områder, herunder Senior Associate hos Bank of China International, Reporter hos Xinhua News Agency, Senior Associate hos PricewaterhouseCoopers, Finansansvarlig for Ealing Borough Council og Relationship Manager (Investments) hos Barclays Bank.

Gebyrer og finansiering

Hjem og EU-studerende studieafgift pr. År 2018/19 *: £ 7.200

International studerende studiegebyr pr. År 2018/19 *: £ 16,300

Andre væsentlige omkostninger **: Der er ingen enhedsomkostninger på mere end £ 50 pr. Emne på dette kursus

* Disse studieafgifter gælder for studerende på fuld tid. Studerende, der studerer på deltid, opkræves et pro rata kursusafgift, som normalt svarer til ca. halvdelen af ​​fuldtidsgebyret.

Læs mere på universitetets hjemmeside her .

Senest opdateret Oktober 2018

Om skolen

Royal Holloway, University of London, is ranked in the top 30 of all UK universities. Through the dedication of our teachers, discoveries that change the world and the feel of the Royal Holloway exper ... Læs mere

Royal Holloway, University of London, is ranked in the top 30 of all UK universities. Through the dedication of our teachers, discoveries that change the world and the feel of the Royal Holloway experience, ours is a community that will inspire you to succeed academically, socially and personally. Our university was founded by two social reformers who pioneered the ideal of education and knowledge for all who could benefit. Minimer