MA Historie
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 3 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 11.980 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer: UK / EU £ 10.170; Oversøisk £ 20.930. Deltidsgebyrer på 2 år: UK / EU 5.085 £ / år; Oversøiske £ 10.460 / år. Deltidsgebyrer på 3 år: UK / EU £ 3.390 / år; Oversøiske £ 6.975 / år
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller deltid
Programmet er designet til studerende med stor interesse i at studere fjerntliggende såvel som den nyere fortid i lande, folk og kulturer i Afrika, Asien og Mellemøsten. Det er også ideelt for studerende, der søger at forstå de historiske forhold i den moderne verden ud fra et globalt perspektiv. Mens kurset er åbent for studerende med baggrund i en række forskellige discipliner inden for humaniora og samfundsvidenskab, ville den ideelle ansøger have en UG-grad i historie eller et relevant områdestudieprogram, noget kendskab til fremmede, især asiatiske eller afrikanske sprog og fortrinsvis relevant baggrund i specialiseringsområdet.
Dette er en af de få kandidatuddannelser i historie med fokus på studiet af Asien, Mellemøsten og Afrika i Storbritannien. Med sin høje koncentration af ekspertise i disse regioner kan SOAS tilbyde en uovertruffen bredde af kurser om deres historier. Bortset fra muligheden for at tilegne sig regional ekspertise, giver programmet også sund træning i de historiske videnskaber mere generelt.
Studerende i dette program tager fire enheder underviste kurser plus en 10.000-orders afhandling med en detaljeret 2.500-orders afhandling plan værd 10% af dette varemærke. Nærheden til Skolen for mange arkivpladser og pladekontorer, inklusive dens egen arkivsamling såvel som det britiske bibliotek, forbedrer potentialet for afhandlinger meget. En bred vifte af kurser er tilgængelig hvert eneste år (se fanen 'Struktur' for at få flere oplysninger), selvom du måske ønsker at kontakte programmøderen for at spørge om tilgængeligheden af bestemte kurser i et bestemt år. De, der ønsker at videreudvikle deres sproglige evner, kan vælge mellem en række afrikanske og asiatiske sprogkurser.
Foruden deres studier på MA-programmet har studerende ved SOAS mulighed for at deltage i de regionale historiske seminarer, samt i en lang række forskningsseminarer, forelæsninger og konferencer, der regelmæssigt finder sted i forskellige afdelinger og centre på tværs af Skole og på andre colleges ved University of London.
Hvis du ønsker at fortsætte dine studier på forskningsniveau, kan du overveje MA i historiske forskningsmetoder.
Online-modul tilmeldingssystem guider studerende gennem de tilgængelige moduler.
Bemærk, at ikke alle moduler er tilgængelige hvert år.
Beskæftigelse
En postgraduate grad fra Institut for Historie ved SOAS giver sine studerende en forståelse af verden, hvilket giver dem specialiseret historisk viden og forståelse af kulturelle sensibiliteter i en region. Postgraduate studerende er udstyret med ekspertisen til at fortsætte i forskning såvel som de nødvendige færdigheder for at gøre det muligt for dem at finde professionelle karrierer i den private og offentlige sektor.
Postgraduate studerende forlader SOAS med en portefølje med vidt overførbare færdigheder, som arbejdsgivere søger, herunder fortrolighed med metoder til forskning; kompetence til at styre store mængder information; evnen til at vælge og organisere informations- og analysefærdigheder. En ph.d.-grad er en værdifuld oplevelse, der giver studerende et krop af arbejde og en forskellig vifte af færdigheder, som de kan bruge til at markedsføre sig selv, når de studerer.
Kandidater er fortsat med at arbejde for en række organisationer, herunder:
- Afghansk hjælp
- Amnesty International
- Church of England
- Dar Al Hekma College
- Afdeling for transport
- Högskolan Dalarna
- Hjemmekontor - UKBA
- Hongik University, Sydkorea
- MoD
- Hollandsk Nationalråd for Kultur
- Savannah-publikationer
- Den jødiske krønike
- Det Kongelige Institut for Internationale Anliggender
- World Youth Service Society Japan
Typer af roller, som kandidaterne er gået i, inkluderer:
- Fundraiser for samfund og begivenheder
- Senior Learning and Impact Advisor
- International direktør
- Chef for Afrika-afdelingen
- Senior advokat
- Lærer
- Senior Information Management Officer
- Tjenestemand
- Lektor i historie
- Lektor
- Konsulent
- Kundechef
- Rektor
- Politisk redaktør
- Editor
- Manager og forskningsstipendiat
- Rådgiver
Struktur
Studerende skal i alt tage 180 studiepoeng, bestående af 120 underviste point og en 60-kredit-afhandling (10.000 ord med en detaljeret 2.500-orders afhandlingsplan til en værdi af 10% af karakteren for dette modul).
Der er fem regionale Pathways inden for MA-historien: Afrika, Østasien, Nær og Mellemøsten, Sydasien og Sydøstasien.
Hvis du har spørgsmål til Pathway krav, bedes du kontakte programmøderen.
afhandling
Studerende skal gennemføre en afhandling (10.000 ord), se listen over valgmuligheder for afhandlingsmodul nedenfor
Undervist komponent
Kernemodul
- Debattering af fortid, udarbejdelse af historier.
og
- Vælg et modul fra liste A nedenfor til værdien af 15 kreditter.
og
- Vælg et af Independent Research Essay in History (IREH1) modulerne nedenfor.
og
- Vælg et eller flere moduler fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til værdien af 30 kreditter.
eller
- Vælg et eller flere moduler fra liste A eller liste B nedenfor til værdien af 30 kreditter.
og
- Vælg et eller flere moduler fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til værdien af 30 kreditter.
eller
- Vælg et eller flere moduler fra liste A eller liste B nedenfor til værdien af 30 kreditter.
eller
- Vælg et eller flere moduler fra Postgraduate Open Options til en værdi af 30 credits.
Liste over moduler (afhængigt af tilgængelighed)
Dissertationsmoduler
- Dissertation in History
- Dissertation in History: Africa
- Dissertation in History: East Asia
- Dissertation in History: Near and Middle East
- Dissertation in History: Sydasien
- Afhandling i historie: Sydøstasien
Independent Research Essay
Studerende skal mindst tage et af disse essays; hvert essay er bundet til et specificeret liste A-modul.
- Independent Research Essay in History 1
- Independent Research Essay in History 2
- Independent Research Essay in History 3
Liste A
- Sammenlignende / Global
- Oprettelsen af den moderne verden
- Asiens miljøhistorie
- Coloniale læseplaner: imperium og uddannelse ved SOAS og videre
- Afrika
- Slaveri i Vestafrika i det 19. og 20. århundrede
- Historiske perspektiver på køn i Afrika
- Sociale og kulturelle transformationer i det sydlige Afrika siden 1945
- Kolonial erobring og social forandring i det sydlige Afrika
- Krigsførelse og militæret i det prækoloniale Afrika
- Krigsførelse og militæret i det moderne Afrika
- Kolonialisme og kristne missioner i Afrika: læsninger fra arkiverne
- Nær og Mellemøsten
- Den tidlige udvikling af Islam: Emerging Identities og Contending View
- Iran og den persiske verden, 1400 til 1800
- Iran og den persiske verden, fra 1800 til 1979
- Rigets ende i Mellemøsten og Balkan II
- Mødet med det andet: Mellemøsten i korstogperioden
- Modernitet og omdannelse af Mellemøsten
- Modernitet og transformationen af Mellemøsten II
- Islams oprindelse: kilder og perspektiver
- Udenfor i samfund i middelalderen: minoriteter, sociale udstationerede og udlændinge
- Mesopotamiske sprog og litteratur A: det tredje årtusinde
- Mesopotamiske sprog og litteratur C: det første årtusinde f.Kr.
- Sumerisk sprog
- Israel og palæstinenserne
- Moderne tendenser inden for islam
- Læsning af klassiske arabiske historikere: temaer og tendenser i islamisk historiografi
- syd Asien
- Islam i Sydasien
- Køn, lov og familie i det moderne Sydasiens historie
- Kolonialisme og nationalisme i Sydasien
- Kroppen og skabelsen af koloniforskel i Britisk Indien
- øst Asien
- Viden og magt i det tidlige moderne Kina
- Nationhood og konkurrerende identiteter i det moderne Kina
- The Making of Modern Korea, 1864-1953
- De to koreas siden 1953 (PG)
- Sydøstasien
- Asiatiske hære og national udvikling
- Asiatiske krige: Anden verdenskrig og slutningen af imperiet (1942-1960)
- Historier om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 1 - Making States and Building Nations
- Historie om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 2 - Ikke-nationale perspektiver
Liste B
- Metode
- Medieproduktionsevner (gruppe B)
- Afrika
- Religioner og Udvikling
- Afrikas internationale politik
- Regering og politik i Afrika
- Stat og samfund i Asien og Afrika
- Nær og Mellemøsten
- Middelalderens arabiske tanker
- Religion, nationalitet og etnicitet i jødedommen
- Familie, arbejde og fritid inden for gammel jødedom
- Sammenlignende politik i Mellemøsten
- Kultur og samfund i nær- og Mellemøsten
- Moderne tendenser inden for islam
- Fremgangsmåder inden for islamisk intellektuel historie
- syd Asien
- Religionerne i det gamle Indien
- Oprindelsen og udviklingen af yoga i det gamle Indien
- Zoroastrianism: Historiske og moderne perspektiver
- Det indiske tempel
- Regering og politik i det moderne Sydasien
- Forestil dig Pakistan (PG)
- Kulturpolitikken i det moderne Sydasien
- øst Asien
- Stat og samfund i den kinesiske politiske proces
- Østasiatisk buddhistisk tanke
- Taoismens store tradition
- Sydøstasien
- Jawi and the Malay Manuscript Tradition (Masters)
- Regering og politik i det moderne Sydøstasien
Lær et sprog som en del af dette program
Gradsprogrammer på SOAS - inklusive denne - kan omfatte sprogkurser på mere end fyrre afrikanske og asiatiske sprog. Det er SOAS studerendes kommando af et afrikansk eller asiatisk sprog, der adskiller SOAS fra andre universiteter.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Optagelser og applikationer
Du kan ansøge om dette kursus via online-ansøgningsskemaet.
Vi sigter mod at vurdere en komplet ansøgning og give en beslutning inden for en 5-ugers tidsramme. Udenlandske studerende, der har behov for et Tier 4-visum og ønsker at tilmelde sig SOAS skal huske på visumansøgninger kan tage flere uger, så du skal ansøge så hurtigt som muligt.
Overvejelse af ansøgning
Hele ansøgningen, inklusive transkription og referencer, overvejes, før der træffes en beslutning. Derfor tilrådes du at indsende en komplet ansøgning med referencer og transkription (hvis nødvendigt). En ufuldstændig ansøgning vil tilføje betydelige forsinkelser i beslutningsprocessen.
Studerende modtager en anerkendelse af deres ansøgning. Hver ansøgning overvejes nøje, og selvom vi prøver at svare så hurtigt som muligt, beder vi os om, at studerende forventer at modtage et svar inden for fem uger efter modtagelse.
Kandidater, der er tilgængelige i Storbritannien, kan kaldes til et interview. Fraværet af akademiske medarbejdere (eller instans i studieorlov) kan påvirke tidspunktet for beslutninger.
Adgangskrav
Normalt er en Upper Second Class Honours-grad på et britisk universitet eller en oversøisk kvalifikation af en tilsvarende standard opnået efter et studiekursus, der strækker sig over mindst tre år på et universitet (eller en uddannelsesinstitution med universitetsrangering), i historie eller en beslægtet disciplin inden for humaniora eller samfundsvidenskab.
Engelsk sprogadgangskrav
Du skal være i stand til at vise, at din engelsk er af en høj nok standard til med succes at engagere sig og gennemføre dit kursus på SOAS . Bemærk, at vi tager vores engelsksprog alvorligt, og manglende opfyldelse af dem nøjagtigt kan medføre, at din ansøgning om SOAS bliver afvist. Det er ikke muligt at forhandle, hvis dine score er under vores krævede niveauer med forventning om, at fordi de er 'tæt nok', vil de blive accepteret. Det er vigtigt, at du planlægger passende, i god tid, så din engelsktest kommer i god tid, og så du har tid til at genoptage testen, hvis det er nødvendigt. Vi accepterer ikke årsager til ulempe eller økonomisk vanskelighed for ikke at indsende eller gentage en engelsk test.
Internationale studerende
For EU-studerende og internationale studerende, der har brug for et visum, accepterer vi kvalifikationer fra flere lande, såfremt en ubetinget adgangsresultat opnås, samt en række internationale kvalifikationer og prøver.
Hvis et Tier 4-indrejsevisum er påkrævet, kan et SELT, såsom UKVI IELTS, være nødvendigt. Af denne grund anbefaler vi alle Tier 4-visa-studerende at vælge UKVI IELTS Academic Test som testen for første udvej.
Galleri
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Studerende skal tage 180 point i alt, bestående af 120 underviste point og en 60-credits afhandling (10.000 ord med en detaljeret 2.500-ords afhandlingsplan til en værdi af 10% af karakteren for dette modul).
Der er fem regionale Pathways inden for MA-historien: Afrika, Østasien, Nær- og Mellemøsten, Sydasien og Sydøstasien.
Hvis du har spørgsmål om Pathway -krav, bedes du kontakte programlederen.
Afhandling
Studerende skal gennemføre en afhandling (10.000 ord) se listen over muligheder for afhandlingsmodul nedenfor
Undervist komponent
Kernemodul
- Debat om fortid, håndværkshistorier.
og
- Vælg et modul fra liste A nedenfor til en værdi af 15 point.
og
- Vælg et af de uafhængige forskningsessays i historie (IREH1) moduler nedenfor.
og
- Vælg et eller flere modul(er) fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til en værdi af 30 point.
eller
- Vælg et eller flere modul(er) fra liste A eller liste B nedenfor til en værdi af 30 point.
og
- Vælg et eller flere modul(er) fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til en værdi af 30 point.
eller
- Vælg et eller flere modul(er) fra liste A eller liste B nedenfor til en værdi af 30 point.
eller
- Vælg et eller flere modul(er) fra Postgraduate Open Options til en værdi af 30 point.
Liste over moduler (afhængig af tilgængelighed)
Afhandlingsmoduler
- Afhandling i Historie
- Afhandling i historie: Afrika
- Afhandling i historie: Østasien
- Afhandling i historie: Nær- og Mellemøsten
- Afhandling i historie: Sydasien
- Afhandling i historie: Sydøstasien
Uafhængig forskningsopgave
Studerende skal lave MINDST et af disse essays; hvert essay er knyttet til et specificeret liste A-modul.
- Uafhængig forskningsessay i historie 1
- Uafhængigt forskningsessay i historie 2
- Uafhængig forskningsessay i historie 3
Liste A
- Sammenlignende/Global
- Fremkomsten af den moderne verden
- Asiens miljøhistorie
- Koloniske læseplaner: imperium og uddannelse på SOAS og videre
- Afrika
- Slaveri i Vestafrika i det 19. og 20. århundrede
- Historiske perspektiver på køn i Afrika
- Sociale og kulturelle transformationer i det sydlige Afrika siden 1945
- Kolonial erobring og social forandring i det sydlige Afrika
- Krigsførelse og militæret i det prækoloniale Afrika
- Krigsførelse og militæret i det moderne Afrika
- Kolonialisme og kristne missioner i Afrika: Oplæsninger fra arkiverne
- Nær- og Mellemøsten
- Den tidlige udvikling af islam: nye identiteter og modstridende syn
- Iran og den persiske verden, 1400 til 1800
- Iran og den persiske verden, 1800 til 1979
- Imperiets ende i Mellemøsten og Balkan II
- At møde den anden: Mellemøsten under korstogsperioden
- Modernitet og Mellemøstens transformation I
- Modernitet og Mellemøstens transformation II
- Islams oprindelse: Kilder og perspektiver
- Outsidere i middelalderlige mellemøstlige samfund: minoriteter, socialt udstødte og udlændinge
- Mesopotamiske sprog og litteratur A: det tredje årtusinde
- Mesopotamiske sprog og litteratur C: det første årtusinde f.Kr
- sumerisk sprog
- Israel og palæstinenserne
- Moderne tendenser i islam
- Læsning af klassiske arabiske historikere: Temaer og tendenser i islamisk historieskrivning
- syd Asien
- Islam i Sydasien
- Køn, jura og familien i det moderne Sydasiens historie
- Kolonialisme og nationalisme i Sydasien
- Kroppen og skabelsen af koloniale forskelle i Britisk Indien
- øst Asien
- Viden og magt i det tidlige moderne Kina
- Nationer og konkurrerende identiteter i det moderne Kina
- The Making of Modern Korea, 1864-1953
- De to Koreaer siden 1953 (PG)
- Sydøstasien
- Asiatiske hære og national udvikling
- Asiatiske krige: Anden Verdenskrig og slutningen af imperiet (1942-1960)
- Historier om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 1 - Opbygning af stater og opbygning af nationer
- Historier om etnicitet og konflikter i Sydøstasien 2 - Ikke-nationale perspektiver
Liste B
- Metodik
- Medieproduktionsfærdigheder (Gruppe B)
- Afrika
- Religioner og udvikling
- Afrikas internationale politik
- Regering og politik i Afrika
- Stat og samfund i Asien og Afrika
- Nær- og Mellemøsten
- Middelalderlig arabisk tankegang
- Religion, nation og etnicitet i jødedommen
- Familie, arbejde og fritid i oldtidens jødedom
- Sammenlignende politik i Mellemøsten
- Kultur og samfund i Nær- og Mellemøsten
- Moderne tendenser i islam
- tilgange i islamisk intellektuel historie
- syd Asien
- Det gamle Indiens religioner
- Yogaens oprindelse og udvikling i det gamle Indien
- Zoroastrianisme: historiske og nutidige perspektiver
- Det indiske tempel
- Regering og politik i det moderne Sydasien
- Imagining Pakistan (PG)
- Kulturpolitikken i det nutidige Sydasien
- øst Asien
- Stat og samfund i den kinesiske politiske proces
- Østasiatisk buddhistisk tankegang
- Taoismens store tradition
- Sydøstasien
- Jawi og den malaysiske manuskripttradition (Mestre)
- Regering og politik i det moderne Sydøstasien
Lær et sprog som en del af dette program
Uddannelser på SOAS - inklusive denne - kan omfatte sprogkurser i mere end fyrre afrikanske og asiatiske sprog. Det er SOAS studerendes beherskelse af et afrikansk eller asiatisk sprog, som adskiller SOAS fra andre universiteter.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
Karrieremuligheder
Beskæftigelse
En postgraduate grad fra Institut for Historie ved SOAS giver sine studerende en forståelse af verden, hvilket giver dem specialiseret historisk viden og forståelse af kulturelle sensibiliteter i en region. Postgraduate studerende er udstyret med ekspertisen til at fortsætte i forskning såvel som de nødvendige færdigheder for at gøre det muligt for dem at finde professionelle karrierer i den private og offentlige sektor.
Postgraduate studerende forlader SOAS med en portefølje med vidt overførbare færdigheder, som arbejdsgivere søger, herunder fortrolighed med metoder til forskning; kompetence til at styre store mængder information; evnen til at vælge og organisere informations- og analysefærdigheder. En ph.d.-grad er en værdifuld oplevelse, der giver studerende et krop af arbejde og en forskellig vifte af færdigheder, som de kan bruge til at markedsføre sig selv, når de studerer.
Kandidater er fortsat med at arbejde for en række organisationer, herunder:
- Afghansk hjælp
- Amnesty International
- Church of England
- Dar Al Hekma College
- Afdeling for transport
- Högskolan Dalarna
- Hjemmekontor - UKBA
- Hongik University, Sydkorea
- MoD
- Hollandsk Nationalråd for Kultur
- Savannah-publikationer
- Den jødiske krønike
- Det Kongelige Institut for Internationale Anliggender
- World Youth Service Society Japan
Typer af roller, som kandidaterne er gået i, inkluderer:
- Fundraiser for samfund og begivenheder
- Senior Learning and Impact Advisor
- International direktør
- Chef for Afrika-afdelingen
- Senior advokat
- Lærer
- Senior Information Management Officer
- Tjenestemand
- Lektor i historie
- Lektor
- Konsulent
- Kundechef
- Rektor
- Politisk redaktør
- Editor
- Manager og forskningsstipendiat
- Rådgiver
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.