MA Musik i udvikling

Generelt

Program beskrivelse

Deltagelsestilstand: Fuldtid eller deltid


Dette unikke program er designet til studerende, der ønsker at kombinere en interesse for musik og relateret kulturel præstation med fortalervirksomhed og social udviklingspraksis. Studerende skal opbygge kritisk forståelse af, hvordan musikens agentive og fantasifulde evner fungerer i forskellige sammenhænge - f.eks. Menneskerettigheder, tvungen migration, sundhed og miljømæssig retfærdighed - til at kommunikere behov og interesser og til at mobilisere handling.

Studerende får mulighed for at opbygge programmet omkring deres specifikke interesser ved at trække på valgfrie moduler fra en række discipliner, samtidig med at de udvikler en forståelse af den musikalske praksis i Afrika, Asien og Mellemøsten.

Programmet er især velegnet til studerende, der ønsker at uddybe deres forståelse af social og kulturel teori og til at udvikle anvendte forskningsevner. Det appellerer til dem, der ønsker at udvikle en karriere i den internationale ngo-sektor, i kunstbaserede offentlige sektorprogrammer (f.eks. UNESCO) og i kunstpolitik. Studerende, der er interesseret i forskning, kan gå videre til MPhil / PhD i etnomusikologi eller allierede discipliner.

Omfang og pensum

Music in Development udforsker musikens rolle inden for de brede rammer for Culture for Development. Det bygger på den forudsætning, at musik og tilknyttede performanceformaliteter repræsenterer betydelige diskursive steder, hvor lokal viden, sociale strukturer og kulturelle subjektiviteter forhandles og bekræftes. Med udgangspunkt i de teoretiske skæringspunkter mellem fortalervirksomhed / aktivistisk etnomusikologi og en række kognate discipliner - fx antropologi, køn og udviklingsundersøgelser - sigter det mod at skabe kritisk forståelse af, hvordan musikens agentive og fantasifulde evner fungerer i forskellige sammenhænge for at kommunikere behov og interesser og til at mobilisere handling.

Kurset lægger særlig vægt på lytningspolitikken og fokuserer på lyden og performanceens rolle i følgende egenskaber:

  • Som ramme for selvrepræsentation og kritisk medborgerskab
  • Som kilde til mundtlig historie, hukommelse og lokal viden
  • Som offentlig uddannelse og mobilisering af lokalsamfundet, og
  • Som katalysator for personlig og samfundsmæssig forandring

Læseplanen ledes delvist af studerende, der sammen skal forme dens tematiske baner. Følgende repræsenterer nogle af de interesserede områder fra tidligere studieår:

  • Musik, menneskerettigheder og sociale bevægelser
  • Musik, vold og konfliktløsning
  • Tvungen migration, forskydning og kulturel identitet
  • Musik, lokal viden og bæredygtige levebrød
  • Musik, sundhed og velvære
  • Musikalsk hukommelse og politik for repatriering

Beskæftigelse

En MA i musik i udvikling fra SOAS giver de studerende større interkulturel bevidsthed og en bedre forståelse af global musik, som vil gøre det muligt for dem at fortsætte inden for forskning eller deltage i beslægtet arbejde. På samme måde udvikler de en portefølje med vidt overførbare færdigheder, som arbejdsgivere søger inden for mange faglige og kreative egenskaber, herunder interpersonelle færdigheder, kommunikationsevner, fokus, teamwork, passion og engagement. En ph.d.-grad er en værdifuld oplevelse, der giver studerende et krop af arbejde og en forskellig vifte af færdigheder, som de kan bruge til at markedsføre sig selv, når de studerer.

Struktur

Lejlighedsvis ændres tilgængeligheden af valgfrie moduler som følge af bemanding og andre omstændigheder. Studerende, der havde tilmeldt sig sådanne moduler, vil blive underrettet så hurtigt som muligt og få mulighed for at vælge fra tilgængelige alternativer.

MA Music in Development-programmet involverer at tage 120 kreditter undervist moduler ud over at skrive en 10.000-orders afhandling (60 credits). Ud over disse formelle elementer forventes studerende at deltage i regelmæssige postgraduate og offentlige seminarer og kan også deltage i performance ensemble klasser og andre aktiviteter.

Studerende kan få lov til at studere til MA på deltid.

  • Deltid MA kan være taget over to år, i hvilket tilfælde den studerende tager to 30 credits moduler (eller tilsvarende 15 studiepoeng moduler) i det første år og to 30 credits moduler (eller tilsvarende 15 credits moduler) og afhandlingen i det andet år.
  • Alternativt kan det tages over tre år, i hvilket tilfælde den studerende kan fordele de 120 studiepoeng moduler jævnt i hvert af de tre år. Afhandlingen kan skrives i år to eller tre, men det anbefales kraftigt, at dette gennemføres i programmets sidste år. Det skal indsendes i september det år, hvor den studerende tilmelder sig det.

afhandling

  • Dissertation in Music

Undervist komponent

Kernemoduler

  • Musik i udvikling
  • Teori og metode i etnomusikologi

og

Guided Option

Fra liste A (områdemoduler) til værdien af 30 kreditter.

og

Guided Option

Fra liste B (Yderligere musikmoduler) til værdien af 30 kreditter.

og

Guided Option

Fra liste A (områdemoduler) eller liste B (yderligere musikmoduler) til værdien af 30 kreditter.

Liste A

  • Aspekter af musik og religion i Sydøstasien
  • Atlantic Africa: Players in the Mediation of African Popular Music
  • Etnicitet, religion og køn i musikken i Mellemøsten
  • Indisk vokalmusik: Stilarter og historier
  • Klezmer Music: Roots and Revival
  • Musik i Afrika: Kritisk lytning
  • Musik i Afrika: Rejser på en sang
  • Musik, urbanisme og konflikt i Jaffa
  • Musik, sted og politik i Cuba
  • Musical traditioner i Østasien (Masters)
  • Pop og politik i Østasien (Masters)
  • Hellig lyd i Sydasien

Liste B: Yderligere musikmoduler

Studerende kan også tage godkendte moduler fra Kings College London Music Department.

  • Analyse af verdensmusik: transkription
  • Sammensætning
  • Køn og musik (MMus)
  • Musikvirksomheden (mestre)
  • Teori og metode i etnomusikologi
  • Lydoptagelse og produktion

Vigtig besked

Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.

Optagelser og applikationer

Du kan ansøge om dette kursus via online-ansøgningsskemaet.

Vi sigter mod at vurdere en komplet ansøgning og give en beslutning inden for en 5-ugers tidsramme. Udenlandske studerende, der har behov for et Tier 4-visum og ønsker at tilmelde sig SOAS skal huske på visumansøgninger kan tage flere uger, så du skal ansøge så hurtigt som muligt.

Overvejelse af ansøgning

Hele ansøgningen, inklusive transkription og referencer, overvejes, før der træffes en beslutning. Derfor tilrådes du at indsende en komplet ansøgning med referencer og transkription (hvis nødvendigt). En ufuldstændig ansøgning vil tilføje betydelige forsinkelser i beslutningsprocessen.

Studerende modtager en anerkendelse af deres ansøgning. Hver ansøgning overvejes nøje, og selvom vi prøver at svare så hurtigt som muligt, beder vi os om, at studerende forventer at modtage et svar inden for fem uger efter modtagelse.

Kandidater, der er tilgængelige i Storbritannien, kan kaldes til et interview. Fraværet af akademiske medarbejdere (eller instans i studieorlov) kan påvirke tidspunktet for beslutninger.

Adgangskrav

Studerende med en demonstrant stærk baggrund inden for musikudførelse og bevis på en seriøs og vedvarende interesse for udvikling og kreativ kommunikation. Grunduddannelse i etnomusikologi, musikpsykologi eller musiksociologi ville være en fordel, skønt en 2,1-godkendelse i en hvilken som helst samfundsvidenskabelig grad ville være acceptabel. Under ekstraordinære omstændigheder kan betydelig feltarbejde opveje fraværet af formelle akademiske kvalifikationer på dette område.

Engelsk sprogadgangskrav

Du skal være i stand til at vise, at din engelsk er af en høj nok standard til med succes at engagere sig og gennemføre dit kursus på SOAS . Bemærk, at vi tager vores engelsksprog alvorligt, og manglende opfyldelse af dem nøjagtigt kan medføre, at din ansøgning om SOAS bliver afvist. Det er ikke muligt at forhandle, hvis dine score er under vores krævede niveauer med forventning om, at fordi de er 'tæt nok', vil de blive accepteret. Det er vigtigt, at du planlægger passende, i god tid, så din engelsktest kommer i god tid, og så du har tid til at genoptage testen, hvis det er nødvendigt. Vi accepterer ikke årsager til ulempe eller økonomisk vanskelighed for ikke at indsende eller gentage en engelsk test.

Internationale studerende

For EU-studerende og internationale studerende, der har brug for et visum, accepterer vi kvalifikationer fra flere lande, såfremt en ubetinget adgangsresultat opnås, samt en række internationale kvalifikationer og prøver.

Hvis et Tier 4-indrejsevisum er påkrævet, kan et SELT, såsom UKVI IELTS, være nødvendigt. Af denne grund anbefaler vi alle Tier 4-visa-studerende at vælge UKVI IELTS Academic Test som testen for første udvej.

Senest opdateret Okt 2019

Om skolen

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues.

SOAS University of London welcomes the brightest minds to study on its central London campus with like-minded individuals who feel passionately about contemporary world issues. Minimer
London , Singapore + 1 Mere Mindre