MA Public Relations og Digital Marketing
HMKW
Nøgleinformation
Vælg placering
Campus placering
Berlin, Tyskland
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk, German
Studieformat
På campus
Varighed
24 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
EUR 850 / per month *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* om måneden.
Introduktion
Den 2-årige på hinanden følgende kandidatuddannelse MA Public Relations og Digital Marketing gør det muligt at arbejde professionelt inden for en bred vifte af nye kommunikationsfelter, som opstår gennem den digitale transformationsproces af vores samfund og kultur. Medieteknologiens dynamiske fremskridt har ført til en grundlæggende ændring i den viden og de færdigheder, som er nødvendige for at konkurrere især på kommunikations- og medieorienterede arbejdsmarkeder og professionelle miljøer.
Nye områder af samspil mellem PR, virksomhedskommunikation og markedsføring opstår, hvis erhverv ofte ikke har nogen navne endnu: social media editor, influencer, YouTuber, Instagrammer osv. Studieprogrammet forbereder dig præcist til disse fremtidige kald, med særlig fokus på applikationsorienteret forskning og professionel brug af digitale kommunikationsteknikker i såkaldte sociale medier, integreret i integrerede marketing- og virksomhedskommunikationsstrategier.
Type | Fuldtid: 4 semestre (24 måneder) |
Grad | Master of Arts (MA) |
Beliggenhed | Berlin og Köln |
Sprog | Tysk (Campus Köln: MA Public Relations og Digitales Marketing), engelsk (Campus Berlin) (Skriftligt arbejde kan indsendes på begge sprog efter eget valg) |
Studieafgifter | Fuldtid: 850,- € månedligt |
Start | Vinterperiode (oktober) |
Indlæggelser
Læreplan
Moduler
Generelle moduler: Valgfrie fag, f.eks. Medieret, Media Asset Management, Medieproduktion, Interkulturel Management, Mediepsykologi
Specifikke moduler f.eks.: Metodefag (f.eks. markedsundersøgelser, forbrugeradfærd, beslutningstagning og adfærdsfinansiering), emner om public relations (f.eks. PR-teorier og -modeller, strategisk kommunikation, PR-laboratorier om guerillakampagner og viral kommunikation), emner om digital markedsføring ( fx online markedsføringskommunikation, klassisk markedsføringskommunikation)
Galleri
Programresultat
Læringsresultater
Et højt niveau af færdighed i kommunikation og markedsføring via nye og klassiske pr- og markedsføringskanaler
Ideelle studerende
Ideelle kandidater
Ansøgere: Kandidater inden for kommunikation, medier eller marketinguddannelser
Karrieremuligheder
Ideelle kandidater
Ansøgere: Ansøgere: Kandidater med en uddannelse inden for kommunikation, medier eller markedsføring
Måljob: PR- eller markedsføringsstrateg i kommunikationsbureauer, leder eller leder af kommunikationsafdelingen i virksomheder