MA Samfund, Kultur og Medier
University of Leeds, Faculty of Social Sciences
Nøgleinformation
Campus placering
Leeds, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 Måneder
Hastighed
Fuldtid
Studieafgifter
Kontakt skolen
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2023
Introduktion
Undervist af førende forskere på området dækker dette program nøglespørgsmål og begreber såsom medier og sociale medier; forbrug; publikum; repræsentation; globalisering; migration og sted; turisme; ulighed; kreativt arbejde og materiel kultur. Gennem sin forankring i sociologiske tilgange til studiet af kultur og medier, vil en bekymring med spørgsmål om magt, ulighed og identitet blive trådt gennem kurset, hvilket gør dig i stand til at tænke kritisk om forholdet mellem køn, klasse, race og etnicitet, og kulturelle område.
Ud over at udvikle specialistviden på området vil du også erhverve nøglefærdigheder inden for forskning, kommunikation, analytiske færdigheder, selvledelse og gruppearbejde, hvilket åbner op for en række karrierer Pathways inden for medie- og kreative industrier og ud over.
Højdepunkter
- Drag fordel af ekspertisen fra både School of Sociology and Social Policy og School of Media and Communication.
- Få specialistviden inden for områderne forbrug, traditionelle medier og sociale medier, globalisering, repræsentation, populærkultur med mere.
- Skræddersy programmet efter dine interesser med valgfrie moduler, der dækker journalistik, salgsfremmende kommunikation, videospil, digital modstand og reality-tv.
- Udvikle overførbare færdigheder, herunder inden for forskning, analyse, gruppearbejde og kommunikation.
- Forbered dig på karrierer inden for den akademiske verden, kommunikations- og mediepolitik, kreative industrier, mediemarked, publikumsforskning og andre. TAL TIL EN NUVÆRENDE STUDENT
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Hvis du har talent og drev, ønsker vi at du skal kunne studere hos os, uanset dine økonomiske forhold. Der kan være hjælp til studerende i form af lån og ikke-tilbagebetalte tilskud fra universitetet og regeringen.
Læreplan
Obligatoriske moduler vil give en solid forankring i centrale sociologiske teorier til studiet af samfund, kultur og medier, og metodiske debatter og tilgange.
Derudover vil du have mulighed for at vælge mellem en række valgfrie moduler leveret af forskellige skoler (sociologi og socialpolitik, medier og kommunikation, politik og internationale studier og geografi), så du kan skræddersy programmet til at forfølge dine specialistinteresser .
Det afsluttende afhandlingsprojekt giver dig mulighed for at designe, udvikle og implementere din egen kritiske forskningsundersøgelse i et aspekt af kultur og medier.
Kursusstruktur
Obligatoriske moduler
- Sociologi for medier og kultur
- Forsker i ulighed i medierne
- Tilgange og metoder til medier og kultur
- afhandling
Valgfrie moduler
Du vil også vælge 30 point fra nedenstående:
- Journalistik praksis og politik
- Promotionskommunikationens kulturhistorie
- Engaging the Modern City: Civic Researcher
- Digital modstand: Medieprotest af marginaliserede grupper
- Populær kultur: Verdenspolitik, Samfund og Kultur
- Teknologi, medier og politik: forskning og sager fra den virkelige verden
- Racisme, afkolonialitet og migration
- Reality TV: Sandhed eller fiktion?
- Videospil og samfund
Læring og undervisning
Gennem hele kurset vil du blive udsat for en række forskellige undervisningsmetoder, herunder gæsteforelæsninger, seminarer, præsentationer, gruppearbejde, blended learning og uafhængig kritisk undersøgelse.
På dette kursus vil du blive undervist af vores eksperter fra akademikere, fra undervisere til professorer. Du kan også blive undervist af branchefolk med mange års erfaring, såvel som uddannede postgraduate forskere, der forbinder dig med nogle af de dygtigste hjerner på campus.
Vurdering
Bedømmelsen vil omfatte en række korte quizzer, et gruppeprojekt, et essay og en afhandling.
Programundervisning
Karrieremuligheder
Programmets kombinerede karakter vil udstyre dig med vigtige overførbare færdigheder og den specialistviden, der kræves for at forfølge en karriere inden for sociologi eller medier og kultur. Den nationale og internationale vækst i medie- og kreative industrier har udløst større efterspørgsel efter kandidater, der besidder avancerede færdigheder og viden på området, åbne muligheder inden for kommunikation og mediepolitik, PR, sociale og digitale medier, mediemarkeder og publikumsforskning eller anden kulturel og kreative industrier.
Derudover vil sociologielementet i programmet give dig mulighed for at anvende din viden og færdigheder inden for områder som uddannelse, lovpligtige og frivillige agenturer, NGO'er (ikke-statslige organisationer), INGO'er (internationale ikke-statslige agenturer) og velgørende organisationer.
Uddannelsen giver også grundlag for progression til en ph.d. i sociologi og medievidenskab og et stærkt fundament for en tværfaglig ph.d.
Karrierestøtte
Vi opfordrer dig til at forberede dig på din karriere fra dag ét. Det er en af grundene til, at Leeds-kandidater er så eftertragtede af arbejdsgiverne.
Karrierecentret og personalet på dit fakultet giver en række hjælp og råd til at hjælpe dig med at planlægge din karriere og træffe velinformerede beslutninger undervejs, selv efter du er færdiguddannet.