MA Uddannelse
University of Lincoln
Nøgleinformation
Campus placering
Lincoln, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
1 - 2 År
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
EUR 15.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Sep 2024
* International | Hjem / EU: £ 7.700
Oplev Lincoln, uanset hvor du er i verden
Vores webinarer, fagmesterklasser, spørgsmål og svar-sessioner og studenterpaneltaler er en fantastisk måde at opdage, hvordan det er at bo og studere på University of Lincoln .
Introduktion
MA-uddannelsen giver praktiserende og håbefulde undervisere mulighed for at lære, anvende og producere kritisk viden inden for det tværfaglige uddannelsesområde med det formål at sætte dem i stand til at bruge dette til at informere og transformere fremtidig uddannelsespraksis, teori, politik og institutioner.
Programmet er designet omkring tre kernemoduler og to valgfri moduler. Kernemodulerne sigter mod at støtte studerende i at identificere deres specifikke forskningsspørgsmål gennem en kritisk gennemgang af litteraturen; udvikling af den nødvendige viden, forståelse og praktiske færdigheder inden for passende forskningsmetoder og producere et overbevisende stykke avanceret forskning. Valgfri moduler giver de studerende mulighed for at uddybe deres eksisterende faglige viden og udvide deres påskønnelse af studiet af uddannelse.
MA i uddannelse er et avanceret studieprogram for dem, der ønsker at uddybe deres viden om uddannelse generelt og for dem, der ønsker at skabe forbindelse mellem uddannelsespraksis, teori og forskning.
Hvordan du studerer
Alle studerende forventes at deltage i planlagt undervisning på programmet. Dette finder sted på to weekendskoler (fredag - søndag i oktober og februar) og en uges studieskole (mandag - fredag i juli).
Studieskoler inkluderer forelæsninger, studenterpræsentationer, seminarer, gæstetalere og workshops. Der lægges overalt vægt på at tilskynde studerende til at dele og diskutere deres eget arbejde og til at give strukturerede aktiviteter, der bygger på de studerendes forskningsinteresser og det akademiske personale. Studieskoler deltager i alle postgraduate og forskningsstuderende på School of Education og tilbyder en intensiv, venlig og energisk oplevelse for alle involverede.
Mellem studieskolerne afholdes der hver uge seminarer for hvert modul. Disse kan overværes personligt eller eksternt. Disse seminarer er også tilgængelige som optagede 'webinars' gennem universitetets virtuelle læringsmiljø og læringsstyringssystem (Blackboard). Blackboard giver eleverne adgang til en række strukturerede ressourcer, herunder mange digitaliserede tekster og nøglelæsninger. Det bruges også mere interaktivt som et middel til at udvide de dialoger, der ses som afgørende for elevernes læring.
Programstruktur
Kernemoduler:
- Kritisk engagement med uddannelseslitteratur
- Forskningsmetoder
- afhandling
Valgfri moduler (studerende vælger to):
- Uddannelse og social retfærdighed
- Uddannelsesledelse og ledelse: Teori og praksis
- Sprog og uddannelse
- Særlige uddannelsesmæssige behov og handicap
- Mentoring og coaching for uddannelsesmæssige fagfolk
Kontakt timer og uafhængig undersøgelse
På grund af dette programs karakter kan ugentlige kontakttider variere. Postgraduate niveau undersøgelse involverer en betydelig andel af uafhængige studier, der udforsker det materiale, der er dækket af forelæsninger og seminarer. Som en generel vejledning forventes eleverne at bruge mindst to til tre timer i en uafhængig undersøgelse for hver time, der bruges i klassen. For mere detaljeret information, der er specifik for dette kursus, bedes du kontakte programlederen.
Kontakt åbningstider
På grund af karakteren af postgraduate programmer vil en betydelig del af din tid blive brugt på uafhængig undersøgelse og forskning. Forskningsstuderende vil have møder med deres akademiske vejledere, men regelmæssigheden af disse vil variere afhængigt af individuelle krav, fagområde, personalets tilgængelighed og programmets fase. For undervisningsprogrammer kan ugentlige kontakttider variere afhængigt af de valgte modulindstillinger og studietid.
Metoder til vurdering
Den måde, du bliver vurderet på dit kursus på, varierer afhængigt af emnet og typen af kandidatuddannelse, du vælger. Et undervist program kan omfatte en skriftlig afhandling, eksamener, præsentationer og projekter. Et forskningsprogram kan omfatte en afhandling, mundtlig eksamen og præsentation for en gruppe forskere. Det kan forventes, at du demonstrerer, hvordan dine forskningsresultater har bidraget til viden eller udviklet eksisterende teori eller forståelse. Se de enkelte kursussider for at finde ud af mere.
moduler
- Kritisk engagement med uddannelseslitteratur (kerne)
- Afhandling (Uddannelse) (Kerne)
- Forskningsmetoder (uddannelse) (kerne)
- Uddannelse og social retfærdighed (mulighed) †
- Uddannelsesledelse og ledelse: teori og praksis (Option) †
- Sprog og uddannelse (valgmulighed) †
- Mentoring og coaching for uddannelsespersoner (valgmulighed) †
- Særlige uddannelsesbehov og handicap (mulighed) †
- Kunst og håndværk af social teori (valgmulighed) †
Hvordan man vurderes
Vurdering sker gennem skriftlige opgaver, porteføljer og præsentationer. Studerende modtager også regelmæssig feedback om deres arbejde fra lærere og deres vejleder samt modtager karakterer for at markere deres fremskridt gennem læseplanerne. Derudover skal de studerende forvente at deltage i formativ peer review af hinandens ideer og arbejde gennem hele programmet via aktiv gruppediskussion og en række præsentationsmetoder (f.eks. Årlige studenterkonferencepræsentationer, plakatsessioner, 'PechaKucha' -sessioner).
Vurdering Feedback
University of Lincoln politik for evalueringsfeedback har til formål at sikre, at akademikere straks returnerer evalueringer på kurset til studerende - normalt inden for 15 arbejdsdage efter indsendelsesdatoen.
Stipendier
Der er flere måder end nogensinde før til at finansiere din postgraduate studier, uanset om du ønsker at tage et undervist eller et forskningskursus. For dem, der ønsker at tage et kandidatkursus, kan du ansøge om et lån som bidrag til kurset og leveomkostningerne. Lån er også tilgængelige for dem, der ønsker at gennemføre doktorgrad. Universitetet tilbyder en række stipendier og finansierede stipendier til dem, der er interesseret i postgraduate studier.
Kursusspecifikke yderligere omkostninger
Alle studerende forventes at deltage i planlagt undervisning på programmet - dette finder sted i Lincoln (UK) på studieskoler i to weekender (fredag - søndag i oktober og februar) og en uges studiestudie (mandag - fredag i juli). Bemærk, at studerende vil være ansvarlige for deres egen rejse, indkvartering og generelle leveomkostninger, mens de deltager i planlagt undervisning.
Adgangskrav 2021-22
Første eller anden klasse honours degree eller tilsvarende kvalifikation.
Relevant erhvervserfaring overvejes. Forudgående kreditter optjent gennem et postgraduate certifikat i uddannelse (PGCE) kan tælle med i denne grad. Kontakt School of Education for at tale med en rådgiver om akkreditering af tidligere læring.
Hvis du har studeret uden for Storbritannien og er usikker på, om din kvalifikation opfylder ovenstående krav, skal du besøge vores landsider for information om tilsvarende kvalifikationer.
Oversøiske studerende vil være forpligtet til at demonstrere engelsksprogede færdigheder svarende til IELTS 7.0 samlet set med mindst 5,5 i hvert element. Denne kvalifikation skal være opnået inden du indsender din ansøgning.
For information om andre engelsksprogede kvalifikationer, som vi accepterer, kan du besøge siden Engelske krav .
Hvis du ikke opfylder ovenstående IELTS-krav, kan du muligvis deltage i et af vores kurser inden for engelsk og akademisk studiekompetence før sessionen. Disse specialkurser er designet til at hjælpe studerende med at opfylde de engelsksprogede krav til deres tilsigtede studieprogram.
Undervisning og læring under Covid-19
I Lincoln har Covid-19 opfordret os til at gennemgå vores praksis og som følge heraf benytte lejligheden til at finde nye måder til at forbedre de studerendes oplevelse. Vi har foretaget ændringer i vores undervisnings- og læringsmetode og på vores campus for at sikre, at studerende og personale kan nyde en sikker og positiv læringsoplevelse. Vi vil fortsætte med at følge regeringens vejledning og arbejde tæt sammen med de lokale folkesundhedseksperter, når situationen skrider frem, og tilpasse vores undervisning og læring i overensstemmelse hermed for at holde vores campus så sikker som muligt.
Forskningsområder, projekter og emner
At studere på School of Education giver mange muligheder for at lære af erfarne forskere og være en del af spændende nye forskningsprojekter, der sigter mod at udfordre og forbedre den nuværende uddannelsesmæssige tænkning og praksis.
Skolens forskning engagerer nogle af de mest presserende debatter på området i dag, herunder:
- Projekter om multimodal, praktisk og performativ læring blandt børn
- Undersøgelser om beskyttelse af akademisk frihed på europæiske og afrikanske universiteter
- Forskning i udviklingen af samarbejdsbaseret uddannelsesledelse
- Forespørgsler på lærernes agentur og professionelle identiteter
- Evaluering af pædagogik
- Kritiske teorier om uddannelsesmarkedsføring
Skolen har to forskningsgrupper - Science and Technology Education Group og Research in Critical Education Studies (RiCES).
Karriere og personlig udvikling
MA-uddannelsen er et fleksibelt kandidatuddannelsesprogram, der sigter mod at fremme eksisterende læreres kritiske forståelse af deres praksis og giver håbefulde undervisere mulighed for at uddybe deres viden om uddannelse som forberedelse til en karriere inden for uddannelse eller yderligere doktorgradsforskning.
Indlæggelser
Læreplan
Kritisk engagement med uddannelseslitteratur (kerne)
I dette modul kan de studerende udvikle deres færdigheder til at identificere, søge, kritisk vurdere og syntetisere akademisk litteratur, såvel som de nødvendige færdigheder til at forstå og anvende denne viden til at udvikle deres egen forskning. Modulet fokuserer på kritisk vurdering af forskningslitteratur inden for forskellige områder af uddannelsesstudier og omkring studerendes forskningsområder i særdeleshed. Modulet er beregnet til at hjælpe studerende med at fokusere på deres studie og placere det inden for det bredere felt af uddannelsesforskning.
Forskningsmetoder (uddannelse) (kerne)
Dette modul har til formål at give de studerende de nødvendige færdigheder og viden om uddannelsesforskning som forberedelse til deres postgraduate forskning, som er den sidste del af kandidatuddannelsen i uddannelse. Modulet introducerer de studerende til forskningsmetodologier og metoder til at udføre empirisk samfundsforskning inden for uddannelsesområdet og de udfordringer, der er forbundet hermed.
Mobning i undervisningsmiljøer (valgfri)†
Dette modul tager et dybdegående blik på skolens mobningsdynamik og evidensbaseret praksis, der søger at adressere det nævnte fænomen. Årsager til og konsekvenser af mobning, typer af mobning, forskellige roller elever og ansatte spiller samt kulturelle hensyn vil blive undersøgt. Eleverne forventes at engagere sig i litteratur, aktivt deltage i diskussioner og tage hensyn til forskellige aspekter af mobning-relaterede situationer for at komme med potentielle løsninger. I slutningen af modulet vil eleverne have en god forståelse for den indre funktion af mobningssituationer, hvordan man støtter eleverne og tilgængelige ressourcer til at håndtere mobning.
Uddannelse og social retfærdighed (valgmulighed)†
Dette kursus udforsker forholdet mellem social retfærdighed og uddannelse. Den introducerer konceptuelle værktøjer til at identificere og udfordre uretfærdigheder i uddannelsessammenhænge og strategier til udvikling af viden, metoder og færdigheder til at skabe socialt retfærdig læringspraksis og miljøer. Uddannelse er en magtfuld aktivitet og institution. Dens betydning ligger ikke kun i dens centralitet i national og international politik, men i den udbredte tro på, at uddannelse har kapaciteten til at befri individer, fremme social opblomstring og lighed og muliggøre meningsfuld deltagelse i det sociale og politiske liv. Alligevel kan pædagogiske praksisser og systemer også afmagte mennesker, reproducere strukturer af ulighed og fastholde diskriminerende og undertrykkende sociale relationer. At give mening om det komplekse forhold mellem uddannelse og social retfærdighed er derfor en væsentlig evne for undervisere. Dette kursus har til formål at give eleverne ressourcer til kritisk at vurdere de personlige, sociale og politiske implikationer af forskellige uddannelsesteorier, praksisser, politikker og institutioner og at dyrke praksis, der fremmer social retfærdighed i din egen kontekst. Temaer kan omfatte teorier om social retfærdighed i uddannelse; politikken for uddannelsespolitik og reform; forholdet mellem uddannelse, stat, marked, familie, arbejde og sociale bevægelser; afkolonisering; identitetspolitik og intersektionalitet; og tilgange til social retfærdighed i pædagogik, læseplaner og pædagogisk styring.
Pædagogisk ledelse og ledelse: teori og praksis (Option)†
Dette modul vil udforske pædagogisk ledelse og ledelse med særlig henvisning til de organisatoriske og operationelle aspekter af uddannelsesinstitutioner. Den er opdelt i tre relaterede dele. Den første del analyserer uddannelsesinstitutionernes organisation, struktur og kultur ved at trække på organisationsteori, kulturanalyse og brugen af metafor. Den anden del udforsker karakteren af ledelse i uddannelsesinstitutioner, et komplekst og omstridt koncept. Der lægges særlig vægt på transaktionel, transformationel og konstruktivistisk ledelse og ledelse til læring. Den tredje del giver mulighed for kritisk at overveje nogle nøglespørgsmål inden for pædagogisk ledelse og ledelse, herunder karakteren af lærende organisationer, lederskab til professionel udvikling og ledende uddannelsesmiljøer under udfordrende omstændigheder.
Dette modul er også godkendt til at blive leveret som et selvstændigt kort kursus.
Sprog og uddannelse (valgmulighed)†
Dette modul undersøger sprogets rolle i undervisningen. Studerende vil udforske en række emner på tværs af modulet og vil reflektere over deres egne erfaringer med uddannelse, og hvordan disse spørgsmål gælder. Herigennem vil de udvikle en kritisk forståelse af sprogets(e) centrale rolle i uddannelse og den potentielle (og varierede) indvirkning af sproglige spørgsmål såsom: at støtte flersprogethed, sproglig hegemoni og sexisme i sproget, for eksempel. Studerende vil også blive bedt om at anvende deres viden til en specifik indstilling og opleve den kompleksitet, der er involveret i at træffe beslutninger om sprog i undervisningen. Studerendes egne sproglige erfaringer vil blive trukket på, når de bliver kritiske, sprogbevidste uddannelsesforskere på tværs af dette tværfaglige modul
Mentoring og coaching i uddannelse (mulighed)†
Dette modul er designet til at give eleverne kerneviden, forståelse og færdigheder inden for mentoring og coaching inden for en pædagogisk kontekst. Mentoring og coaching i uddannelse udforsker, kritiserer og kritisk evaluerer nøglebegreber, teorier, praksisser, modeller, rammer og tilgange til mentoring og coaching. Studerende vil udvikle en dybere forståelse af mentoring og coaching i uddannelse gennem en kritisk gennemgang og kritik af litteraturen og en evaluering af den empiriske og praksisbaserede forskning. De studerende vil udvikle indsigt i problemstillingerne, udfordringerne og forskningsmæssigt evidensgrundlag for mentoring og coaching i at forbedre professionel praksis. Studerende vil blive støttet i at udvikle deres professionelle praksis og uddybe deres færdigheder gennem kritiske refleksioner, interaktive seminarer, kritisk skrivning og debattere et repertoire af mentor- og coachingmodeller, teorier, programmer og rammer. Modulet vil undersøge det forskningsmæssige evidensgrundlag for mentoring og coaching i uddannelse med særligt fokus på virkninger og resultater for deltagere og organisationer.
Særlige uddannelsesbehov og handicap (mulighed)†
Studerende vil fokusere på kritisk at udforske spørgsmål relateret til politik og praksis for SEND i både grundskoler og gymnasier, og de undersøgte materialer kan udvides til en voksen befolkning. Modulet reflekterer også over internationalt initiativ og udforsker den indflydelse, de har på den nuværende politik.
STEM-uddannelse (valgfri)†
Dette modul vil afspejle dynamikken i STEM-uddannelse i den moderne verden, hvilket gør det muligt for studerende at reflektere over ændrede teorier og praksisser i STEM i uddannelsesmiljøer. Den vil kritisk undersøge STEM-uddannelse og den rolle, den spiller inden for uddannelsesmiljøer, herunder skoler og uformelle læringsmiljøer. Studerende vil have mulighed for at analysere særlige områder af STEM-uddannelse i dybden, hvilket vil give dem mulighed for at reflektere og overveje implikationerne af teori på praksis. Modulet vil give de studerende mulighed for at undersøge historiske og politiske aspekter af STEM-uddannelse gennem litteratur og praksis.
Tilgængeligheden af valgfrie moduler kan variere fra år til år og vil være betinget af, at minimumsantallet af studerende opnås. Det betyder, at tilgængeligheden af specifikke valgfrie moduler ikke kan garanteres. Valgfrit modulvalg kan også blive påvirket af personaletilgængelighed.
Forskningsområder, projekter og emner
At studere på Pædagogisk Skole giver mange muligheder for at lære af erfarne forskere og være en del af spændende nye forskningsprojekter, der har til formål at udfordre og forbedre den nuværende pædagogiske tænkning og praksis. Skolens forskningsområder omfatter:
- Pædagogisk ledelse og ledelse
- Faglig læring og faglig udvikling
- Uddannelsespolitik
- Videregående uddannelsers pædagogik og praksis
- Rekruttering og fastholdelse af lærere
- STEM Education
- Uddannelse og social retfærdighed
- Anvendt lingvistik og uddannelse
School of Education grundlagde og leder Lincolnshire Learning Lab, en forskningsgruppe oprettet for at bringe akademisk stringens og evidensbaseret forskning ind i klasseværelset ved at engagere de tre nøgleinteressenter - lærere, akademikere og dem, der er involveret eller interesseret i uddannelsen system såsom forældre eller pædagogiske konsulenter.
Hvordan du studerer
Alle elever forventes at deltage i den skemalagte undervisning på uddannelsen. Dette finder sted på ugentlig basis for hvert modul og deltager personligt/ansigt til ansigt. Efter anmodning er disse seminarer også tilgængelige som webinarer ved hjælp af Virtual Learning Environment (VLE) og læringsstyringssystem (Blackboard). Blackboard giver eleverne adgang til en række strukturerede ressourcer, herunder mange digitaliserede tekster og nøglelæsninger. Det bruges også mere interaktivt, som et middel til at udvide de dialoger, der ses som afgørende for elevernes læring.
Hvordan man vurderes
Bedømmelse sker gennem skriftlige opgaver, portfolioer og oplæg. Eleverne modtager også feedback på deres arbejde fra lærere og deres vejleder, samt modtager karakterer for at markere deres fremskridt gennem læseplanerne. Derudover skal eleverne forvente at deltage i formative peer reviews af hinandens ideer og arbejde gennem hele programmet via aktiv gruppediskussion og en række forskellige præsentationsmetoder (f.eks. årlige elevpræsentationer/konference og postersessioner).