MA historie og intensivt sprog
SOAS University of London
Nøgleinformation
Campus placering
London, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
2 - 4 år
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 11.980 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* fuldtidsgebyrer: UK / EU £ 10.170; Oversøisk £ 20.930. Deltidsgebyrer på 2 år: UK / EU 5.085 £ / år; Oversøiske £ 10.460 / år. Deltidsgebyrer på 3 år: UK / EU £ 3.390 / år; Oversøiske £ 6.975 / år
Introduktion
Deltagelsestilstand: Fuldtid eller deltid
Dette er det eneste kandidatuddannelsesprogram i historie med fokus på studiet af Asien, Mellemøsten og Afrika i Storbritannien og kan derfor tilbyde en uovertruffen bredde af kurser om disse regioners historie. Programmet giver en sund træning i de historiske videnskaber.
Det kan også tages med en intensiv Pathway over to år, hvilket gør dette program unikt i Europa.
Kan kombineres med:
Følgende intensive Pathways er tilgængelige med MA-historien:
- arabisk
- japansk
- Korean
- persisk
- Sydøstasiatiske sprog: burmesisk, indonesisk, thai, vietnamesisk
- Swahili
- tyrkisk
Hvem er dette program til?
Programmet passer til studerende med stor interesse i at lære om de historiske forhold i den moderne verden og især dem, der er parat til at se på verden fra andre menneskers og kulturers perspektiv. Mens kurset er åbent for studerende med en bred vifte af baggrunde, ville den ideelle ansøger have en UG-grad i historie (eller en beslægtet disciplin), noget kendskab til fremmed, herunder asiatiske eller afrikanske sprog, og helst en relevant baggrund i regionen af specialisme.
Kandidater vil finde en bred vifte af karrieremuligheder åbne for dem, især dem, der involverer interkulturel eller international kontakt, såsom i internationale organisationer, offentlige institutioner, nonprofitorganisationer og journalistik, men også museer, uddannelsesinstitutioner eller forlagssektor mere generelt. Det ville også være en passende forberedelse for studerende, der overvejer at påbegynde en forskningsgrad med fokus på et af de regionale eller aktuelle ekspertiseområder, der er repræsenteret i afdelingen.
Den toårige intensiv sprog Pathway er rettet mod studerende, der ønsker at engagere sig med Asien, Afrika og Nær- og Mellemøsten på en professionel og akademisk måde, som den intensive sprogkursus vil sætte dem i stand til at nå en nær dygtige kendskab til Sprog.
Struktur
Studerende skal tage 315 point i alt, bestående af 255 underviste point (heraf 45 undervises i udlandet som en del af en sommerskole) og en 60-kredit-afhandling (10.000 ord med en detaljeret 2.500-orders afhandlingsplan værd 10% af karakteren for dette modul) som beskrevet nedenfor.
Der er fem regionale Pathways inden for historiedelen af programmet: Afrika, Østasien, Nær og Mellemøsten, Sydasien og Sydøstasien. Hvis du har spørgsmål om Pathway krav, bedes du kontakte programkonsulenten.
I deres første år tager studerende på de to-årige Intensive Language-programmer 60 point intensiv sprogundervisning og 60 point i disciplinen. I løbet af sommeren deltager de i en sommerskole i udlandet. I det andet år tager de yderligere 30 sprogkreditter samt 60 point i disciplinen; de afslutter også deres afhandling inden for disciplinen.
År 1 (to år på fuld tid)
Sprogkomponent
Studerende tager 60 point på det valgte sprog.
Disciplinekomponent
- Debattering af fortid, udarbejdelse af historier
og
Et modul fra liste A nedenfor til værdien af 15 kreditter.
og
Et modul fra listen over uafhængige forskningsessays i historie (IREH1).
Sommer i udlandet
Studerende deltager i en sommerskole i udlandet for det valgte sprog.
År 2 (to år på fuld tid)
Sprogkomponent
Studerende tager 30 point på det valgte sprog.
Disciplinekomponent
Vælg et eller flere moduler fra liste A eller liste B nedenfor til værdien af 30 kreditter.
og
Vælg et eller flere moduler fra liste A eller liste B nedenfor til værdien af 30 kreditter.
eller
Vælg et eller flere moduler fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til værdien af 30 kreditter.
eller
Vælg et eller flere moduler fra Postgraduate Open Options til en værdi af 30 credits.
afhandling
Studerende skal gennemføre en afhandling (10.000 ord).
Liste over moduler (afhængigt af tilgængelighed)
Dissertationsmoduler
- Dissertation in History
- Dissertation in History: Africa
- Dissertation in History: East Asia
- Dissertation in History: Near and the Middle East
- Dissertation in History: Sydasien
- Afhandling i historie: Sydøstasien
Independent Research Essay
Studerende skal gøre mindst et af disse essays; hvert essay er bundet til et specificeret liste A-modul.
- Independent Research Essay in History 1
- Independent Research Essay in History 2
- Independent Research Essay in History 3
Liste A
- Sammenlignende / Global
- Oprettelsen af den moderne verden
- Asiens miljøhistorie
- Coloniale læseplaner: imperium og uddannelse ved SOAS og videre
- Afrika
- Slaveri i Vestafrika i det 19. og 20. århundrede
- Historiske perspektiver på køn i Afrika
- Sociale og kulturelle transformationer i det sydlige Afrika siden 1945
- Kolonial erobring og social forandring i det sydlige Afrika
- Krigsførelse og militæret i det prækoloniale Afrika
- Krigsførelse og militæret i det moderne Afrika
- Kolonialisme og kristne missioner i Afrika: læsninger fra arkiverne
- Nær og Mellemøsten
- Den tidlige udvikling af Islam: Emerging Identities og Contending View
- Iran og den persiske verden, 1400 til 1800
- Iran og den persiske verden fra 1800 til 1979
- Rigets ende i Mellemøsten og Balkan II
- Mødet med det andet: Mellemøsten i korstogperioden
- Modernitet og omdannelse af Mellemøsten
- Modernitet og transformationen af Mellemøsten II
- Islams oprindelse: kilder og perspektiver
- Udenfor i samfund i middelalderen: minoriteter, sociale udstationerede og udlændinge
- Mesopotamiske sprog og litteratur A: det tredje årtusinde
- Mesopotamiske sprog og litteratur C: det første årtusinde f.Kr.
- Sumerisk sprog
- Israel og palæstinenserne
- Moderne tendenser inden for islam
- Læsning af klassiske arabiske historikere: temaer og tendenser i islamisk historiografi
- syd Asien
- Islam i Sydasien
- Køn, lov og familie i det moderne Sydasiens historie
- Kolonialisme og nationalisme i Sydasien
- Kroppen og skabelsen af koloniforskel i Britisk Indien
- øst Asien
- Viden og magt i det tidlige moderne Kina
- Nationhood og konkurrerende identiteter i det moderne Kina
- The Making of Modern Korea, 1864-1953
- De to koreas siden 1953 (PG)
- Sydøstasien
- Asiatiske hære og national udvikling
- Asiatiske krige: Anden verdenskrig og slutningen af imperiet (1942-1960)
- Historier om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 1 - Making States and Building Nations
- Historie om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 2 - Ikke-nationale perspektiver
Liste B
- Metode
- Medieproduktionsevner (gruppe B)
- Afrika
- Religioner og Udvikling
- Afrikas internationale politik
- Regering og politik i Afrika
- Stat og samfund i Asien og Afrika
- Nær og Mellemøsten
- Middelalderens arabiske tanker
- Religion, nationalitet og etnicitet i jødedommen
- Familie, arbejde og fritid inden for gammel jødedom
- Sammenlignende politik i Mellemøsten
- Kultur og samfund i nær- og Mellemøsten
- Moderne tendenser inden for islam
- Fremgangsmåder inden for islamisk intellektuel historie
- syd Asien
- Religionerne i det gamle Indien
- Oprindelsen og udviklingen af yoga i det gamle Indien
- Zoroastrianism: Historiske og moderne perspektiver
- Det indiske tempel
- Regering og politik i det moderne Sydasien
- Forestil dig Pakistan (PG)
- Kulturpolitikken i det moderne Sydasien
- øst Asien
- Stat og samfund i den kinesiske politiske proces
- Østasiatisk buddhistisk tanke
- Taoismens store tradition
- Sydøstasien
- Jawi and the Malay Manuscript Tradition (Masters)
- Regering og politik i det moderne Sydøstasien
Lær et sprog som en del af dette program
Gradsprogrammer på SOAS - inklusive denne - kan omfatte sprogkurser på mere end fyrre afrikanske og asiatiske sprog. Det er SOAS studerendes kommando af et afrikansk eller asiatisk sprog, der adskiller SOAS fra andre universiteter.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den planlagte programstruktur mod den givne faglige session.
Optagelser og applikationer
Du kan ansøge om dette kursus via online-ansøgningsskemaet.
Vi sigter mod at vurdere en komplet ansøgning og give en beslutning inden for en 5-ugers tidsramme. Udenlandske studerende, der har behov for et Tier 4-visum og ønsker at tilmelde sig SOAS skal huske på visumansøgninger kan tage flere uger, så du skal ansøge så hurtigt som muligt.
Overvejelse af ansøgning
Hele ansøgningen, inklusive transkription og referencer, overvejes, før der træffes en beslutning. Derfor tilrådes du at indsende en komplet ansøgning med referencer og transkription (hvis nødvendigt). En ufuldstændig ansøgning vil tilføje betydelige forsinkelser i beslutningsprocessen.
Studerende modtager en anerkendelse af deres ansøgning. Hver ansøgning overvejes nøje, og selvom vi prøver at svare så hurtigt som muligt, beder vi os om, at studerende forventer at modtage et svar inden for fem uger efter modtagelse.
Kandidater, der er tilgængelige i Storbritannien, kan kaldes til et interview. Fraværet af akademiske medarbejdere (eller instans i studieorlov) kan påvirke tidspunktet for beslutninger.
Adgangskrav
Normalt er en Upper Second Class Honours-grad på et britisk universitet eller en oversøisk kvalifikation af en tilsvarende standard opnået efter et studiekursus, der strækker sig over mindst tre år på et universitet (eller en uddannelsesinstitution med universitetsrangering), i historie eller en beslægtet disciplin inden for humaniora eller samfundsvidenskab.
Engelsk sprogadgangskrav
Du skal være i stand til at vise, at din engelsk er af en høj nok standard til med succes at engagere sig og gennemføre dit kursus på SOAS . Bemærk, at vi tager vores engelsksprog alvorligt, og manglende opfyldelse af dem nøjagtigt kan medføre, at din ansøgning om SOAS bliver afvist. Det er ikke muligt at forhandle, hvis dine score er under vores krævede niveauer med forventning om, at fordi de er 'tæt nok', vil de blive accepteret. Det er vigtigt, at du planlægger passende, i god tid, så din engelsktest kommer i god tid, og så du har tid til at genoptage testen, hvis det er nødvendigt. Vi accepterer ikke årsager til ulempe eller økonomisk vanskelighed for ikke at indsende eller gentage en engelsk test.
Internationale studerende
For EU-studerende og internationale studerende, der har brug for et visum, accepterer vi kvalifikationer fra flere lande, såfremt en ubetinget adgangsresultat opnås, samt en række internationale kvalifikationer og prøver.
Hvis et Tier 4-indrejsevisum er påkrævet, kan et SELT, såsom UKVI IELTS, være nødvendigt. Af denne grund anbefaler vi alle Tier 4-visa-studerende at vælge UKVI IELTS Academic Test som testen for første udvej.
Galleri
Ideelle studerende
Hvem er dette program til?
Programmet vil passe til studerende med en stor interesse for at lære om de historiske forhold i den moderne verden og især dem, der er parate til at se på verden fra andre menneskers og kulturers perspektiv. Mens kurset er åbent for studerende fra en bred vifte af baggrunde, ville den ideelle ansøger have en UG-grad i historie (eller en beslægtet disciplin), en vis viden om fremmedsprog, herunder asiatiske eller afrikanske sprog, og helst en relevant baggrund i regionen af specialisme.
Kandidater vil finde en bred vifte af karrieremuligheder åbne for dem, især dem, der involverer interkulturel eller international kontakt, såsom i internationale organisationer, offentlige institutioner, nonprofitorganisationer og journalistik, men også museer, uddannelsesinstitutioner eller forlagssektor mere generelt. Det ville også være en passende forberedelse for studerende, der overvejer at påbegynde en forskningsgrad med fokus på et af de regionale eller aktuelle ekspertiseområder, der er repræsenteret i afdelingen.
Den toårige intensiv sprog Pathway er rettet mod studerende, der ønsker at engagere sig med Asien, Afrika og Nær- og Mellemøsten på en professionel og akademisk måde, som den intensive sprogkursus vil sætte dem i stand til at nå en nær dygtige kendskab til Sprog.
Indlæggelser
Læreplan
Struktur
Studerende skal tage 315 point i alt, bestående af 255 underviste point (hvoraf 45 undervises i udlandet som en del af en sommerskole) og en 60-kredit afhandling (10.000 ord med en detaljeret 2.500-ords afhandlingsplan til en værdi af 10% af karakteren for dette modul) som beskrevet nedenfor.
Der er fem regionale Pathways i historiedelen af programmet: Afrika, Østasien, Nær- og Mellemøsten, Sydasien og Sydøstasien. Hvis du har spørgsmål om Pathway krav, bedes du kontakte programlederen.
På deres første år tager studerende på de toårige Intensive Language-uddannelser 60 point intensiv sprogundervisning og 60 point i disciplinen. I løbet af sommeren deltager de i en sommerskole i udlandet. På andet år tager de yderligere 30 sprogpoint samt 60 point i disciplinen; de afslutter også deres afhandling i disciplinen.
År 1 (to år på fuld tid)
Sprogkomponent
Studerende tager 60 point på det valgte sprog.
Disciplinkomponent
- Debatterer fortid, håndværkshistorier
og
Et modul fra liste A nedenfor til en værdi af 15 point.
og
Et modul fra listen over uafhængige forskningsessays i historie (IREH1).
Sommer i udlandet
Studerende deltager i en sommerskole i udlandet for det valgte sprog.
År 2 (to år på fuld tid)
Sprogkomponent
Studerende tager 30 point på det valgte sprog.
Disciplinkomponent
Vælg et eller flere modul(er) fra liste A eller liste B nedenfor til en værdi af 30 point.
og
Vælg et eller flere modul(er) fra liste A eller liste B nedenfor til en værdi af 30 point.
eller
Vælg et eller flere modul(er) fra liste A og listen over IREH1 nedenfor til en værdi af 30 point.
eller
Vælg et eller flere modul(er) fra Postgraduate Open Options til en værdi af 30 point.
Afhandling
Studerende skal gennemføre en afhandling (10.000 ord).
Liste over moduler (afhængig af tilgængelighed)
Afhandlingsmoduler
- Afhandling i Historie
- Afhandling i historie: Afrika
- Afhandling i historie: Østasien
- Afhandling i historie: Nær- og Mellemøsten
- Afhandling i historie: Sydasien
- Afhandling i historie: Sydøstasien
Uafhængig forskningsopgave
Studerende skal lave mindst et af disse essays; hvert essay er knyttet til et specificeret liste A-modul.
- Uafhængig forskningsessay i historie 1
- Uafhængigt forskningsessay i historie 2
- Uafhængig forskningsessay i historie 3
Liste A
- Sammenlignende/Global
- Fremkomsten af den moderne verden
- Asiens miljøhistorie
- Koloniske læseplaner: imperium og uddannelse på SOAS og videre
- Afrika
- Slaveri i Vestafrika i det 19. og 20. århundrede
- Historiske perspektiver på køn i Afrika
- Sociale og kulturelle transformationer i det sydlige Afrika siden 1945
- Kolonial erobring og social forandring i det sydlige Afrika
- Krigsførelse og militæret i det prækoloniale Afrika
- Krigsførelse og militæret i det moderne Afrika
- Kolonialisme og kristne missioner i Afrika: Oplæsninger fra arkiverne
- Nær og Mellemøsten
- Den tidlige udvikling af islam: nye identiteter og modstridende syn
- Iran og den persiske verden, 1400 til 1800
- Iran og den persiske verden, 1800 til 1979
- Imperiets ende i Mellemøsten og Balkan II
- At møde den anden: Mellemøsten under korstogsperioden
- Modernitet og Mellemøstens transformation I
- Modernitet og Mellemøstens transformation II
- Islams oprindelse: Kilder og perspektiver
- Outsidere i middelalderlige mellemøstlige samfund: minoriteter, socialt udstødte og udlændinge
- Mesopotamiske sprog og litteratur A: det tredje årtusinde
- Mesopotamiske sprog og litteratur C: det første årtusinde f.Kr
- sumerisk sprog
- Israel og palæstinenserne
- Moderne tendenser i islam
- Læsning af klassiske arabiske historikere: Temaer og tendenser i islamisk historieskrivning
- syd Asien
- Islam i Sydasien
- Køn, jura og familien i det moderne Sydasiens historie
- Kolonialisme og nationalisme i Sydasien
- Kroppen og skabelsen af koloniale forskelle i Britisk Indien
- øst Asien
- Viden og magt i det tidlige moderne Kina
- Nationer og konkurrerende identiteter i det moderne Kina
- The Making of Modern Korea, 1864-1953
- De to Koreaer siden 1953 (PG)
- Sydøstasien
- Asiatiske hære og national udvikling
- Asiatiske krige: Anden Verdenskrig og slutningen af imperiet (1942-1960)
- Historier om etnicitet og konflikt i Sydøstasien 1 - Opbygning af stater og opbygning af nationer
- Historier om etnicitet og konflikter i Sydøstasien 2 - Ikke-nationale perspektiver
Liste B
- Metodik
- Medieproduktionsfærdigheder (Gruppe B)
- Afrika
- Religioner og udvikling
- Afrikas internationale politik
- Regering og politik i Afrika
- Stat og samfund i Asien og Afrika
- Nær og Mellemøsten
- Middelalderlig arabisk tankegang
- Religion, nation og etnicitet i jødedommen
- Familie, arbejde og fritid i oldtidens jødedom
- Sammenlignende politik i Mellemøsten
- Kultur og samfund i Nær- og Mellemøsten
- Moderne tendenser i islam
- tilgange i islamisk intellektuel historie
- syd Asien
- Det gamle Indiens religioner
- Yogaens oprindelse og udvikling i det gamle Indien
- Zoroastrianisme: historiske og nutidige perspektiver
- Det indiske tempel
- Regering og politik i det moderne Sydasien
- Imagining Pakistan (PG)
- Kulturpolitikken i det nutidige Sydasien
- øst Asien
- Stat og samfund i den kinesiske politiske proces
- Østasiatisk buddhistisk tankegang
- Taoismens store tradition
- Sydøstasien
- Jawi og den malaysiske manuskripttradition (Mestre)
- Regering og politik i det moderne Sydøstasien
Lær et sprog som en del af dette program
Uddannelser på SOAS - inklusive denne - kan omfatte sprogkurser i mere end fyrre afrikanske og asiatiske sprog. Det er SOAS studerendes beherskelse af et afrikansk eller asiatisk sprog, som adskiller SOAS fra andre universiteter.
Vigtig besked
Oplysningerne på programsiden afspejler den påtænkte programstruktur i forhold til den givne akademiske session.
English Language Requirements
Certifikat dine engelskkundskaber med Duolingo English Test! DET er en praktisk, hurtig og overkommelig online engelsk test, der accepteres af over 4.000 universiteter (som denne) rundt om i verden.