MA i Publishing Media
Oxford Brookes University
Nøgleinformation
Campus placering
Headington, Det Forenede Kongerige
Lingvistik / Sprogvidenskab
Engelsk
Studieformat
På campus
Varighed
12 - 24 Måneder
Hastighed
Fuldtid, Deltid
Studieafgifter
GBP 15.200 / per year *
Ansøgningsfrist
Kontakt skolen
Tidligste startdato
Kontakt skolen
* UK studerende på fuld tid: £8.900 | Internationale/EU-studerende på fuld tid: £15.200
Stipendier
Udforsk stipendiemuligheder for at hjælpe med at finansiere dine studier
Introduktion
MA i Publishing Media ved Oxford Brookes er respekteret over hele verden. Kurset giver dig en bred forståelse af de centrale problemstillinger, som forlagsbranchen står over for i det 21. århundrede.
Du vil være i stand til at udforske specialistområder i dybden gennem uafhængig undersøgelse og en afhandling eller et større projekt. Og du vil udvikle de specialistfærdigheder, du har brug for til din karriereudvikling.
Vores medarbejdere har stor erfaring i nationale og internationale forlagsroller. Mange af dem har skrevet nøgletekster om udgivelse. Vi har også en omfattende liste over gæstetalere og associerede undervisere, som er førende branchespecialister.
Oxford er et globalt center for forlagsbranchen. Så du vil have uovertruffen adgang til erhvervserfaring i Oxford, London og andre steder.
Publishing Media er en del af en gruppe kurser, der drives af Oxford International Centre for Publishing Studies, som nyder en høj international status i forlagsverdenen. Du vil drage fordel af vores tætte forbindelser med forlagsvirksomheder i Oxford og London.
Galleri
Indlæggelser
Stipendier og finansiering
Læreplan
Undersøgelsesmoduler
Obligatoriske moduler
- Redaktionel ledelse og udvikling af indhold (20 credits)
Dette modul udforsker redaktørens strategiske rolle i udgivelsesprocessen og den viden og de færdigheder, der kræves til udvikling af nye projekter, hvad enten de er trykte eller digitale. - Design og produktion (20 credits)
Dette modul udforsker de digitale aspekter af design og produktion i udgivelsesprocessen. Den ser nærmere på den nuværende arbejdspraksis på områder som indholdsdesign og typografi, projektledelse, evaluering og valg af passende medieplatforme, indkøb af råmaterialer og fremstillingsprocesser samt brug af eksterne ressourcer. - Salg, markedsføring og forbrugerindsigt (20 credits)
Dette modul giver en systematisk gennemgang af de vigtigste begreber og discipliner inden for markedsføring og deres relation og relevans for udgivelsesprodukter. Den omfatter dækning af marketingmixet, forbrugeradfærd, segmentering, målretning og positionering samt elementer af markedsundersøgelser, herunder SEO. - Valgfrie moduler
- Forlag for børn (20 credits)
Dette modul udforsker udviklingen af markedssektoren og den nuværende form og forretningspraksis inden for forlagsvirksomhed for børn og unge voksne. Emnerne omfatter billedbøger, samudgivelser og oversættelighed, sektorens forbindelser til andre fritidsindustrier, merchandising og genbrug af indhold, redigering og censur, alderssortering og gatekeeping, læsefærdigheder og læsekampagner samt salgsfremme. - Fiktion og non-fiktion (20 credits)
Fiktion og non-fiktion er populære forretningsmodeller inden for forlagsverdenen, og globaliseringen og digitaliseringen af forbrugernes boglandskab har kun styrket en af de mest dynamiske og kreative sektorer i branchen. På dette modul vil du udforske de mange faldgruber og muligheder, der er forbundet med dette stadigt skiftende aspekt af udgivelsesvirksomhed. Du vil få en forståelse for betydningen af vertikale områder inden for forbrugerudgivelser og for forfatterens elastiske rolle. - Academic and professional publishing (20 credits)
Dette modul giver dig en forståelse af karakteren af videnskabelig kommunikation og de aktuelle debatter omkring emner som forskningsfinansiering, open access og peer review. Konvergensen af bøger og tidsskrifter på dette område og fremkomsten af nye udgivelses- og forretningsmodeller, der passer til markedet, undersøges sammen med udviklingen af digitale løsninger. - Multi-platform publishing (20 credits)
Dette modul undersøger former for digital publicering med særlig reference til epub og apps. Industriens standarder for opsætning og e-bogsformater dækkes i detaljer med særlig fokus på forskelle mellem platforme og distributionsmetoder. Ekspertisen vokser ved hjælp af mere sofistikerede forbedringer af indholdet med multimedier, animationer og interaktivitet. - Digital publishing strategy (20 credits)
Dette modul giver dig mulighed for at sætte dig ind i den dynamiske natur af en del af forlagsbranchen, der er i hastig udvikling. Det teknologiske grundlag for selve produkterne undersøges, og de strategiske grunde til at udvikle dem vurderes kritisk. Du vil lære om processen og forvaltningen af design og udvikling af digitale produkter. - Independent Study in Publishing (20 credits)
Dette modul giver dig mulighed for at designe et studieforløb, der passer til dine egne interesser og ønsker. Det kan være for at studere et område, der ikke specifikt undervises i på kurset, for at gennemføre en undersøgelse baseret på din erhvervserfaring eller en undersøgelse, der passer til dine karriere- eller forretningsplaner. Praktiske projekter er velegnede som selvstændige studier, men skal ledsages af en analyserapport. Du skal tilrettelægge og gennemføre en arbejdsplan, som du selv fastsætter, og du skal fastlægge et sæt læringsresultater og vurderingskriterier i samarbejde med modullederen og en vejleder. - History and culture of publishing (20 credits)
Dette modul undersøger forlagskulturen og -ideologien i forhold til dens udvikling gennem det 20. århundrede og dens moderne praksis. Forskellige teorier om trykkultur og kritik af forlæggerens rolle i samfundet gennemgås, og der er en undersøgelse af ideologiske udfordringer til forlagskulturen. - International rettighedsforvaltning (20 credits)
Dette modul introducerer forvaltningen af rettigheder i den hastigt skiftende verden af globale udgivelser. Ud over at se på erhvervelse af rettigheder fra forfatteren og de forskellige rettigheder, der er indgået kontrakter om, dækker modulet rettighedsfunktionen i forlaget og dets ansvar for licensering af en række produkter. - Interaktive medier (20 credits)
- Historiefortællingens håndværk (20 credits)
At skabe og fortælle en historie er centralt for alle former for udgivelse og er i stigende grad centralt i alle brancher verden over. Dette modul bygger på viden fra de obligatoriske moduler i første semester for at undersøge og øve sig i de teknikker, der er involveret i at skrive og forme fortællinger i alle former for fiktion og ikke-fiktion, samt til reklame- og brandformål. Gennem en række undervisningsoplæg, workshops og gæsteforelæsninger lærer du at identificere og implementere metoder, der optimerer fortællingernes potentiale på tværs af en række genrer og platforme og til flere formål. - Brand Publishing (20 credits)
Dette modul giver en omfattende indsigt i og forståelse af den internationale magasinindustri og dens plads som både et trykt og elektronisk produkt. Den dækker en række aktuelle emner og forretningsmodeller og udforsker de jobroller, der er involveret i produktionen af magasiner, og behandler spørgsmål om redaktionelt indhold, markedsføring, branding, teknologi, lovgivning og design.
Praktikophold (sandwich-form)
- Praktik
Med sandwichformen kan kurset tages over to år, hvor det andet år er et praktikophold. Studerende, der studerer denne form, skal gennemføre 180 credits, herunder de obligatoriske moduler, før de kan gå videre til praktikmodulet.
Der er ingen garanti for en praktikplads for studerende, der studerer i sandwich-form. Det er den studerendes ansvar at finde en praktikplads, og under hele kurset vil du få hjælp til dine ansøgninger, herunder CV'er, følgebreve, forberedelse til samtaler og netværksforbindelser.
Afsluttende projekt
- Afhandling eller større projekt
Afhandlingen eller det større projekt er det afgørende og afgørende element for tildelingen af MA-graden. Det er en større dybdegående undersøgelse af et emne, tema eller spørgsmål af betydning for studiet af udgivelsesvidenskab gennem forskning og et omfattende skriftligt arbejde (15.000 ord eller tilsvarende for større projekter).
Programundervisning
Karrieremuligheder
Vores programmer inden for forlagsvirksomhed giver dig de færdigheder, den viden og den lige så vigtige adgang til netværk, der kan kickstarte din karriere inden for forlagsvirksomhed eller forbedre din nuværende stilling.
Dimittender, der har gennemført forlagskurser på Oxford Brookes, har haft usædvanlig stor succes med at få arbejde kort efter deres eksamen og har en stærk karriereudvikling, fordi vores kurser har en høj international anseelse. Vores fleksible muligheder for erhvervserfaring i lokale, regionale, nationale og internationale forlagsvirksomheder giver dig den nødvendige, opdaterede praktiske viden, som vil forbedre dine jobmuligheder efter endt uddannelse.
Desuden har vores undervisere omfattende erfaring fra nationale og internationale forlagsroller og en bred vifte af kontakter, som står til din rådighed for dine individuelle interesser i denne mangfoldige branche.
Mens du studerer hos os, vil du udvikle en bred vifte af færdigheder inden for forlagsvirksomhed og generel ledelse, herunder avancerede it-kompetencer. Dimittender, der har gennemført vores kurser i forlagsvirksomhed, har haft usædvanlig stor succes med at få ansættelse i følgende stillinger:
- handel
- børnebøger
- ELT og udgivelse i skoler
- forvaltning af rettigheder
- digital produktion.
Vores alumner har en stærk karriereudvikling.
Vores kandidater har skabt sig et misundelsesværdigt ry i forlagsbranchen, og de har stor succes med at få gode job hurtigt. Det fremgår af vores alumner, at de er i stand til at komme ind i branchen på et højere niveau, end det ellers ville have været muligt.
Vores internationale alumner arbejder i:
- forlagsvirksomheder i New York
- forvaltning af rettigheder i Toronto
- produktion i Indien
- digitale virksomheder i Kenya
- en række forskellige roller i europæiske forlagsvirksomheder.
Desuden arbejder europæiske og britiske studerende i;
- Oxford og Cambridge University Presses
- Taylor and Francis
- Simon and Schuster
- Sage
- Penguin
- Elsevier
- Tryk på Touch Press
- Lion Hudson
- Barefoot Books.